Gå til innhold

Veldig dårlig hukommelse og konsentrasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter mer og mer med hukommelsen, og det er nok på grunn av mange år med psykiske utfordringer. (Har vært hos lege.) Det er så frustrerende. Hvis jeg leser noe jeg synes er interessant, klarer jeg likevel ikke å huske det en stund etter. Kan ikke lære noe nytt, det bare forsvinner. Er også vanskelig i samtaler, faller ut osv. Leste ett sted at å lære å spille piano kan hjelpe på hukommelsen. Noen som har noe erfaring? Har du tatt pianotimer i voksen alder? https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/03/15/sa-endringer-i-hjernen-etter-musikk-trening/

Anonymkode: da18d...53d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spennende! Tenker at det absolutt er verdt et forsøk, hvis du er motivert.

Jeg har funnet mange videoer og tekster på nett, om hvordan man kan trene hukommelsen sin. Har ikke helt kommet i gang med noe enda da, siden livet har vært så travelt den siste tiden. 

Har hørt at å lære seg språk også, er veldig bra for hjernen. Og for å forebygge demens, og sånt.

Slik som jeg forstod det, så kunne man vel velge seg hvilket som helst instrument? 

4572421C-61A2-4447-A71D-16E3F20AFD50.jpeg

Anonymkode: 3ea32...809

AnonymBruker
Skrevet

Kan være du sliter med lav IQ ts, det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med 😕

Anonymkode: f64b7...ef6

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan være du sliter med lav IQ ts, det er dessverre ingenting du kan gjøre noe med 😕

Lav IQ er ikke noe man plutselig får i voksen alder. For TS handler det om psykisk helse. Det er velkjent at det er sammenheng mellom psykisk helse, konsentrasjon og hukommelse. 

Anonymkode: bfd8d...785

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lav IQ er ikke noe man plutselig får i voksen alder. For TS handler det om psykisk helse. Det er velkjent at det er sammenheng mellom psykisk helse, konsentrasjon og hukommelse. 

Anonymkode: bfd8d...785

Jeg har 131 i iq. Har det likt som deg. 

Anonymkode: dd1d1...d46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg var skoleflink da jeg var ung. Nå fester ingenting seg lenger, hverken opplevelser eller ting jeg leser.

Anonymkode: da18d...53d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

💩Sekk. 

Anonymkode: 317eb...f02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

:kvalm:

Anonymkode: 3ea32...809

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...