AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Hei, holder det med lønnsslipper fra tidligere arbeidsforhold hvis man ikke får tak i noe annet? Holder det med a-melding? Har flere års erfaring men får ikke tak i tidligere sjefer som kan dokumentere arbeidsforhold. Sykepleier. Anonymkode: b3e59...263
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Nei, du må ha tjenestebevis med antall timer jobbet. Så lenge du har jobbet i kommunen eller sykehus skal du få dette av personalavdelingen. Anonymkode: 7ee36...383
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, du må ha tjenestebevis med antall timer jobbet. Så lenge du har jobbet i kommunen eller sykehus skal du få dette av personalavdelingen. Anonymkode: 7ee36...383 åja, nei jeg har det fra kommunen/sykehus, men mangler fra andre type jobber som jeg også kan få uttelling for. Så rart man ikke kan bruke a-melding når det er en troverdig kilde (skatteetaten). Anonymkode: b3e59...263
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Nei, du må ha tjenestebevis med antall timer jobbet. Så lenge du har jobbet i kommunen eller sykehus skal du få dette av personalavdelingen. Anonymkode: 7ee36...383 Du må ha attest. Og det har du krav på. Der skal det stå når du ble ansatt, stillingsprosent og når du slutta. Hvis arbeidsgiver ikke gir dette er det brudd på norsk lov. Sjekk Arbeidstilsynets sider Anonymkode: 3a53c...a78
Baktusen Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 21.41): åja, nei jeg har det fra kommunen/sykehus, men mangler fra andre type jobber som jeg også kan få uttelling for. Så rart man ikke kan bruke a-melding når det er en troverdig kilde (skatteetaten). Anonymkode: b3e59...263 A-melding også kalt aa-registetet er særdeles lite troverdig og inneholder urovekkende mange feil. Sjeldent tilstrekkelig i noen sammenheng annet enn for å opplyse at det har vært et arbeidsforhold.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Du må ha en attest, ja. Anonymkode: 9a176...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå