AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Jeg sliter mer og mer med hukommelsen, og det er nok på grunn av mange år med psykiske utfordringer. (Har vært hos lege.) Det er så frustrerende. Hvis jeg leser noe jeg synes er interessant, klarer jeg likevel ikke å huske det en stund etter. Kan ikke lære noe nytt, det bare forsvinner. Er også vanskelig i samtaler, faller ut osv. Leste ett sted at å lære å spille piano kan hjelpe på hukommelsen. Noen som har noe erfaring? Har du tatt pianotimer i voksen alder? https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/03/15/sa-endringer-i-hjernen-etter-musikk-trening/ Anonymkode: da18d...53d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Spennende! Tenker at det absolutt er verdt et forsøk, hvis du er motivert. Jeg har funnet mange videoer og tekster på nett, om hvordan man kan trene hukommelsen sin. Har ikke helt kommet i gang med noe enda da, siden livet har vært så travelt den siste tiden. Har hørt at å lære seg språk også, er veldig bra for hjernen. Og for å forebygge demens, og sånt. Slik som jeg forstod det, så kunne man vel velge seg hvilket som helst instrument? Anonymkode: 3ea32...809
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Kan være du sliter med lav IQ ts, det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med 😕 Anonymkode: f64b7...ef6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan være du sliter med lav IQ ts, det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med 😕 Anonymkode: f64b7...ef6 Lav IQ er ikke noe man plutselig får i voksen alder. For TS handler det om psykisk helse. Det er velkjent at det er sammenheng mellom psykisk helse, konsentrasjon og hukommelse. Anonymkode: bfd8d...785 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lav IQ er ikke noe man plutselig får i voksen alder. For TS handler det om psykisk helse. Det er velkjent at det er sammenheng mellom psykisk helse, konsentrasjon og hukommelse. Anonymkode: bfd8d...785 Jeg har 131 i iq. Har det likt som deg. Anonymkode: dd1d1...d46 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kan være du sliter med lav IQ ts, det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med 😕 Anonymkode: f64b7...ef6 Jeg var skoleflink da jeg var ung. Nå fester ingenting seg lenger, hverken opplevelser eller ting jeg leser. Anonymkode: da18d...53d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kan være du sliter med lav IQ ts, det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med 😕 Anonymkode: f64b7...ef6 💩Sekk. Anonymkode: 317eb...f02 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan være du sliter med lav IQ ts, det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med 😕 Anonymkode: f64b7...ef6 Anonymkode: 3ea32...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå