Gå til innhold

Sammenheng mellom aktivitet i magen og aktiv baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfart? Jeg har en 2 åring fra før som egentlig har vært ganske bedagelig. Gravid på nytt nå, merker mye mer bevegelse i magen enn forrige gang. Mon tro om dette vil merkes når baby kommer ut? 

Anonymkode: 71194...355

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Hvis det er sammenheng kan jeg se frem til en meget aktiv hverdag 😅

Anonymkode: 417af...67e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som har erfart? Jeg har en 2 åring fra før som egentlig har vært ganske bedagelig. Gravid på nytt nå, merker mye mer bevegelse i magen enn forrige gang. Mon tro om dette vil merkes når baby kommer ut? 

Anonymkode: 71194...355

Er i samme situasjon,  og jeg har  ikke kommet så langt ut i svangerskapet engang. 

Lurer på det samme 🤔

Anonymkode: a82e2...454

AnonymBruker
Skrevet

Klar sammenheng med min i hvert fall. Ca.2 år gammel. I følge helsestasjonen og barnehagen er han et helt normalt barn, ingen bekymring for diagnoser etc, men mer aktiv og utforskende enn gjennomsnittet. Han var veldig aktiv hele veien i magen.

Anonymkode: f267f...353

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke generelt det trenger å ha en sammenheng, men jeg hadde en som var så aktiv at det kjentes ut som om han konstant snurret rundt, prøvde å komme seg ut, osv. Sov tydeligvis ikke mye 😄 Og han er akkurat sånn ennå, 3,5 år nå 😄 

Anonymkode: a0d25...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker, jeg har bare 1 barn.

Merket dog at barnet ble «sint» hvis jeg prøvde å få henne til å sparke i magen, og sa flere ganger til samboeren min at «nå er hun sint». Akkurat det stemte med ungen som kom ut.

Anonymkode: e3f9c...65c

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg stemte det.  Første var rolig i magen og rolig generelt.  Ble født fiks ferdig med rytme på søvn og mat så barseltiden gikk som en lek.

Andremann var duracellkanin i magen og jeg rakk aldri å bekymre meg for lite bevegelse og han er fremdeles en duracellkanin. Vi tøyset om ADHD da jeg var gravid og ble ikke overrasket da han fikk diagnosen som 6 åring.

Anonymkode: 73a8b...fc7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en rolig i magen, han var også ekstrem rolig som baby, etter Ryan bikket to, er nå 6, så skulle du bare anta hvor utslitt jeg er😅 han tok igjen alt siden. 

Anonymkode: 7657a...2de

AnonymBruker
Skrevet

Her var baby hyper i magen døgnet rundt og spesielt på natta. Rytme rundt søvn og mat har han hele tiden hatt og har sovet veldig godt både på dagtid og natt hele veien, men har fra fødselen av vært veldig nysgjerrig og begynte tidlig å synes at å ligge på armen var fryktelig kjedelig. Nå er han snart 5 måneder og er så aktiv og har det så fryktelig travelt at vi jobber med fysioterapeut for å bremse han. Han er likevel en rolig, tålmodig og hyggelig baby (det de i gamledager kalte en "snill" baby), men vi svetter litt ved tanken på at han snart blir med mobil. 😂

Broren min var likedan (både i magen og som baby) og løp barfot ned en grusbakke samme dag som han reiste seg uten hjelp for første gang, så vi krysser fingrene for at han finner ut at det ikke er noen vits i å ha det så himla travelt før den tid..

Anonymkode: 4ef6b...242

AnonymBruker
Skrevet

Storebror var i konstant bevegelse i magen. Veldig fint for meg, for det var ikke én gang jeg lurte på om det var lite liv. Han var veldig aktiv som baby også, og elsker fortsatt all fysisk aktivitet som tre-åring.

Lillebror var roligere i magen. Normalt aktiv kanskje? Han er roligere som baby også. Sutrer i mageleie fordi det er slitsomt,  det gjorde aldri eldste. Han er bare fire mnd nå, så blir spennede å se om forskjellen varer!

Anonymkode: f2622...de3

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby som var kjemperolig i magen og propell fra dag 1, så her stemmer det ikke at det er en sammenheng😂

Anonymkode: ec13d...785

Skrevet

Jeg har lest et par forskningsartikler om temaet, og de konkluderte med at det ikke er en åpenbar sammenheng mellom aktivitet i magen VS utenfor magen. Alt er relativt 🤷🏼‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

På mine to var det ingen sammenheng - heller motsatt

Anonymkode: 54f78...c07

AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår var veldig aktiv i magen, og nå, snart 11 uker gammel, er han en veldig aktiv baby. Elsker å leke, prate og "herje", og trenger en god del underholdning og stimuli for å bli fornøyd.

Anonymkode: adf14...6ab

AnonymBruker
Skrevet

Min første var rolig i magen, og han er rolig enda (6 år)

Har nok en rolig baby i magen, plagsomt å være mye redd for lite liv (tredje trimester) Så gjennstår å se om jeg får enda en rolig baby. 

Anonymkode: 40fb3...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...