Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du født på en av disse sykehusene? 

Hvordan var opplevelsen for deg? Skjedde det noe uventet under fødsel? Følte du deg ivaretatt? 

Vil gjerne høre litt om fødselshistorier fra disse sykehusene da jeg kommer til å være i nærheten av en av dem ved termin. Har hørt litt greier om Molde sykehus 

Anonymkode: f3b25...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ålesund - problemer med manglende bemanning (som alle andre steder) men fordelen er at de har neontal avdeling. ER opprinnelig fraMolde, ville aldri født der om jeg fikk velge, kan ikke uttale meg om Kristiansund. Har også født i Volda og ville valgt det igjen om jeg fikk, det er kort vei til neontal på Åse om nødvendig, men mye triveligere fødeavdeling.. 

Anonymkode: 08d32...6ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har født 6 barn på Molde, og har bare positive erfaringer. Var litt komplikasjoner under ene fødselen, men følte både barnet og jeg ble godt ivaretatt. Syns både jordmødre, leger og barnepleiere har vært flinke til å oppmuntre og skape ro og hygge rundt fødsel og barsel. Og de har lagt til rette for at far kunne sove over.

Måtte en tur innom Kristiansund under ene svangerskapet pga komplikasjoner, og som nordmøring blir man automatisk sendt dit, og det var ikke en kjekk opplevelse. Følte at jeg var i veien for både jordmor, lege og de andre der.

De jeg kjenner som har født i Ålesund, har vært veldig fornøyd.

Anonymkode: 32ded...f26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fødd på Åse i 2020. Var innlagt på grunn av komplikasjoner og igangsatt. 

Alt gikk fint og jeg følte meg godt ivaretatt. 

Dersom jeg skal sette fingeren på noe så er det 2 ting: 

- Dårlig bemanning, de ansatte var stresset og lite tid. 

- Dette var under verste koronaen, og det var ensomt å være innlagt såpass lenge uten besøk. De ansatte hadde dårlig med tid.  

Anonymkode: 2ec25...a82

• Liker 1
Skrevet

Har født i Molde, 2020 - før pandemi.

Det var ikke så mange andre på føden i de fem dagene jeg måtte være der, og jeg og samboer fikk et firemannsrom for oss selv hele perioden.

Kjempefornøyd med de ansatte der, og hadde fin fødsel tross "litt ekstra" styr. 

Sykehusbygg og fasiliteter er jo helt forferdelig, men det får de ikke gjort så mye med.  Føder der igjen med nestemann.

• Liker 1
Skrevet

Fødte i Ålesund i år, følte meg godt ivaretatt igjennom fødsel. Ingen komplikasjoner, merket på barsel at det var litt hektisk da det kom 7 babyer samme dag. Men ellers fint opphold, hadde født der igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt Ålesund, rett og slett siden det er nyfødtavdeling der. 

Anonymkode: c83e7...33c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier Volda som ab over her! Kjempekoselig fødeavdeling med fantastiske ansatte. Og så er det jo forholdsvis rolig der, gjerne kun en fødsel daglig. Da vi var der var det ingen andre innlagt på avdelingen halvparten av oppholdet, så de hadde good tid til oss. Har hørt fra folk som har født begge steder at Ålesund kan oppleves litt kjøligere og mer upersonlig (og i mine øyne er sykehuset kjempestort!), men har ikke personlig erfaring derfra.

Anonymkode: 68a52...64d

AnonymBruker
Skrevet

Har født i Volda og i Ålesund. Volda var helt fantastisk! Ålesund var også helt greit, men så ikke så mye til de ansatte der. Tror nok sykehusene lar flergangsfødende generelt klare seg en del selv, med mindre man ber om hjelp selv da. Kan hende Ålesund hadde vært like bra som førstegangsfødende også:-)

Anonymkode: 01a5f...539

AnonymBruker
Skrevet

Fødte førstemann i Kristiansund. Verdens beste opplevelse! Følte meg så godt ivaretatt og så trygg i fødsel, og å være der på barsel var helt magisk. De hadde så god tid, hjalp gjerne til med alt førstegangsforeldre lurer på og bosatte seg nærmest på rommet vårt for at jeg skulle lykkes med ammingen slik som jeg ønsket. Elsket å være der! Kan anbefales på det varmeste! 

Anonymkode: 59969...e9e

AnonymBruker
Skrevet

Molde har vel strengt tatt fått en del kritikk i media, og etter historiene så hadde jeg valgt hvilket som helst annet sykehus :)

Anonymkode: 64dc0...5f7

Skrevet

Kristiansund 2009. Følte meg ikke hørt og respektert. Ble igangsatt. Alt gikk for fort. Jordmor/lege gjorde at det gikk enda raskere. Fikk ikke noe form for smertelindring selv om jeg skrek etter det. Dårlig ammehjelp på barsel. Men hadde enerom, som var ett pluss. 

Molde 2012. Jenta ville ut. Kom til molde med ambulanse i mårratimene. Fikk tilbud om smertelindring nesten før jeg var på fødestua. Fin fødsel. Helt ok opphold. 4 mannsrom, men var heldigvis kun 2 der. Dårlig ammehjelp. 

Ålesund 2021. Igangsatt med ballong. God dialog om ikke å ta vannet, siden far måtte vente i molde. Ved nok åpning kom far,tok vannet. Ett par timer senere var jenta ute. Kontrollert. Fin fødsel som jeg styrte selv. Etter fødsel lå hun oppa meg å fikk amme i over 2 timer. Dette fikk jeg ikke i molde el kr.sund. eneste som trekker ned er flermannsrom.

Nr1 ammet jeg ikke, nr2 delammet jeg i 3 uker, nr3 er 17mnder og ammes fremdeles 😅😅

Hadde født neste i Ålesund om det skulle komme flere. For der var det 10 av 10.

AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil Molde 🥰 veldig positive opplevelser der. Har også erfaring med Ålesund (neonatalavdelingen) og K.sund (oppfølging under svangerskapet da det var sommerstengt i Molde. Trivdes best i Molde. Vi ble liggende inne litt lenge begge gangene pga diverse. Og ene gangen så de jeg ble så skuffa da jeg trodde vi skulle hjem, men ikke kunne likevel pga infeksjon hos barnet. Da sa de at de passer, dra hjem en times tid og kos deg og delta på den middagen med familien du hadde gledet deg til. Det gjorde underverker ❤️

og trekker ned at føden i KS kun er åpen ukedager, da vet man jo ikke om man plutselig havner annen plass likevel 

Anonymkode: 3179d...267

Skrevet

Som fleire over her har nevnt, Volda! Fantastisk sjukehus å føde på, og dei er raske til å sende pasienten til neo i Ålesund viss det skulle verte behov. Elskar fødeavdelinga i Volda. Har ikkje født i Ålesund, men leie på barsel der, det var veldig medium. Opptatt jordmor og lite koselig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...