Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som ikke er veldig dreven på jobbintervjuer, hvordan forbereder du deg? 

Jeg har fått intervju til en stilling jeg har sjukt lyst på, og vet ikke hvor jeg skal begynne. 

Anonymkode: b786c...205

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

× Googler standard intervju spørsmål og lager en liste. Tenker nøye igjennom hvordan de skal besvares på forhånd. 

× Leser igjennom CV og søknad en siste gang. 

× Ser igjennom stillingsbekrivelsen og tenker igjennom hvordan jeg skal beskrive at jeg har riktig erfaring og kvalifikasjoner. 

× Planlegger antrekk på forhånd, for min del er det viktig å føle meg vel i slike situasjoner. Så klærne må være plettfri. 

Jeg er svært nøye på forberedelser, og har hver eneste gang jeg har søkt ny jobb fått den. 

Anonymkode: 26a70...7da

• Nyttig 1
Skrevet

Det burde vel være de mer drevne av oss du ville høre fra? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

× Googler standard intervju spørsmål og lager en liste. Tenker nøye igjennom hvordan de skal besvares på forhånd. 

× Leser igjennom CV og søknad en siste gang. 

× Ser igjennom stillingsbekrivelsen og tenker igjennom hvordan jeg skal beskrive at jeg har riktig erfaring og kvalifikasjoner. 

× Planlegger antrekk på forhånd, for min del er det viktig å føle meg vel i slike situasjoner. Så klærne må være plettfri. 

Jeg er svært nøye på forberedelser, og har hver eneste gang jeg har søkt ny jobb fått den. 

Anonymkode: 26a70...7da

Dette!

Jeg sjekker også Facebooksiden til arbeidsplassen dersom de har en, eventuelt googler jeg dem, for å se om jeg finner bilder som kan gi et inntrykk av hvordan de vanligvis kler seg der.

Anonymkode: 85f48...379

Gjest Hippokrates
Skrevet

Ettersom arbeidsgiverne er fryktelig elendige intervjuere og foretrekker grilling fra start til slutt, så anbefaler jeg deg å forberede deg godt på standard intervjuspørsmål / grillespørsmål. 

Anbefaler deg også å tenke godt igjennom og forberede deg godt på å presentere deg selv i starten. Samt tenke igjennom hva du ønsker å formidle, og hvordan du ønsker å formidle ting, gjennom hele intervjuet.

Du bør også sømfare internettsiden og sosiale medier til bedriften, og da også google bedriften, samt lese stillingsutlysningen, slik at du vet "alt" som finnes om bedriften og kan svare utifra hva som "kreves". 

Tenk også igjennom gode, viktig spørsmål som DU lurer på, samt noen spørsmål som du tenker kan være smart å stille. Men ikke still åpenbare spørsmål! 

Et pro-tip på slutten: Ikke vær "deg selv" tvers igjennom. Vær deg selv med tanke på det arbeidsgiveren forventer du skal være. Når du møter lederne så speil deres atferd. Er de stram, så må du også stramme deg opp innenfor rimelighetens grenser. Er tonen munter, så bør du også være munter. Er de høytidelig/uhøytidelig, så bør du også være det. Osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...