AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. Anonymkode: 325bc...2d7 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 15. juni 2022 Flott for deg! Du er sikkert også klar over at kroppen din ikke kan brukes som fasit for hvordan alle andre kropper fungerer. Anonymkode: c083c...6f4 59 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. Anonymkode: 325bc...2d7 Dette er et sånt innlegg som er litt vanskelig å ta seriøst. Fordi de fleste innser at å kutte ut godteri og brus og justere litt er overhodet ikke nok for alle til å gå ned drastisk i vekt. Det kommer helt an på. Jeg kunne ikke gått ned i vekt ved å være sofapotet, og må være drit streng for å ikke gå opp i vekt. Antakelig har du ikke gått ned 5 kg i fett, mye av vekten du har tapt er vann- fordi du har kuttet ut sukker. Anonymkode: ddd13...4ce 48 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. Anonymkode: 325bc...2d7 Du vet at man som regel alltid går ned ekstra mye i begynnelsen pga vannvekt? Du vet at det er forskjell på hva som kreves for å gå ned 5 kg på noen uker og å gå ned 30 kg over mange måneder? Anonymkode: 72b1f...8c2 32 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Husk at de første kiloene alltid går veldig lett... Det er gjerne bare redusert mengde matinnhold i tarmene, samt vann i kroppen. Ble skriver at du de har kutet en del godteri og snop, da har du nok også fått i deg en del mindre salt, og dermed er det mindre som binder vann i kroppen din. Det er først når man skal mer ned i vekt, at man ser at det ofte må mer innsats til Jeg har nylig gått ned noen kilo selv, og de første 3-4 kg gikk veldig greit... På akurat samme måte som du beskriver. Men såå stagnerte det helt ganske lenge, før jeg siden fortsatte å gå mer nedover, men da med både langt mer bevegelse samt ennå mindre og sunnere mat. Anonymkode: 72243...e03 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Hahaha alle som vil går ned 5 kilo første måneden pga vannvekt. Du skal se at de neste 5 er ikke så enkle Anonymkode: a4f98...def 12
Carrot Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Jeg mangler egentlig ord å beskrive mennesker som tror at de kan bruke "hvis jeg kan så kan alle" som en fasit fordi det vitner om en enorm navlebeskuelse og ikke noe annet.. 28 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. Anonymkode: 325bc...2d7 Mine først 5 kg gikk også lett av Men jeg gjorde mye større endringer - og teller kcal og trener, begynte ikke å trene før jeg hadde gått ned 20 kg, det var pga skade som måtte leges. Etter 25 kg har det gått trått og sakte, og lange perioder hvor jeg står stille, selv om jeg spiser riktig og lite, og trener. Så det er ikke så enkelt som du skal ha det til. Vi hører fra deg om noen mnd, for å se om du har beholdt vekta di eller ikke? Anonymkode: b3559...e4f 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Godt jobba, ts. Ikke la de andre krabbene i bøtta dra deg nedi igjen. Anonymkode: 1b9b2...691 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Godt jobba, ts. Ikke la de andre krabbene i bøtta dra deg nedi igjen. Anonymkode: 1b9b2...691 Når den ene krabba står å rekker fing til de andre så fortjener hen litt realitetsorientering Anonymkode: a4f98...def 26 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Går også ned fort pga sykdom og diett. Er mest bekymret for hvordan jeg skal stoppe det, for er normalvektig i øvre sjikt. For friske folk er vel ikke problemet å gå litt ned. Problemet er å holde seg der. Livsstilendring er tøft. Anonymkode: c9af9...3d6 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 Den første gang man går ned er egentlig ganske lett. For da bare kutter man ut ting man ikke trenger. Som brus godis . Mulig er litt mere aktiv . Det er når du gjør dette flere ganger det blir vanskelig for kroppen blir litt forvirret. Jeg har gått ned mye i vekt i de siste år. Det har mye med at jeg fant ut hvorfor jeg spiste og fjernet det som fikk meg til å trøste spise . Bytta ut det ned trening. Men jeg føler meg ikke tynnere . Ja ser at jeg trenger nye klær og føler meg bedre . Men føler meg akkurat som den samme. Så vær litt snill og tenk alle er ikkr som deg og de første kiloen er veldig lette. Anonymkode: 589ef...40b 3 1
Brunhilde Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Det er lett å slanke seg. Det er ikke alltid like lett å holde den nye vekten. Så bra at du har klart å gå ned, ts. Så synd at du ikke klarer å la være å hovere. Du har kanskje hørt at selvros stinker? 18
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 Brunhilde skrev (14 minutter siden): Det er lett å slanke seg. Det er ikke alltid like lett å holde den nye vekten. Så bra at du har klart å gå ned, ts. Så synd at du ikke klarer å la være å hovere. Du har kanskje hørt at selvros stinker? Bare en liten merknad; det er lett å slanke seg ned til et visst punkt. Det stopper irriterende nok opp før når målet 😅 Anonymkode: ddd13...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. Anonymkode: 325bc...2d7 Så enkelt du har hatt det - også så enkel du er Jeg gikk lett ned da jeg var yngre - 20 kilo var ingen problem. Etter passert 45, står vekten fast. Nå klarer jeg ikke gå ned mer enn 5 kilo og opp igjen etter noen uker. Det er ikke det samme som før... Kroppen min VIL ikke ned i vekt. Og å gå ned 5 kilo er ikke på nært så psykisk påkjennelse som å gå ned 25-30 kilo over gjerne 1-2 år, du, kjære bedreviter 5 kilo er ingenting! Det klarer de fleste overvektige å gå ned selv før motivasjonen blir tung. Anonymkode: b439c...91f 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Godt jobba, ts. Ikke la de andre krabbene i bøtta dra deg nedi igjen. Anonymkode: 1b9b2...691 Nei, bare la TS dra andre som sliter ned i søla. Bingo til "oppegående folk"... . Anonymkode: b439c...91f 6
BobbySocks Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 5 kilo er bra det, men det klarer nok de fleste. Det er verre å klare 30-40 kilo. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #18 Skrevet 15. juni 2022 Carrot skrev (38 minutter siden): Jeg mangler egentlig ord å beskrive mennesker som tror at de kan bruke "hvis jeg kan så kan alle" som en fasit fordi det vitner om en enorm navlebeskuelse og ikke noe annet.. De har jo en annen slags sykdom da, tenker jeg... De mangler jo tydeligvis noe som ikke kan bedres ved en slankekur Anonymkode: b439c...91f 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #19 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri vært opptatt av vekten min og er på ingen måte noen ernæringsekspert. På grunn av noen medisiner fikk jeg beskjed av legen om å gå ned i vekt. Jeg kuttet ut noen få matvarer (brus og godteri), justerte litt på andre matvarer (valgte lettvarianter der det fantes) og til slutt justerte jeg litt på posjonsstørrelsene. Utover dette gjorde jeg ingen endringer i livet (er fortsatt en sofapotet) og gikk ned 5 kg på noen uker. Det har fått meg til å miste litt av sympatien jeg tidligere hadde for overvektige som ikke klarer å slanke seg. Anonymkode: 325bc...2d7 😆😆😆 Du treffer spikeren på hodet: du har slanket deg for første gang i livet. Det er selvfølgelig noe helt annet enn når man har slitt med vekta hele livet og det er slankekurforsøk nr. 137. Har du like lite forståelse og innsikt på andre områder i livet? Anonymkode: 23e60...ce4 5 3
kri.star Skrevet 15. juni 2022 #20 Skrevet 15. juni 2022 Det er faktisk litt vanskelig å forstå om du prøver å trolle, eller om du bare en litt "enkel". Men altså, flott for deg! 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå