Gå til innhold

Hvordan styrke selvfølelsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler selvfølelsen min ble dårligere etter jeg ble voksen (etter jeg bikka 30 for noen år siden). Alle snakker om at de blir mer selvsikre og får mer selvtillit med alderen, jeg føler det motsatt. Har så lyst å endre dette.

Noen som har tips til meg? :) 

Anonymkode: 203d1...7e9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk pent til deg selv, og aldri si noe til deg selv du ikke ville sagt til en god venn. 

Anonymkode: 2c0b5...3c5

AnonymBruker
Skrevet

- Jeg synes at det som hjelper mest er å gjøre gode ting for meg selv, og lytte til kroppen og hva jeg trenger. Setter av tid til å gjøre hyggelige ting for meg selv, og tenker at jeg fortjener det! Vi er verdifulle alle sammen, men det er ikke alltid så lett å huske på, hvis man ikke er god mot seg selv.

- Det har også blitt mye bedre etter at jeg ble mer aktiv, med trening og turer.

- Også kan du skrive ned styrkene dine, og hva du er god på

Anonymkode: 4b0ce...f68

AnonymBruker
Skrevet

Er du flink til å sette grenser for deg selv? Jeg får bedre selvtillit av det. 

Anonymkode: c7664...aff

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg føler selvfølelsen min ble dårligere etter jeg ble voksen (etter jeg bikka 30 for noen år siden). Alle snakker om at de blir mer selvsikre og får mer selvtillit med alderen, jeg føler det motsatt. Har så lyst å endre dette.

Noen som har tips til meg? :) 

Hva mestrer du da? Og hva gjør du årlig for å mestre flere ting? Mestring gir selvtillit. (og mestring handler om å være skikkelig dårlig i starten og så øve til en blir mindre dårlig - altså om fremgang, ikke om å være proff)

Jeg liker å lære meg mellom 1 og 3 nye ting hvert år. Etter som en eldes forventes, helt naturlig, at ens evner øker og at en videreutvikler seg. Gjør en ikke dette er det lett å falle gjennom i samtaler med andre, og da føler en mangel på mestring og selvtilliten synker. Så legg en plan for læring og mestring.

Anonymkode: 9130a...457

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva mestrer du da? Og hva gjør du årlig for å mestre flere ting? Mestring gir selvtillit. (og mestring handler om å være skikkelig dårlig i starten og så øve til en blir mindre dårlig - altså om fremgang, ikke om å være proff)

Jeg liker å lære meg mellom 1 og 3 nye ting hvert år. Etter som en eldes forventes, helt naturlig, at ens evner øker og at en videreutvikler seg. Gjør en ikke dette er det lett å falle gjennom i samtaler med andre, og da føler en mangel på mestring og selvtilliten synker. Så legg en plan for læring og mestring.

Anonymkode: 9130a...457

Hva slags type ting lærer du deg da? :)  Jeg ønsker å lære nye ting men syns det er skummelt. Liker best det kjente og trygge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...