Gå til innhold

Jeg slanket for meg første gang i livet og det gikk lekende lett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En som har gått ned 40 kg ved trening og endring i kostholdet. Ingen operasjon.  👏👏

FC3BA4AE-0F1B-4139-9DB1-53413B48273D.png

Anonymkode: d7f74...761

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

OT men hvordan fant du PT med peiling på fødselsskader?

Anonymkode: 23e60...ce4

Ved å researche og forhøre meg litt. PT’n hadde et slags samarbeid med en annerkjent fysioterapaut jeg gikk hos for de nevnte fødselskadene og jeg nevnte at jeg trengte veiledning mtp trening hvor noen tok hensyn til nevnte skader, og kunne vise alternative øvelser. Fysio anbefalte denne PT’n. PT’n spesialiserte seg på kvinner som hadde født, og fulgte opp problemer i kjølevann av svangerskap og fødsel

Anonymkode: ddd13...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 9.59):

Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. 

Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. 

Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. 

Anonymkode: 325bc...2d7

Det er i starten det er motiverende for da ser man størst endring. Det er verre videre fordi man blir lei av maten som er sunn eller har en dårlig dag eller har stress i livet. Så merker man ved de 10 neste kiloene at det tar lengre tid og ikke blir går ned fort nok, siden de første ukene gikk så lett.

Det er fint å sitte på sin høye hest etter noen ukers slanking, det er ingenting. 

Jeg vet om voksne jenter som spiser riktig mengde, riktig mat og trener daglig uten stor endring. De gjør ingenting feil, de gjør i samråd med lege, ernæringsfysiolog og bruker pt. Likevel sitter det fast, sånn er de laget, annerledes enn deg. 

Mange sider til meg og at det er så lett å legge på seg, bare spis mer og sleng deg på sofaen. Det fungerer ikke for meg, ja jeg kan bli dvask jeg og, men vekten øker aldri. Selv etter 2 barn så er jeg like tynn som før, uten å ha ammet eller noe. Det er ikke gøy for meg at folk tror jeg har spiseproblemer eller ikke spiser fordi jeg er tynn. Det er jo så lett å legge på seg, nei, alle er forskjellig.

Spiser jeg mer så går jeg oftere på do. Jeg har høy forbrenning og høyt stoffskifte. 

Anonymkode: 6feab...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymburker skrev (På 15.6.2022 den 19.30):

Jeg var lubben i 2012 med mine 79 kilo (Er 175 cm høy). Det er det mest jeg har veid. I 2013 begynte jeg å trene 3 ganger i uka og gjorde små grep med kostholdet. Innen slutten av året var jeg nede i 61 kilo. Det ble en besettelse i å gå ned i vekt, som selvfølgelig ikke var bra. Men det viser at selv en som er ganske slank fra naturens side (jeg spiste bare junk da jeg var på mitt tyngste) kan gå ned i vekt med viljestyrke.

I dag veier jeg 72 kilo og det er akkurat passe i forhold til min høyde. Skal ikke under 70 og ikke over 75.

Er du mann?

Anonymkode: eaf89...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg

Med andre ord er du fullstendig uvitende om det faktum at alle har en individuell metabolisme, for ikke å snakke om alle andre forhold som spiller inn når det kommer til vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. 

Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. 

Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. 

Anonymkode: 325bc...2d7

Wow her er det noen som har lite kunnskap om menneskekroppen! 😅 Blir litt flau på vegne av folk som kommer med sånne tanker idag. Jaja, noen får med seg fag og forskning mens andre henger litt etter🤷‍♀️

Anonymkode: 79c94...65e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...