Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne fortalte meg i går hvor betatt hun er av sin fastlege! Dette har hun følt på lenge sier hun. Jeg rådet henne til å bytte fastlege for kanskje å sette en stopper. Fastlege er gift, hun singel. Hun derimot mener man kan innlede forhold med sin fastlege som venn? Gå ut å spise sammen og ta det der etter. Jeg mener det ikke er lov, mens hun står på sitt at dette er fullt lovlig? Hva mener dere? Andre i samme situasjon?

Anonymkode: 38511...efe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du la fastlegen din være i fred? Den seksuelle trakasseringen som mannelige leger opplever er et problem.

Anonymkode: 67d9f...027

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Det er uetisk og ikke greit, det vet alle. Og hans vitnemål og autorisasjon er ikke verdt papiret det er skrevet på om han innleder et vennskap til sin pasient.

Anonymkode: b1f29...f37

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan du la fastlegen din være i fred? Den seksuelle trakasseringen som mannelige leger opplever er et problem.

Leser du hva jeg skriver og hvilket råd jeg har kommet med!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Herregud. Det er uetisk og ikke greit, det vet alle. Og hans vitnemål og autorisasjon er ikke verdt papiret det er skrevet på om han innleder et vennskap til sin pasient.

Anonymkode: b1f29...f37

Jeg mener det samme, men hun mener det er mange som er venn med sin fastlege og det er lovlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg sier til deg/"venninna" at seksuell trakassering av leger er ikke greit. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er det "venninnen din" som er forelsket i fastlegen nå. Tror du ikke at vi gjennomskuer dette?

Du har fått svar i en drøss med tråder her på forumet, bare søk og les dem på ny. Nå må du slappe av og glemme dette.

Anonymkode: f5019...469

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det "venninnen din" som er forelsket i fastlegen nå. Tror du ikke at vi gjennomskuer dette?

Du har fått svar i en drøss med tråder her på forumet, bare søk og les dem på ny. Nå må du slappe av og glemme dette.

Anonymkode: f5019...469

TS er ikke lenger betatt, men besatt. Det er en egen psykisk lidelse. 

• Nyttig 3
Skrevet

Nei, det er ikke venninnen din som er forelsket, det er du! Han er en lege for folket og gir blanke i hva du føler ovenfor han. 
Han er på jobb og du er en pasient. Han har familie og du spør om det er lovlig å ta en middag med han som en venn. 

Ordet respekt passer vel ikke helt i ditt vokabular? 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen er den eneste kvinnen som har tatt på meg der nede bortsett fra dama på mange år. Hadde en ting jeg måtte sjekke som heldigvis ikke var noe. Men faen når hun tok på den og de så var hun så forsiktig og etterpå tenkte jeg at det var jo ganske digg og så fikk jeg en liten crush på fastlegen min. Det gikk heldigvis fort over men det er litt skummelt det der.

Anonymkode: 485bf...635

AnonymBruker
Skrevet

Hba med en samletråd?

Anonymkode: c10fa...c60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fastlegen er den eneste kvinnen som har tatt på meg der nede bortsett fra dama på mange år. Hadde en ting jeg måtte sjekke som heldigvis ikke var noe. Men faen når hun tok på den og de så var hun så forsiktig og etterpå tenkte jeg at det var jo ganske digg og så fikk jeg en liten crush på fastlegen min. Det gikk heldigvis fort over men det er litt skummelt det der.

Har det på samme måte. Har en fastlege som har vært der for meg i skikkelig tunge stunder, ga meg omsorg da jeg var gravid og barnefaren dro fra meg. Det hjelper ikke at han er veldig kjekk og gir meg mange komplimenter under timene. Men jeg forstår jo godt mekanismen bak, og jeg han er lykkelig gift med barn og alt, og det unner jeg ham virkelig fordi han er en skikkelig fin fyr :) Jeg tror det er lett å falle for en fastlege, men man må bare leve litt i virkeligheten 😄 

Anonymkode: 85eb0...754

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det på samme måte. Har en fastlege som har vært der for meg i skikkelig tunge stunder, ga meg omsorg da jeg var gravid og barnefaren dro fra meg. Det hjelper ikke at han er veldig kjekk og gir meg mange komplimenter under timene. Men jeg forstår jo godt mekanismen bak, og jeg han er lykkelig gift med barn og alt, og det unner jeg ham virkelig fordi han er en skikkelig fin fyr :) Jeg tror det er lett å falle for en fastlege, men man må bare leve litt i virkeligheten 😄 

Anonymkode: 85eb0...754

Ja jeg har alltid likt fastlegen fordi hu er så omtenksom. Jeg har hatt andre leger igjennom åra men hu her er bare kjempesnill og bryr seg. Jeg forventa hard klemming og smerter der nede men hu var bare snill og forsiktig og da skjedde det et eller annet i hodet mitt. Måtte jo tenke logisk etterpå at hun bare er en god lege men når voksne folk som meg får en crush så skjønner jeg at yngre folk kan falle for sin lege, i hvert fall hvis den legen er ung og ser bra ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...