AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Førstegangsfødende, hvor mye blør man etter 3-4 uker? Er det mer enn vanlig menstrasjon. Hadde du klart å spise middag mtp smerter osv 3-4 uker etter fødsel? Er mannens søster som skal gifte seg, kun 5-10 min hjemmefra så tanken er bare å være der litt før man drar hjem med baby, men usikker på om det er gjennomførbart Anonymkode: 06f8d...911
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Det er individuelt, både med tenke på smerter, blødninger, hormoner, hvor sliten man er osv. Så det er vanskelig å forutse hvordan din form vil være til å delta i et bryllup. Anonymkode: 45412...d33 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Det hadde vært uproblematisk for meg, men er nok individuelt. Jeg hadde nok sagt noe sånt som at jeg satser på å komme, men må nesten se an formen. Og heller la være om du kun godtar et definitivt svar. Anonymkode: dfc94...06c 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Jeg var i bryllup på dagen 4 uker etter fødsel. Det gikk fint. Danset til og med bittelitt😅 Anonymkode: 05d50...091 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Jeg har en fire uker gammel baby og hadde orket det nå. Men fire uker etter termin betyr potensielt to uker etter fødselen, og for min del hadde det vært uaktuelt å delta i et bryllup for to uker siden. Ikke mtp blødning og smerter, men mtp hormonell og mental tilstand, mangel på overskudd og at jeg ble fryktelig fort sliten. Så jeg tror du må belage deg på - og varsle brudeparet om - at du må bestemme deg kort tid før bryllupet. Det kan gå helt fint, men det kan også føles helt uoverkommelig, og da bør du ikke ha lagt masse press på deg selv om at du skal gjennomføre middagen for enhver pris. Anonymkode: c5dff...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Hadde ikke hatt noen problemer med å dra i bryllup etter 1 mnd., nei blødde et par uker, kanskje, så var jo mensen borte pga ammingen… formen var også fin noen uker etterpå, og matlysten var på topp (ammingen gjorde meg ekstra sulten)😅 Anonymkode: f626b...c90
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Hadde sagt at du kommer om formen er grei. Alt kan gå fint, men de kan også være sliten og ha fått komplikasjoner. Du kan vel alliere deg med toastmaster? Høre om hen kan gi en liten lyd fra seg når det nærmer seg bordsetning. Da kan du få tid å gå på toalettet, amme/skifte på baby osv. Også kanskje høre med brudeparet om det er mulig å bli plassert slik dere lettest mulig kan trekke ut om baby gråter/dere må ha en pause mdt i middag og taler? Anonymkode: 1d002...4ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 4 uker etter fødsel hadde jeg fortsatt vondt i stingene så det hadde nok vært kjipt å sitte der i flere timer. Gikk over termin så om det er snakk om 4 uker etter termin så kan det jo være bare 2,5-3 uker etter fødsel 😅 Anonymkode: 17ed2...44e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Veldig individuelt og kan variere fra fødsel til fødsel. Etter begge mine fødsler har jeg vært i god form etter 3-4 dager. Var i familieselskap i flere timer ca 2 uker etter begge fødslene, ingen problem. Kan ikke huske hvor mye jeg blødde, men ikke mer enn en vanlig mens. Etter 4 uker gikk jeg små fjellturer med baby i bæresele. Anonymkode: 12bd5...40d 1
Amatariel Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Dette er det nok ikke noe fasit på for DEG. Veldig stor forskjell... Min søster slet med å sitte de 6 første ukene etter sin første fødsel, mens jeg var helt som vanlig igjen etter 2.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Jeg hadde klart det fint. Bortsett fra at jeg ikke hadde blitt godt nok kjent med håndteringen av babyen enda, så kunne jeg klart det etter en uke også, rent fysisk og mtp. babyens «væremåte» Så lenge den fikk være på brystet mitt så var den stort sett fornøyd og sovende fra fødsel til rundt seks uker. Anonymkode: f7815...bf1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 11.23): Førstegangsfødende, hvor mye blør man etter 3-4 uker? Er det mer enn vanlig menstrasjon. Hadde du klart å spise middag mtp smerter osv 3-4 uker etter fødsel? Er mannens søster som skal gifte seg, kun 5-10 min hjemmefra så tanken er bare å være der litt før man drar hjem med baby, men usikker på om det er gjennomførbart Anonymkode: 06f8d...911 Med første og tredje barn var jeg absolutt ikke klar for å forlate huset på det tidspunktet. Blødde mye ja, og hadde masse andre plager etter fødselen. Med barn nr 2 var jeg i grei form 4 uker etter fødsel. Kunne kanskje deltatt et par timer i bryllup. Men ikke noe mer enn det. Blødde fortsatt mye da. Anonymkode: d4593...8fc
Luckiness Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Jeg kunne fint klart det. Er det til nærme familie ville jeg strukket meg langt. Snakket med brudeparet på forhånd og kommet frem til greie løsninger. Feks om det er mulig å plasseres slik at man lett kan gå til/fra bordet uten å forstyrre for mye. Feks om det trengs bleieskift, amming, byssing og slikt. Kanskje er det et ekstra rom e.l i lokalet hvor det kan settes inn en grei stol for amming/mating hvor dere kan trekke dere unna om uro. Dere kan også alliere dere med en venninne av deg e.l. som evt kan bistå med en trilletur (om barnet sover/er rolig) mens dere feks spiser så dere får spist i fred. Hvertfall noe av tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå