Gå til innhold

Jeg slanket for meg første gang i livet og det gikk lekende lett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. 

Anonymkode: 325bc...2d7

Ja, for når ett menneske klarer noe lett, så er det jo en kjent sak at det er like lett for alle andre mennesker også. Det er jo ikke sånn at vi er ulike individer eller noe sånt. 

Anonymkode: 9e57d...680

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle klarer gå ned 5 kilo 😂😂😂 

Hvor gammel er du ts? Skriv gjerne igjen etter du er typ 40, hvor mye du har gått ned ( og at du har blitt der) da. Gleder meg til å høre 🤗

Anonymkode: f49b0...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er min opplevelse av overvektige på KG, dere er en jævlig pessimistisk gruppe mennesker, dere klarer ikke se glede i andres prestasjoner.. Hvorfor skal dere være så negative, der har gitt opp før dere en gang har startet og fordi dere ikke har selvkontrollen til å gå ned i vekt, ja da har ingen andre det heller, skjerp dere. Jo, det er i deres kraft å kunne gå ned i vekt, slutt og grav dere selv ned, det er et lys i enden av tunnelen.

Anonymkode: e714a...374

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Når den ene krabba står å rekker fing til de andre så fortjener hen litt realitetsorientering

Anonymkode: a4f98...def

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, bare la TS dra andre som sliter ned i søla. Bingo til "oppegående folk"... .

Anonymkode: b439c...91f

Det er viktig å ha en positiv innstilling til noe man ønsker å oppnå, som f.eks. å tenke om det og oppleve det som "lett". Og når man først har opplevd noe som "lett", så er det bare naturlig å miste litt sympatien med folk som allikevel insisterer på at det skal være så "vanskelig", og som har helt feil fokus. Alle mennesker har bare så mye sympati å gi, så den må vi gjerne kanalisere inn mot mennesker vi føler fortjener det mer.

Anonymkode: 1b9b2...691

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk A på eksamen. Det var lekende lett. Fulgte forelesninger og leste på notater samt gamle eksamensoppgave. Nå når jeg vet hvor lett det er, mister jeg all respekt for dem som ikke klarer å oppnå det samme som meg... 

Det var også dritlett å føde. Jeg bare slappet godt av og beholdt roen. Hadde øvd meg på pusting på forhånd. Det var bare to push, så var babyen ute. Når når jeg vet hvor lett det var, synes jeg alle andre syter noe voldsomt...

F.eks... 🙄🙈🤦‍♀️

Anonymkode: 3291d...00f

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 kg er jo enkelt å gå ned. De aller leste klarer det. Men det er jo stor forskjell på 5kg og 40 kg, av ulike grunner som feks. at kroppen går i spareblus. Og så er det vanskelig å holde vekten når man har slanket seg, for kroppen er skrudd sammen slik at den vil opp i den vekten den har veid.

Anonymkode: a0621...763

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er min opplevelse av overvektige på KG, dere er en jævlig pessimistisk gruppe mennesker, dere klarer ikke se glede i andres prestasjoner.. Hvorfor skal dere være så negative, der har gitt opp før dere en gang har startet og fordi dere ikke har selvkontrollen til å gå ned i vekt, ja da har ingen andre det heller, skjerp dere. Jo, det er i deres kraft å kunne gå ned i vekt, slutt og grav dere selv ned, det er et lys i enden av tunnelen.

Tror TS hadde fått mye mer positiv tilbakemelding dersom h*n hadde latt være å skrive dette med sympati for overvektige. 

Det er fint å gå ned i vekt om man trenger det og det er bra å heie på hverandre osv, men når man lirer av seg at "jeg klarte det såååå lett, så jeg mistet all sympati med de som ikke klarer det" - da blir man bare ekkel. 

Anonymkode: 910b7...bd2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi ingen liker en bedreviter som impliserer at alle som ikke klarer det lett er dumme?

Anonymkode: 23e60...ce4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Applaus 👏 skal vi begynne å stå uten for klinikker som utfører slankeoperasjoner, med type plakater og rop, slik man står utenfor "abortklinikker" i USA? Du klarte å slanke deg. Du har fasiten. Slankeoperasjoner er unødvendig og latskap

Anonymkode: dca32...0d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er viktig å ha en positiv innstilling til noe man ønsker å oppnå, som f.eks. å tenke om det og oppleve det som "lett". Og når man først har opplevd noe som "lett", så er det bare naturlig å miste litt sympatien med folk som allikevel insisterer på at det skal være så "vanskelig", og som har helt feil fokus. Alle mennesker har bare så mye sympati å gi, så den må vi gjerne kanalisere inn mot mennesker vi føler fortjener det mer.

Dette er litt annleredes, fordi ved å poengtere at TS ikke har sympati kun etter skarve 5 kg gir oss som har gått ned 30, 40, 50 kg og som i perioder står bom stille en følelse av utilstrekkelighet vi ikke fortjener. For det BLIR hardere. De første kiloene er ikke vanskelige med mindre det ligger sykdom bak. Jeg har gått ned 50 kg, og sliter enormt med å gå ned de siste 10-15 kg. Jeg er dermed fortsatt ikke i mål, men det går tregt; slike som meg har derfor ikke TS sympati med. Selv om jeg allerede har slanket vekk 50 kg, det hjelper ikke. Jeg er fortsatt 10 kg overvektig

Anonymkode: ddd13...4ce

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi ingen liker en bedreviter som impliserer at alle som ikke klarer det lett er dumme?

Dette er ikke den første tråden om vektnedgang eller overvekt jeg har sett her på kg, uansett åssen man pakker det inn kommer pessimistene ut av hullene sine. "Nei, man kan ikke gå ned i vekt" "Vent 2 mnd å kom tilbake å si hvordan det går🤭" tafatt gjeng 🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

"Misery loves company". Det er lettere å rive andre med seg ned i negativitetens avgrunn, enn å slenge seg på og la seg inspirere av noen andres positivitet og suksess.

Det er egentlig det samme konseptet som med menn som ikke får pult, og som kaller de som får pult for "drittsekker", i stedet for å høre med dem hva de evt. kan lære av dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste er å unngå å få overvekt. Den kommer nemlig ikke av seg selv.

Anonymkode: 74ffb...b8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det beste er å unngå å få overvekt. Den kommer nemlig ikke av seg selv.

Noen har vært tjukke siden de var barn. Slitt med overvekt siden jeg var 5 år

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er litt annleredes, fordi ved å poengtere at TS ikke har sympati kun etter skarve 5 kg gir oss som har gått ned 30, 40, 50 kg og som i perioder står bom stille en følelse av utilstrekkelighet vi ikke fortjener. For det BLIR hardere. De første kiloene er ikke vanskelige med mindre det ligger sykdom bak. Jeg har gått ned 50 kg, og sliter enormt med å gå ned de siste 10-15 kg. Jeg er dermed fortsatt ikke i mål, men det går tregt; slike som meg har derfor ikke TS sympati med. Selv om jeg allerede har slanket vekk 50 kg, det hjelper ikke. Jeg er fortsatt 10 kg overvektig

Godt jobba til deg og, virkelig, og det tipper jeg ts ville vært enig i. Du har jo gått ned masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når den ene krabba står å rekker fing til de andre så fortjener hen litt realitetsorientering

Anonymkode: a4f98...def

Fing? Det er ikke et ord

Anonymkode: eaf89...2e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen har vært tjukke siden de var barn. Slitt med overvekt siden jeg var 5 år

Ja det er sant. Men det handler jo om livsstilendring uansett. I voksen alder må man ta ansvar selv uavhengig av kompliserende faktorer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jøss, snakk om at andre er pessimist.. Her drar du alle som ikke er enig under samme kam og  setter folk i bås på en negativ måte ved å påstå alle er negative, festlig.. 
La oss ta meg selv, jeg har gått ned 20 kilo, og joda, det var enkelt nok det i grunnen, tok ikke så veldig lang tid heller, ca 1 kilo i uken jevnt og stødig - og grunnen til at det gikk så lett var at det var medisinske grunner til at vekten gikk opp, og vips med riktig medisiner og litt trening gikk vekttapet som en lek - og jeg har holdt vekten, men det gjør meg ikke til en ekspert på tema, ei heller tror jeg at fordi det gikk så lett for meg så går det så lett for alle. Eller at alle andre er noen håpløse negative slyer som bare sitter på KG og i andre fora og sutrer (slik du gjør egentlig i svaret ditt) 

Men det ene vi kan være enig i er at for de aller fleste som sliter med vekten er det lys i enden av tunnellen med riktig hjelp, det er det ikke for de navlebeskuende som tror at de er en slags fasit for andre - der trengs det mye mer "hjelp" tror jeg enn for de som vil miste noen kilo.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. 

Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. 

Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. 

Anonymkode: 325bc...2d7

Jeg blir helt matt av alle disse slankeinnleggene der folk sier de har funnet løsningen på å slanke seg - og så kommer de med en lang forklaring som betyr at man ligger i kaloriunderskudd. 

Hallo, alle vet at man slanker seg ved å ligge i kaloriunderskudd. Alle vet også at anorektikere legger på seg ved å ligge i kalorioversnudd, og at rusavhengige blir rusfrie ved å slutte å at rusmidler. Det er ikke dermed sagt det er lett eller bare å gjøre, det ligger så mye annet bak. For anorektikere og rusavhengige så skjønner folk dette, men for overvektige så skyver de det over til latskap. Hvor kommer disse fordommene fra? 

Anonymkode: f1074...8e3

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette er ikke den første tråden om vektnedgang eller overvekt jeg har sett her på kg, uansett åssen man pakker det inn kommer pessimistene ut av hullene sine. "Nei, man kan ikke gå ned i vekt" "Vent 2 mnd å kom tilbake å si hvordan det går🤭" tafatt gjeng 🙄

Men du ser at det går an å legge frem dette på ulike måter?

Ts: Jeg gjorde dette, det var dritlett for meg og det betyr at alle andre hadde fått samme resultat om de bare gadd å gjøre det samme.

En annen kunne kanskje delt, "dette fungerte for meg, kanskje noen andre her kan ha nytte av å høre hvordan jeg gjorde det"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...