Gå til innhold

Kontakte kommunen for å høre om "stemningen"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke hvordan jeg skulle formulere meg bedre. Jeg ser på et stort område som er til salgs, med hytte og jaktområde etc. Den originale hytta er en del av et gårdstun der de andre bygningene eies av andre. Det vil derfor være nærmest umulig å bygge ut hytta (4 soveplasser, to køysenger). Et alternativ er å bygge en hytte i nærheten, men slikt må søkes om. Kommunen er jo den som bestemmer slikt, men jeg tør ikke å ta sjansen på å kjøpe eiendommen og så få et nei. Hytta er tenkt som familiehytte og 2 køysenger rekker ikke til det...

Er det mulig å spør kommunen om hvordan de stiller seg til det? Om det er sjanse i havet for å få godkjent en søknad for ny hytte?

Anonymkode: 1fa02...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er regulert til LNF (landbruks-, natur- og friluftsformål) så må saken på høring til Statsforvalteren, Fylkeskommunen og muligens Sametinget dersom det ligger i et sånt område. Det vil derfor være veldig avhengig av høringstuttalelsene, hva kommunen kan gjøre med saken. Dersom f.eks. Statsforvalteren fraråder det, og vurderer påklage, så er det sjelden kommunen går imot. Men du kan jo ringe og høre likevel, det kan jo hende de har hatt lignende saker og at Statsforvalteren ikke er like streng i akkurat det området, for eksempel. 

Dersom det er regulert til hytteformål så skal det jo ikke være noe problem. 

Anonymkode: 831fc...208

Skrevet

Du må jo sjekke hva området og tomten er regulert til og hvilke bestemmelser som gjelder.

Dette kan kommunen svare på uten søknad, og du kan finne byggesøknader i saksinnsyn. Godkjente og avslåtte. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...