Gå til innhold

Jeg slanket for meg første gang i livet og det gikk lekende lett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg blir helt matt av alle disse slankeinnleggene der folk sier de har funnet løsningen på å slanke seg - og så kommer de med en lang forklaring som betyr at man ligger i kaloriunderskudd. 

Hallo, alle vet at man slanker seg ved å ligge i kaloriunderskudd. Alle vet også at anorektikere legger på seg ved å ligge i kalorioversnudd, og at rusavhengige blir rusfrie ved å slutte å at rusmidler. Det er ikke dermed sagt det er lett eller bare å gjøre, det ligger så mye annet bak. For anorektikere og rusavhengige så skjønner folk dette, men for overvektige så skyver de det over til latskap. Hvor kommer disse fordommene fra? 

Anonymkode: f1074...8e3

Det som plager meg er alle disse som påstår at de nesten ikke spiser, ligger på et veldig lavt kaloriinntak, men går ikke ned i vekt. "Alle" vet at disse lyver for seg selv om omverdenen. Ingen kropp er så unik at den forblir overvektig av et inntak som ligger under hvileforbrenningen...

Anonymkode: 74ffb...b8b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er min opplevelse av overvektige på KG, dere er en jævlig pessimistisk gruppe mennesker, dere klarer ikke se glede i andres prestasjoner.. Hvorfor skal dere være så negative, der har gitt opp før dere en gang har startet og fordi dere ikke har selvkontrollen til å gå ned i vekt, ja da har ingen andre det heller, skjerp dere. Jo, det er i deres kraft å kunne gå ned i vekt, slutt og grav dere selv ned, det er et lys i enden av tunnelen.

Anonymkode: e714a...374

Glede seg over andres prestasjoner??? Jo, det hadde jeg gjort, hvis ikke dette mennesket så åpenlyst hetser de som ikke klarer det samme! Selvkontroll? Kjenner jeg blir kjempeprovosert på mange av de som sliter med vekten! Ja, det er lys i tunnelen for noen, men dumskap går dessverre ikke an å endre på ;) 

Anonymkode: b439c...91f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du 

1. Inntatt rimelig mye snacks og sukkerholdig brus

2. Spist store porsjoner 

og

3. 5 kg når en har fedme er ganske lett å gå ned nesten bare på vannvekt.

Problemet i henhold til forskningen er ikke at man strever med å miste kilo, men å FORBLI på den oppnådde vekten.

Kun 5-3% lykkes med dietter. Resten går opp mer enn de veide i utgangspunktet. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det som plager meg er alle disse som påstår at de nesten ikke spiser, ligger på et veldig lavt kaloriinntak, men går ikke ned i vekt. "Alle" vet at disse lyver for seg selv om omverdenen. Ingen kropp er så unik at den forblir overvektig av et inntak som ligger under hvileforbrenningen...

Er du utdannet innen helse- og ernæring? Siden du er ekspert, mener jeg :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min slankehistorie:

Da jeg var i ten- og tyveårene trengte jeg bare å bestemme meg for å gå ned i vekt, så gjorde jeg det! Etter første svangerskap gikk jeg på trilleturer og gikk ganske greit ned 10 kilo, etter andre svangerskap gikk det greit også! Da jeg var i slutten av 40-årene sluttet jeg å røyke og gikk opp 10 kilo (ikke bare pga røykeslutt, men det var medvirkende årsak!) Nå, etter overgangsalder er det MYE tyngre å gå ned i vekt! Det hjelper ikke at folk slår med i hodet med at er like lett å gå ned i vekt i 50-årene, DET ER IKKE DET! 😂

Anonymkode: 99963...875

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er viktig å ha en positiv innstilling til noe man ønsker å oppnå, som f.eks. å tenke om det og oppleve det som "lett". Og når man først har opplevd noe som "lett", så er det bare naturlig å miste litt sympatien med folk som allikevel insisterer på at det skal være så "vanskelig", og som har helt feil fokus. Alle mennesker har bare så mye sympati å gi, så den må vi gjerne kanalisere inn mot mennesker vi føler fortjener det mer.

Anonymkode: 1b9b2...691

Feil fokus, som du kaller det, er en psykisk påkjenning for de som strever med det! Mister du virkelig sympatien for folk som sliter? Ærlig talt? Da aner du ikke hva du snakker om. Det ligger mye mer bak overvekt for de som har fedme. Blir så lei meg av folk som ser ned på andre, fordi de ikke klarer det samme som dem :( Trist samfunn! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du utdannet innen helse- og ernæring? Siden du er ekspert, mener jeg :) 

Min utdanning er irrelevant. Er du uenig i hva jeg sier? At kropper ikke kan gå på ingenting? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Misery loves company". Det er lettere å rive andre med seg ned i negativitetens avgrunn, enn å slenge seg på og la seg inspirere av noen andres positivitet og suksess.

Det er egentlig det samme konseptet som med menn som ikke får pult, og som kaller de som får pult for "drittsekker", i stedet for å høre med dem hva de evt. kan lære av dem.

Anonymkode: 1b9b2...691

Hadde blitt inspirert jeg, hvis hun ikke kom med kommentaren om at hun mister sympati for de som sliter med dette! Gjett hva dette gjør med de som allerede sliter psykisk med vekten? Folk kan spise mer fordi de blir enda mer deprimert, og gir bare opp for det er ingen vits. Folk kan slutte å spise og utvikler anoreksia, fordi det er enklere å la være å spise enn å spise litt. Folk som allerede sliter med dette psykisk, blir ikke bedre eller positiv, lar seg inspirere osv fordi noen sier du er null verdt! Det er veldig farlig når folk hoverer over andres problemer! Det er helt utrolig hva folk får seg til å kommentere og si høyt! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. 

Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. 

Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. 

Anonymkode: 325bc...2d7

Ja, det er ikke vanskelig, men det tar viljestyrke. Men vet noen har medisinske årsaker til at de ikke greier det. For min del er det stress pga barn. Spiser nàr jeg blir stressa..

Jeg gikk ned 20 kilo, og folk reagerte veldig merkelig. Det er noe med slanking som gjør at folk får en sterk reaksjon, kansje en Blanding av sjokk fordi du ser annerledes ut, fordi du greier noe de ikke gjør, fordi du havner i en ny rangstige i forhold til hvordan du ser ut, jeg vet ikke. Men jeg synes folk flest vil at man skal gjøre det bra, bare ikke for bra. 

Jeg får faktisk masse driv av å tenke på de kjipe folka som vil være kjipe pga at jeg går ned i vekt. Får energi av det liksom. 

Jeg synes jo ikke synd i folk som ikke går ned, fordi de ikke har viljestyrken. Men har masse sympati med de som sliter med psyken feks. Eller tar medisiner.. har sykdommer som gjør at de ike kan slanke seg.

Rart om du ikke har det?

Anonymkode: 84775...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde blitt inspirert jeg, hvis hun ikke kom med kommentaren om at hun mister sympati for de som sliter med dette! Gjett hva dette gjør med de som allerede sliter psykisk med vekten? Folk kan spise mer fordi de blir enda mer deprimert, og gir bare opp for det er ingen vits. Folk kan slutte å spise og utvikler anoreksia, fordi det er enklere å la være å spise enn å spise litt. Folk som allerede sliter med dette psykisk, blir ikke bedre eller positiv, lar seg inspirere osv fordi noen sier du er null verdt! Det er veldig farlig når folk hoverer over andres problemer! Det er helt utrolig hva folk får seg til å kommentere og si høyt! 

Ja men vet ikke om ts tenkte stort nok til å fatte at folk kan slite med psyken og sykdommer som gjør at de går opp i vekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. 

Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. 

Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. 

Ja, det er lett første gangen. Spesielt når det kun er snakk om 5 kg. 

Anonymkode: 7ceda...7a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er sant. Men det handler jo om livsstilendring uansett. I voksen alder må man ta ansvar selv uavhengig av kompliserende faktorer.

Helt sant, men å snu en livsstil, kontra å ta av 5 kilo, er 2 helt vanvittig forskjellige ting! Jeg har strevd i nesten hele mitt voksne liv med vekten. Du forstår vel da at det handler om mer enn å bare "spise litt mindre"? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mens jeg har aldri slanket meg, fordi jeg lekende lett har holdt idealvekta hele mitt liv. Du kan sende medaljen din til meg, jeg fortjener den mer siden du tross alt måtte slanke deg i det hele tatt. 🙄

Anonymkode: d14ca...257

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må være kunnskapsløs og arrogant for å virkelig skrive noe sånt. 

Kom her igjen når de 5 kg du har mistet er fett i sin reneste form. 

Kom her igjen når du har mistet 30kg fett så skal vi ta av hatten for deg. 

Og jo, kroppen din er ikke fasit. 

Anonymkode: e5cfc...50a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, overvektige fortjener ingen sympati. Fedme er ikke en sykdom som noen gjerne vil påstå. Å være feit er et personlig valg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Herremann så mangen krenka folk her da😂 dere som sliter med å gå i vekt trenge ikke å ta hennes innlegg som et anngrep🤣 skjerp dere.. 

Anonymkode: 4f524...935

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det er ikke vanskelig, men det tar viljestyrke. Men vet noen har medisinske årsaker til at de ikke greier det. For min del er det stress pga barn. Spiser nàr jeg blir stressa..

Jeg gikk ned 20 kilo, og folk reagerte veldig merkelig. Det er noe med slanking som gjør at folk får en sterk reaksjon, kansje en Blanding av sjokk fordi du ser annerledes ut, fordi du greier noe de ikke gjør, fordi du havner i en ny rangstige i forhold til hvordan du ser ut, jeg vet ikke. Men jeg synes folk flest vil at man skal gjøre det bra, bare ikke for bra. 

Jeg får faktisk masse driv av å tenke på de kjipe folka som vil være kjipe pga at jeg går ned i vekt. Får energi av det liksom. 

Jeg synes jo ikke synd i folk som ikke går ned, fordi de ikke har viljestyrken. Men har masse sympati med de som sliter med psyken feks. Eller tar medisiner.. har sykdommer som gjør at de ike kan slanke seg.

Rart om du ikke har det?

Folk reagerer for de føler seg som dårligere mennesker rundt deg siden du minner dem på at de ikke har viljestyrke til å ikke spise de 4 kakestykkene, kjøpe den sjokoladen, trykke i seg hele grændisen etc. Det er sjalusi. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra TS! Slik jeg har forstått det, er det å bli værende på den nye vekta som gjerne er krevende. 

Anonymkode: a1f3b...e5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer

Dette er min opplevelse av overvektige på KG, dere er en jævlig pessimistisk gruppe mennesker, dere klarer ikke se glede i andres prestasjoner.. Hvorfor skal dere være så negative, der har gitt opp før dere en gang har startet og fordi dere ikke har selvkontrollen til å gå ned i vekt, ja da har ingen andre det heller, skjerp dere. Jo, det er i deres kraft å kunne gå ned i vekt, slutt og grav dere selv ned, det er et lys i enden av tunnelen.

Anonymkode: e714a...374

Hadde vært lettere å hylle andre sine prestasjoner om ikke den personen drar andre ned i søla og sier at man ikke har noe sympati for overvektige mennesker siden denne personen klarte å gå ned 5 kg på noen få uker. De fleste klarer det,men det er når man skal gå ned store tall at det blir tøft. Det er også tøft å holde vekta nede. Det ligger mye bak overvekt enn bare latskap og at folk ikke klarer å gå ned i vekt. Så om man skal hylle andre så skal de fortjene det. Ikke så lett når man sitter på sin høye hest å skryter av noe mens man ser ned på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...