AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 15- åringen har fått det for seg at grensesetting er ment for å ødelegge for han. At han har innetider, at han ikke kan sitte på PC’n hele natta, at jeg ikke sender han alene på hyttetur med kompiser… Det virker som at han oppriktig tror dette kun er for å ødelegge og forsure livet hans. Er dette normalt? Anonymkode: 6c110...8f2
BobbySocks Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Jepp. Han er under ombygging og ser ikke helt verden utenfra. De blir folk igjen om noen år. 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Han er i en alder hvor han skal gå fra barn til voksen. De tror selv de er voksne og ansvarlige lenge før de faktisk er det. Når de faktiske voksne setter på bremser til noe barnet selv mener de er voksne nok til så er det klart det forsurer livet hans. De fleste av oss har vel gått gjennom denne fasen hvor vi tror vi nå er voksne og takler aly livet har å kaste på oss og er i stand til å ta fornuftige valg for oss selv. Vi har vel alle erfart at vi hadde feil 😄 Det er sikkert noen som faktisk er voksne av seg i den alderen, men de klarer ikke sette fornuftige grenser for seg selv og hadde hvertfall ikke klart å håndtere for eksempel en ulykke på den hytteturen med en gjeng med andre 15-åringer. Første telefonen hadde nok da vært til noens foreldre som FAKTISK kunne håndtert situasjonen. Hjernen er ikke biologisk utviklet til å forstå konsekvenstenking før i 20-25 årsalder. Han er mindreårig og ditt juridiske, følelsesmessige, biologiske og etiske ansvar. Du bestemmer. Så får han heller bli sur. Han vokser det av seg når han faktisk BLIR voksen. Anonymkode: 4027e...548 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Skrevet 22. juni 2022 Ikke unormalt nei. Helt vanlig i ungdomstiden dette. Det skal nok gå seg til etter hvert. Anonymkode: a45b2...304
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #6 Skrevet 22. juni 2022 Du har vel hvert ungdom selv en gang? Anonymkode: bca2c...024 1
Tomas77 Skrevet 22. juni 2022 #7 Skrevet 22. juni 2022 On 6/15/2022 at 1:20 PM, AnonymBruker said: 15- åringen har fått det for seg at grensesetting er ment for å ødelegge for han. At han har innetider, at han ikke kan sitte på PC’n hele natta, at jeg ikke sender han alene på hyttetur med kompiser… Det virker som at han oppriktig tror dette kun er for å ødelegge og forsure livet hans. Er dette normalt? Anonymkode: 6c110...8f2 Jeg hadde vært betydelig mer bekymret om han ønsket seg grensene selv. Høres temmelig standard ut. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #8 Skrevet 22. juni 2022 Tomas77 skrev (1 minutt siden): Jeg hadde vært betydelig mer bekymret om han ønsket seg grensene selv. Høres temmelig standard ut. Enig Anonymkode: 7ffd1...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå