AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Mine foreldre jobb mye da jeg og min lillebror var små, mamma var svært lite hjemme, trang økonomi hjemme, pappa var litt mere hjemme, men ofte savnet jeg og lillebror mamma tilværelsen. Hun pådro seg mange ekstravakter. Pappa var flink til å ta med oss ute på tur, til svømmehallen, stranda, fritidsaktiviteter osv. likevel så har foreldrene mine alltid ønsket det beste for oss, men likevel har pappa gitt en god oppdragelse; siden mamma var lite hjemme , pappa har fått oss til å gjøre god innsats på skolen og ellers i livet. Noen ganger var begge på jobb, i noen timer alene f.eks , da passet jeg på min yngre lillebror. Lage mat til han, passe på at han kom inne til rett tid, på den tiden hadde vi ikke mobiler. Så måtte ute og se hvor han var hvis han ikke hadde kommet inn enda, i en alder av 10-11 år ble jeg oppdratt til å være en rollefigur for min lillebror, som er 2 år yngre enn meg. Det gikk heldigvis fint til tider, han havnet ofte i litt action med andre barn. og han fikk leirmasse,m på håret engang av denne gutten som var da vår nabo, han ble ofte dyttet til alltid av han, han var omtrent 3 år eldre enn min bror, rene drittsekken, var alltid bekymret for at det skulle skje han noe, noen ganger ble jeg med han ute også for å passe på. Men var ikke lett å se han lei seg. Prøvde å trøste. Jeg har vært mamma nr 2 for min lillebror, rollefigur. Alltid hørte han på meg, og hermet etter hvis jeg lekte med barbiedukke. Så ble en rollefigur for han tidlig. Og er meget stolt av han idag, at han klarte seg å bra. Men han klarte å få suksess i livet. Broren min studerer statsvitenskap på UIO, gikk ut av vgs med et snitt på 5,5, han er elevrådsleder for sin klasse, drevet med politikk helt siden i en alder av 18 år, samt frivillighetsarbeid, amnesty osv, han skriver innlegg for aviser; studentaviser og ellers vg/aftenposten. Han tok et emne på universitets høyskole da han gikk på vgs, grunnet hans dyktighet. Fra høst 2020 til vår 2021 jobber han som assistent på beredskapskontoret, senere fikk han seg jobb ifjor høst i en annen statlig etat i en alder av 20 år; han har også planer om å ta master senere, ta dobbel bachelorgrad også.Han er også veldig flink med økonomien sin, klarer alltid å spare penger, tenker økonomisk, sløser ikke penger. Snitt på B på studiet sitt. Nå har han planer til neste år om å søke som studentpraktikant ved den norske ambassaden i utlandet. Kjenner jeg blir stolt som søster at han har klart å oppnå så mye suksess, hadde aldri trodd at han skal klare seg så bra, og dette såklart en takk til meg som alltid har vært der for han. Det hører til sjeldenhetene at man i en alder av 21 har så mye på CV'n og har oppnådd sine drømmer, kjenner jeg blir rørt. Anonymkode: 773ff...178 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå