Gå til innhold

Hvorfor blir noen i et forhold der det er "dødt sexliv"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere? 

Jeg er selv i et slikt forhold. Jeg har barn fra tidligere forhold, og jeg er såpass gammel at det er for sent å få flere barn. Var singel etter et forhold i nesten 10 år. Orker ikke å lete på nytt etter en mann. Derfor har jeg slått meg til ro i dette forholdet. Jeg er også glad i mannen min tiltross for at han oppfører seg fullstendig asexuellt.  

Har begynt å bli mindre interessert i å ha sex selv. Mulig pga dårlig selvbilde. Liker ikke å bli sett på naken. Så dermed passer forholdet meg utmerket. 

Jeg tenker at mannen kan være bifil eller skaphomse. Tenker at kanskje han får behovet sitt dekket via en kamerat.  Han har litt tvilsomme kamerater. Men jeg vet ikke. Det er ekkelt å tenke på , men han sier at han ikke er homofil. 

Noen andre som har vært sammen med en slik person? 

Anonymkode: 433fd...b4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Cheaper to keep her". Og da tenker jeg ikke bare rent materielt sett, men også emosjonelt. Det er kanskje barn med i bildet, som man ønsker å fortsette å ha den samme kontakten med, og gi et hjem med to foreldre som ellers samarbeider godt, selv om de ikke er kjærester lenger. Jeg forstår godt hvorfor folk er utro, for å si det sånn. Ofte er det nok den beste løsningen for alle parter, sånn alt i alt, så lenge man klarer å være diskret.

Anonymkode: 63510...7c7

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er min beste  venn.  Jeg får mye ut av det  sånn sett . Jeg vet jeg har en som er der for meg.    Han er min familie  og viss  vi slår opp mister jeg han.  Der blir da ikke naturlig å være sammen da. 

Og jeg har vett nok å vite at jeg tviler på at det er så mange som lengter etter å ha sex  med meg eller et forhold . Så da hadde jeg gått  helt alene uten vennen min

Så da lever jeg  like ok uten sex. 

Anonymkode: 79aea...1a7

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han er min beste  venn.  Jeg får mye ut av det  sånn sett . Jeg vet jeg har en som er der for meg.    Han er min familie  og viss  vi slår opp mister jeg han.  Der blir da ikke naturlig å være sammen da. 

Og jeg har vett nok å vite at jeg tviler på at det er så mange som lengter etter å ha sex  med meg eller et forhold . Så da hadde jeg gått  helt alene uten vennen min

Så da lever jeg  like ok uten sex. 

Jeg har det på samme måte ❤

AnonymBruker
Skrevet

Ganske ungt par her, mannen sliter psykisk og tablettene han tar påvirker sexlivet vårt. Jeg er veldig glad i han, men lengter selvfølgelig etter et godt sexliv igjen. 

Anonymkode: 9ecab...0d7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ganske ungt par her, mannen sliter psykisk og tablettene han tar påvirker sexlivet vårt. Jeg er veldig glad i han, men lengter selvfølgelig etter et godt sexliv igjen. 

Anonymkode: 9ecab...0d7

Ja, sex er ikke alt selv om man skulle gjerne hatt et normalt samliv.  Min mann er min beste venn, og familie. Veldig vanskelig å gå bare fordi sexen mangler. Men jeg er 45 år, og har fått nok av singellivet tidligere. Orker ikke å begynne å lete igjen. Jeg er dessuten veldig glad i mannen min. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så lite sex i forholdene?

Hva er det med disse mennene?

Jeg er drøyt 50 og det er mannen min også, og han vil ha  daglig sex så jeg lager unnskyldninger for å slippe snart.

Vi har ikke et glødende forhold, vi har vært sammen i snart 13 år og det har vært utroskap inni bildet og nesten slutt, men sex vil han ha og det liker jeg også, men ikke like ofte som han.

Anonymkode: 232b3...9af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva tenker dere? 

Jeg er selv i et slikt forhold. Jeg har barn fra tidligere forhold, og jeg er såpass gammel at det er for sent å få flere barn. Var singel etter et forhold i nesten 10 år. Orker ikke å lete på nytt etter en mann. Derfor har jeg slått meg til ro i dette forholdet. Jeg er også glad i mannen min tiltross for at han oppfører seg fullstendig asexuellt.  

Har begynt å bli mindre interessert i å ha sex selv. Mulig pga dårlig selvbilde. Liker ikke å bli sett på naken. Så dermed passer forholdet meg utmerket. 

Jeg tenker at mannen kan være bifil eller skaphomse. Tenker at kanskje han får behovet sitt dekket via en kamerat.  Han har litt tvilsomme kamerater. Men jeg vet ikke. Det er ekkelt å tenke på , men han sier at han ikke er homofil. 

På grunn av investeringer gjort.

Disse kan være emosjonelle knyttet til partner og familie, gjelde felles barn og ønske om at disse skal vokse opp i et intakt hjem, rent økonomiske aspekter, og annet.

De aller fleste mister noe ved et brudd. Og i endel situasjoner vil man anse dette tapet som større enn savnet etter et felles sexliv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir i ekteskapet fordi jeg liker det livet vi har skapt sammen. Jeg vil gi barna familielivet med begge foreldrene under samme tak. Mannen er helt fantastisk på mange områder, snill, flink, intelligent, har bra jobb, flink med økonomi, god humor osv. Men sex har vi ikke, det funker bare ikke. Mange årsaker til at det er blitt sånn, men handler i bunn og grunn om hans psyke. Jeg skal ikke si at det ikke er et problem for meg  for det er det i aller høyeste grad. Men tydeligvis ikke nok til at jeg vil forlate han. Tenker heller å fikse meg litt på si hvis jeg får det til. 🙊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at et nyere forhold uten sex ikke er aktuelt. Jeg kan skjønne det dersom dere har vært igjennom mange år med barn og har en historie sammen.

Jeg vet at jeg er sterk nok til å bo alene så uten sex så hadde jeg avsluttet forholdet. 

Anonymkode: 8cfa6...4a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (32 minutter siden):

På grunn av investeringer gjort.

Disse kan være emosjonelle knyttet til partner og familie, gjelde felles barn og ønske om at disse skal vokse opp i et intakt hjem, rent økonomiske aspekter, og annet.

De aller fleste mister noe ved et brudd. Og i endel situasjoner vil man anse dette tapet som større enn savnet etter et felles sexliv.

Som jeg skulle skrevet det selv !     +  at hvis man klarer å skille mellom sex og kjærlighet, så er det mulig å få dekket behovet for nærhet og sex utenom.  

Anonymkode: 47e77...a70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så lite sex i forholdene?

Hva er det med disse mennene?

Jeg er drøyt 50 og det er mannen min også, og han vil ha  daglig sex så jeg lager unnskyldninger for å slippe snart.

Vi har ikke et glødende forhold, vi har vært sammen i snart 13 år og det har vært utroskap inni bildet og nesten slutt, men sex vil han ha og det liker jeg også, men ikke like ofte som han.

Anonymkode: 232b3...9af

Er ikke bare  damer som mister lysten . Her har han bare mister både lyst og evnen.  Og hjelper ikkr med medikamenter  eller hjelpe midler. Og tvinge noen til å gi deg tilfredstillese  uten om å ville der eller at de får noe ut av det er så stemmingsdrepene at jeg mister  lysta selv.  Fikser de beste orgasmene  selv. 

• Liker 1
Skrevet

Økonomisk trygghet. Eller sosial trygghet.
Hvorfor ellers?

AnonymBruker
Skrevet

Her er det totalt sextørke for tiden, samboer vil ikke innrømme potensproblemer. Blir i forholdet fordi jeg elsker han, og håper på bedre tider😉

Anonymkode: 7bb84...920

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det finnes de som heller ville ofre en arm enn å bli singel eller skilt 

Anonymkode: 1156e...67b

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at det finnes de som heller ville ofre en arm enn å bli singel eller skilt 

Anonymkode: 1156e...67b

Jeg  har vært skilt før dette faktisk  og   ser ikke noe problem  med å være singel. Men når jeg elsker mannen  min og han elsker meg . Men av div vi har ikke sex  så   gidder ikke jeg  miste han for det.  

Det er masse i et ekteskap  som ikke  har med  sex å gjøre.   Mulig der gjør det lettere  at vi begge akseptert  det.  Så ingen press og stress med det . Betyr  klemming  og  vi sover i samme seng.   Og vi kan være nakene sammen uten problemer.   Men  sex nei.  Mye latter  da og  hygge.  Veldig  trygt og stabilt .  Hvorfor ofre det for 20 min trim i senga ? Jeg føler meg forsatt elsket. 

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

"Cheaper to keep her". Og da tenker jeg ikke bare rent materielt sett, men også emosjonelt. Det er kanskje barn med i bildet, som man ønsker å fortsette å ha den samme kontakten med, og gi et hjem med to foreldre som ellers samarbeider godt, selv om de ikke er kjærester lenger. Jeg forstår godt hvorfor folk er utro, for å si det sånn. Ofte er det nok den beste løsningen for alle parter, sånn alt i alt, så lenge man klarer å være diskret.

Anonymkode: 63510...7c7

Dette!

Anonymkode: f1041...d56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har ikke vært sammen med en slik person.

Men ville ikke hatt problemer med et «dødt» forhold når det gjelder sex.

Veldig mange andre grunner til at jeg elsker og vil være med en person enn sex. 

Vil mye heller være med en jeg er glad i uten sex enn å avslutte bare for a ha sex med noen andre. Helt uaktuelt faktisk.

Anonymkode: 6ed15...11b

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem med dødt sexliv så lenge det er nærhet på andre måter. Intimitet og mental nærhet. Men hvis det ikke er noe av det…da tror jeg det er fort gjort å visne innvendig.

Anonymkode: 0a8c3...9f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nytter ikke med kun sex heller. Menn forlater dama for det også. 

Anonymkode: c4cac...613

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...