Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

holder det med lønnsslipper fra tidligere arbeidsforhold hvis man ikke får tak i noe annet? Holder det med a-melding?

Har flere års erfaring men får ikke tak i tidligere sjefer som kan dokumentere arbeidsforhold.

Sykepleier. 

Anonymkode: b3e59...263

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du må ha tjenestebevis med antall timer jobbet. Så lenge du har jobbet i kommunen eller sykehus skal du få dette av personalavdelingen. 

Anonymkode: 7ee36...383

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, du må ha tjenestebevis med antall timer jobbet. Så lenge du har jobbet i kommunen eller sykehus skal du få dette av personalavdelingen. 

åja, nei jeg har det fra kommunen/sykehus, men mangler fra andre type jobber som jeg også kan få uttelling for. Så rart man ikke kan bruke a-melding når det er en troverdig kilde (skatteetaten).

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Du må ha attest. Og det har du krav på. Der skal det stå når du ble ansatt, stillingsprosent og når du slutta. Hvis arbeidsgiver ikke gir dette er det brudd på norsk lov. Sjekk Arbeidstilsynets sider

Anonymkode: 3a53c...a78

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 21.41):

åja, nei jeg har det fra kommunen/sykehus, men mangler fra andre type jobber som jeg også kan få uttelling for. Så rart man ikke kan bruke a-melding når det er en troverdig kilde (skatteetaten).

A-melding også kalt aa-registetet er særdeles lite troverdig og inneholder urovekkende mange feil. 

Sjeldent tilstrekkelig i noen sammenheng annet enn for å opplyse at det har vært et arbeidsforhold.

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha en attest, ja. 

Anonymkode: 9a176...5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...