Gå til innhold

Kroppsbilde (speil vs bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg var stor (på grensa til fedme grad 2), så visste jeg at jeg var stor..men på bilder fikk jeg likevel sjokk over at det var enda større enn jeg klarte å se i speilet.

Som omtrent normalvektig: syntes jeg så  relativt slank ut i speilet, men på bilder syntes jeg at jeg så enda slankere ut. Forskjell på bilder fra tidligere var enorm (hadde gått ned litt over 20 kg).

Som nedre sjikt av normalvektig (i minste laget..gått ned nesten 20 kg til): ser absolutt ingen forskjell i speilet. Over hodet 🤷‍♀️ På bilder..ser litt for tynn ut..blir skikkelig satt ut.. men ser jeg på bilder fra 20 kg tidligere så synes jeg plutselig at jeg ser litt stor ut. 🙄 Det syntes jeg over hodet ikke da bildene ble tatt.

Sannsynligvis kommer jeg til å gå opp litt i vekt igjen, for det er ikke sunt å være her. Men da er jeg redd at jeg plutselig ikke blir fornøyd der jeg før følte meg skikkelig ok. *sukk*

Andre som har et skikkelig varierende bilde av seg selv i speilet og på bilder? Fatter ikke hvordan hjernen fungerer 🙈 

Anonymkode: 33d21...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Bilde og speil samsvarer sjeldent.  Hverken den ene eller andre veien 😅 

Dengang jeg VAR slank,så burde jeg opprettholdt vekta.  

Er nå etter 2 barn og 15 år 20 kg overvektig.  

Blææh 🙈

Anonymkode: 1c028...d83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg må se bilde av meg selv av og til for å skjønne at jeg ikke fortsatt er 45 kilo mer enn jeg bør. 

Samtidig har jeg jo og uheldige bilder av meg selv der jeg fortsatt ser ut sånn omtrent, så enkelt er det ikke 😄

Anonymkode: 5807c...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes jeg ser ut som jeg veier 100 kg på bilder, som er 30 kg mer enn jeg er.

Anonymkode: aef21...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg har det også sånn.. I speilet hjemme så føler jeg meg fortsatt 22 kilo tyngre...

Men på bilder og i speilet på kjøpesenteret f. eks. så ser jeg plutselig at jeg har blitt tynn..

Det er kjempeekkelt egentlig.. Andre sier at jeg har blitt så tynn, å at jeg er på grensa til undervektig, mens jeg føler meg tjukk til tider.. 🙄

Hatt samme vekt ca 1 år nå, så håper jeg våkner snart!

Anonymkode: 3bc2f...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 1,63 høy og veier 48 kilo. Jeg fyller 34 i sommer. Har mye løs hud og fett siden jeg har gått ned en god del og derfor syntes jeg ikke jeg ser så tynn ut som jeg egentlig er. 
Ligger under det som burde være min normale vekt,men når jeg ligger på 55 kilo så ser jeg bare rar ut syntes jeg. Har kort hals så kler ikke å bli så rund i ansiktet. Har greit lange bein men har ikke spesielt lang overkropp så syntes jeg ser rar ut av den grunn åsså + at jeg ikke legger på meg 5 kilo muskler men alltid bare masse fett og ALT på magen eller bakpå ryggen. Noen er sjalu for at jeg er så tynn og andre sier jeg må legge på meg. Tror det handler om smak og behag. Men jeg hater bilder av meg selv fordi jeg ser tynnere ut i speielen enn på bilder… vet ikke hva man skal tro til slutt..!? 

Anonymkode: a6b5f...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er i bedre del av BMI- sjiktet og synes jeg synes jeg ser veldig tynn ut på bilder, ja. 

Anonymkode: c0cce...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stoler hverken på speilbilde eller fotoer. Fordi det blir psykologisk. Stoler på vekten og hvordan klærne passer. Har vært overvektig og syns alltid at jeg "bar kiloene godt" og så bra ut i speilet når jeg viklet meg sånn jeg ville. Men når jeg ikke passet inn i et eneste plagg i garderoben, og måtte opp i de største størrelsene så var det på tide å ta grep uansett.

Hodet er ikke med heller når man slanker seg. Og om jeg nå føler at jeg kan se stor ut på bilder så sier jeg alltid til meg selv at nå er jeg normalvektig, så "hold kjeft hode!" Kjenner det jo veldig godt på hvordan kroppen føles og hvor lett jeg har blitt. ift aktivitet.  Så alt annet er støy. 

Anonymkode: 0f085...d85

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Vekten din har jo variert enormt, så er ikke så rart at hodet ikke helt henger med. Jeg har aldri vært overvektig, men hadde spiseforstyrrelser før. Mitt råd er egentlig å forholde deg til bmi istedenfor å vurdere i speil og på bilder. Velg deg ut bmi 20 feks, da er du absolutt ikke undervektig samtidig som du vet at du er slank.

Anonymkode: 73e79...2a4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bmi på 18-19. Jeg ser tynnere ut i speil enn bilder. På bilder ser jeg egentlig ganske stor ut. Blir derfor litt usikker på hva som er «riktig». 

Anonymkode: a75ad...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bmi på 18-19. Jeg ser tynnere ut i speil enn bilder. På bilder ser jeg egentlig ganske stor ut. Blir derfor litt usikker på hva som er «riktig». 

Anonymkode: a75ad...87c

Jeg følte meg heller ikke så veldig tynn på bmi 18. Men man kan tenke med fornuften sin at man ikke er stor på den bmi. Hva som er «riktig» er at du akkurat er innenfor normal bmi og ikke burde gå lavere av helsemessige grunner. Særlig dersom du er høy. 

Anonymkode: 73e79...2a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg er normalvektig (BMI 21) og synes ofte jeg ser tynnere ut på bilder enn i speilet eller hva jeg føler meg som.

Ser imidlertid mye penere ut i speilet enn på bilder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes jeg ser tynn ut på bilder og i speilet men jeg vet jo at jeg er feit. Folk sier også at jeg ser så tynn ut på bilder, så vet ikke hvordan jeg skal ta bilder for å se så tjukk ut som jeg er. Bildene er tatt fra forskjellige mobiler også. I speilet synes jeg også jeg ser tynn ut, men jeg vet jo at jeg er overvektig. Så hva gjør jeg?

Anonymkode: 93242...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...