AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Hei, Jeg lurer på hva dere tenker/ hva dere gjør når det gjelder å pleie seg selv iløpet av en lengere tidsperiode. Er dere flinke til å jevnlig klippe dere, fikse negler, hudpleie, etc. etc. eller skjer det oftest før ett arrangement dere skal på? Jeg går jevnlig til hudpleieren, men det andre skjer ofte før ett arrengement. Har 2 små barn, og synes det blir for dyrt å tidkrevende å gjøre det ofte. Kjøper jo ofte nye klær før ett arrangement, eller ved en ny sesong, men pynte meg gjør jeg jo mest før jeg skal noe. Barna møkker jo bare til alt uansett😅 går aldri slaskete kledd, men i hverdagen er det jeans og tskjorte/genser/bluse det går i. Liker å ha på både kjole og skjørt i sommermånedene, men har fått høre iblndt av mannen at det er rart og upraktisk av en mor å gå med dette🙃. Til hvorfor jeg spør, mannen reagerer ofte hvis jeg pynter meg før en fest som han ikke skal være med på, eller hvis det faller seg sånn at gangen jeg fikk tid til å barbere leggene var før vi skulle ut på noe.. han mener jeg pynter meg lite for han men alltid for alle andre. Til gjengjeld har jeg pyntet meg ofte før vi skal ut sammen, men da blir han ille til mote fordi han synes det blir for mye. Han vil altså helst at jeg skal pynte meg mer for han hjemme, og jeg skjønner forsåvidt hva han mener, men det er få anledninger det føles naturlig må jeg innrømme.. Jeg har tenkt ved slike diskusjoner at jeg skal gjøre en større innsats for dette fremover, også blir det liksom litt glemt/er for sliten🤔 Han etterlyser også at jeg er mer romantisk med å tenne lys og lignende, og jeg skjønner også der hva han mener, men merker at jeg blir litt fornærmet☹️ Så blir han da lei seg og kan bli sint hvis jeg pynter meg før jeg skal på noe, da særlig uten han. Nå hadde jeg egentlig ordnet meg en spray tan time i morgen, og har mest lyst til å avlyse, for jeg vet at det fort gjort kan starte en krangel.. Fordi jeg skal ut en tur i helgen.. Bare for å ha sagt det hender det at vi begge pynter oss litt en lørsdagskveld hjemme, men da blir det somregel en bluse eller slikt, føles så rart å sitte så veldig pynter i kjole hjemme liksom🤔 ikke så mye nå som varmen endelig har kommer da, og det er ett mer naturlig plagg i garderoben.. og vi har ett ganske så aktivt sexliv vil jeg tørre å påstå, har sex mellom 3-5 ganger i uken.. iblandt husker jeg på å ta på sexy undertøy, så selv mener jeg at jeg ikke er så ille, og egentlig ganske normal når det gjelder hvor mye man pynter seg for sin kjære i ett småbarns samboer liv, eller? Anonymkode: a3ac3...083 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Jeg er usikker på hva du vil frem til her, ts? Folk vasker seg jo, slik at de ikke lukter vondt. De grer håret, slik at det ikke er floket. De tar vekk render av skitt under neglene. Og så vil du at vi skal godta en premiss om at folk (eller kanskje bare damer?) er penere med kjole enn med dongeri. Og at de er penere om de har brukt mye tid på hår, sminke, hårløse legger, hudpleie etc enn om de bruker den tiden på å lære seg å spille piano eller pleie en hobby eller annet av nytte. Den premissen, ts, kjøper jeg ikke. Det er mulig du har satt den premissen for ditt liv. Men jeg har ikke satt den for mitt. Og ingen jeg kjenner har valgt å sette slike premisser for seg og sitt liv. Og viktigere - ingen bør velge å presentere barn for slike begrensninger. Anonymkode: 39888...6b6 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Overfladisk eller sjalu mann? Anonymkode: 8e39b...cba
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Et råd fra en single alenemamma: pynt deg og brus med fjærene på soverommet ! Dvs EXTRA 😎,- han ønsker det tydeligvis, - et sunnhetstegn for forholdet! Dette kinderegget bidrar til din kvinnehelse og aktualitet i livet forøvrig. Kvinner pynter seg mest for andre kvinner og seg selv. 😊 At han vil se deg flott og en som gjør en innsats for HAN ,er positivt . Det betyr han vil bevare lekenheten i deg,og ikke miste deg til grå hverdager. Han vil sette farge på dere . Han er ikke sjalu,selv om det for noen kan tolkes slik 🤣 Han vil kun at du skal gløde ❤ Og det gir begge overskudd og glede. Du kan gjerne være naturlig og uten staffasje ofte,men glimt til minst 2 ganger i mnd. Anonymkode: 02b3d...eac
Blåjojo Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Holder meg sånn noenlunde stelt med god hudpleierutine, regelmessig hårklipp og barberte legger osv. Er også glad i å bruke litt lett sminke og lakker neglene. Så sjeldent jeg gjør noe ekstra i forbindelse med en spesiell anledning. Men skal også sies at jeg har ikke små barn. Da gikk det nok mer på kun det nødvendige, og en sjelden gang litt ekstra. Går mye i skjørt og kjole til hverdags, så det reagerer ikke mannen min på. Har alltid hatt en vane med å tenne lys på kveldene, og finne på noe ekstra godt når det er helg. Men ble nok ikke så ofte når jeg hadde små barn som nå.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Mannen din ønsker at du pynter deg for han, men syns det er rart at du går i sommerkjole? Og du må tenne lys, greier han ikke være romantisk selv? Hva vil han? Ha en liten søt 50-talls kone som er til kun for han? Anonymkode: 2fdb2...9da 2
Million Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Det virker ærlig talt som han mannen din er temmelig vanskelig å gjøre fornøyd!? Han blir sur fordi du pynter deg når du skal ut? Det er jo en helt naturlig ting å pynte seg for! Hvorfor i alle dager skal du la være, fordi han ellers blir muggen? Det hadde jeg ikke funnet meg i. Ikke får du ha på sommerkjole en gang? Han virker både sjalu og kontrollerende. Litt skremmende, egentlig, at han skal drive og styre deg sånn, som hva du har på og hva du "får lov" å gjøre (barbere legger og style håret osv) før du skal ut av huset en kveld. Han kler seg vel ikke akkurat i joggedress med sauseflekker og smuler på brystet om han skal ut en kveld, han heller? Han dusjer og barberer seg og tar kanskje på litt godlukt, og kler seg i fine klær. Dette likte jeg ikke, han virker ikke helt god. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Han blir jo ikke sur fordi du pynter deg før du skal ut, men at du ikke pynter deg mer i hverdagen også. Kanskje han syns det er hyggelig å vite at du tar litt ekstra vare på deg selv i hverdagen, tenner et lys, tar et langt bad osv. Han har jo et poeng da, at hvis du alltid gjør ALT før du skal treffe alle andre men ikke han. Anonymkode: c332d...942
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen din ønsker at du pynter deg for han, men syns det er rart at du går i sommerkjole? Og du må tenne lys, greier han ikke være romantisk selv? Hva vil han? Ha en liten søt 50-talls kone som er til kun for han? Anonymkode: 2fdb2...9da Tror ikke vi skal i den retningen. Mulig han er litt usikker og klønete i hva han ønsker.... Vi kvinner ønsker også ting fra våre menn😊 Jeg synes mye er tapt I dagens samfunn av stil ( klesveien) og romantikk ... ingen Cary Grant i sikte ... men lov å ønske seg- begge veier . Anonymkode: 02b3d...eac
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror ikke vi skal i den retningen. Mulig han er litt usikker og klønete i hva han ønsker.... Vi kvinner ønsker også ting fra våre menn😊 Jeg synes mye er tapt I dagens samfunn av stil ( klesveien) og romantikk ... ingen Cary Grant i sikte ... men lov å ønske seg- begge veier . Anonymkode: 02b3d...eac Jaja, hvor vil du? Anonymkode: 2fdb2...9da
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Kan du ikke barbere leggene for han da? Gå mer med kjole for han, og ikke bare for andre? Trenger ikke å gå med stiletthæler i hverdagen, men kan jo ta på mascara og gjerne ha litt farge på neglene og vifte litt med de fargerike fjærene mot maken din også? ❤️ Anonymkode: bc6f6...154 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jaja, hvor vil du? Anonymkode: 2fdb2...9da Kun at samlivet får en boost, og at TS ikke går i fella og ikke tar vare på seg selv pga logistikk. Så fort gjort å havne der.. Anonymkode: 02b3d...eac 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Jeg ser forbi usikkerheten hans ( som oppleves som sjalusi) . Enhver mann ønsker en flott kone. Det gjør også vi kvinner. Vi ønsker en mann som går den kilometeren 😊 Og det er lite forlangt. Det er kun en gjensidig kjærlighetserklæring. Anonymkode: 02b3d...eac 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 Merk at jeg skriver at " naturlig " er greit de fleste dager. Det er ikke TS sin natur å være noen andre enn hun er. ❤ Men av og til er effort lov 😊 Som i EXTRA . Hun må bare finne SITT uttrykk . Det ligger mye der..... Anonymkode: 02b3d...eac
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 Denne mannen er jo utro. Og hakker på konen for å bedre sin egen samvittighet. Når bruddet kommer så var det liksom hennes feil fordi hun lot gnisten forsvinne og hennes feil at han så seg om etter noe annet. Selv om han allerede lenge har hatt en annen. Anonymkode: 64d17...983 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, Jeg lurer på hva dere tenker/ hva dere gjør når det gjelder å pleie seg selv iløpet av en lengere tidsperiode. Er dere flinke til å jevnlig klippe dere, fikse negler, hudpleie, etc. etc. eller skjer det oftest før ett arrangement dere skal på? Jeg går jevnlig til hudpleieren, men det andre skjer ofte før ett arrengement. Har 2 små barn, og synes det blir for dyrt å tidkrevende å gjøre det ofte. Kjøper jo ofte nye klær før ett arrangement, eller ved en ny sesong, men pynte meg gjør jeg jo mest før jeg skal noe. Barna møkker jo bare til alt uansett😅 Til hvorfor jeg spør, mannen reagerer ofte hvis jeg pynter meg før en fest som han ikke skal være med på, eller hvis det faller seg sånn at gangen jeg fikk tid til å barbere leggene var før vi skulle ut på noe.. han mener jeg pynter meg lite for han men alltid for alle andre. Til gjengjeld har jeg pyntet meg ofte før vi skal ut sammen, men da blir han ille til mote fordi han synes det blir for mye. Han vil altså helst at jeg skal pynte meg mer for han hjemme... Anonymkode: a3ac3...083 Ja, jeg gjør alt jevnlig. Skal være veldig travel for å ikke stelle meg. Steller og pynter meg like mye, eller mer, for kjæresten hjemme, som før en fest, bare mer sminke på festen. Jeg tar ofte karbad (minst én gang i uka) og da tar jeg skrubb/barbering/ ansiktsmaske ol i den forbindelse. Håret klippes hos frisøren hver 3.mnd. Han steller seg også bra, bruker hudpleieprodukter og tar intimbarbering. Vi har ikke barn, men hvis vi hadde det ville jeg gått i pene men mer praktiske klær, og så tatt en dusj/bytta klær etter de var lagt. Viktig med "voksentid" som par. Og jeg liker å føle meg fresh også. Hva andre par gjør, får være opp til dem. Anonymkode: ffa47...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 Merker jeg er glad jeg og mannen pratet om dette når vi flytter sammen, altså forventninger til hvordan vi går kledd hjemme. Her er vi helt enige i at komfort er viktigst. Hvis jeg vil pynte meg så gjør jeg det, men han foretrekker meg uten sminke og i klær jeg syns er behagelige. Dere får ta en prat tenker jeg. Er det viktig for deg at han liker det han ser, eller er din komfort viktigst? Anonymkode: 1fcda...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå