Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet/babyen da det begynte å bli slitsomt med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hvilken alder merket du best at såbarnstiden/babytiden var tøff? Og evt hvorfor akkurat da?

Anonymkode: 976a9...9ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra dag 5.😬

Anonymkode: 905e3...f33

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ikke syntes det har vært noe særlig slitsomt og har 4 barn. Tror det kommer an på innstillingen en har. Husker jeg synes det var tungt å venne førstemann av med smokk, ellers har alt gått veldig bra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra ca 8 mnd til 1,5 år. Så løsnet det.😃

Anonymkode: 21e52...39d

Skrevet

Fra ca fødsel. Har hatt en krevende unge helt til sånn 6 års alderen. Så krevende at t.o.m ansvarlige i barnehage måtte innrømme at de aldri hadde hatt vanskeligere unge der en min. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Da barnet ble født.

Fordi jeg var dødstrøtt etter lang fødsel. Har enda ikke sovet en hel natt 1,5 år etter.

Anonymkode: 8b898...ac8

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra han var 30 minutter gammel til ca 2 år. Nå er han 2,5 år og det er bare gøy og kos. Takler feks trass mye bedre enn babyskrik og nattevåk. Huff. Hatet babytiden 😛 

Unger er jo veldig ulike, vet mange synes denne tiden her er slitsom - men da har de nok hatt en fin babytid.

Anonymkode: 18498...f24

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Juststop skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke syntes det har vært noe særlig slitsomt og har 4 barn. Tror det kommer an på innstillingen en har. Husker jeg synes det var tungt å venne førstemann av med smokk, ellers har alt gått veldig bra.

Hvor stor aldersforskjell er det mellom de forskjellen er minst på?:)

Hmmmmmm skrev (8 minutter siden):

Fra ca fødsel. Har hatt en krevende unge helt til sånn 6 års alderen. Så krevende at t.o.m ansvarlige i barnehage måtte innrømme at de aldri hadde hatt vanskeligere unge der en min. 

Er det snakk om en diagnose her?

Anonymkode: 976a9...9ea

AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig krevende fra ca 8 mnd til 3 år. Det viste seg etterhvert at det var pga sykdom som ble oppdaget rundt 3 års alder som resulterte i at barnet knapt sov.

Anonymkode: 13cf6...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Dag 1 til 3,5 år.

Anonymkode: 0c6b4...deb

Skrevet

Tenårene er def verst. Fra ca 15 og utover 

AnonymBruker
Skrevet

1-4,5 år. Nå har han fått litt fornuft. Ingen diagnose her, bare i grenseland ADHD, lynskarp, og behov for ekstremt tydelige grenser.

Anonymkode: 06242...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Fra fødsel til ca. 1 år. Hovedsakelig søvn som var dritt.

Nå er barnet 1,5 og livet er fint😊

Anonymkode: 23cac...fd8

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært forskjellig fra barn til barn.

Nummer 1: Ekstremt slitsom de første seks ukene. Hadde noen fine mnd. etter det. Deretter fra 6 mnd. til 4,5 år.

Nummer 2: Fra seks mnd. til 12 mnd. Hadde en god del nattevåk frem til 18 mnd., men ellers var hun en blid og fornøyd unge.

Nummer 3: Fra seks mnd. Uvisst hvor lenge det varer denne gangen. Hun er 10 mnd. nå.

Anonymkode: 1935e...8ab

AnonymBruker
Skrevet
Paulinetta skrev (15 minutter siden):

Tenårene er def verst. Fra ca 15 og utover 

Enig. Alle forbereder deg på hvor "vanskelig" det er å ha baby, (som btw er heeeelt nydelig. Herregud de små klumpene som lukter så godt, sover, spiser, bæsjer og koser! 😍 hadde hatt så mange unger om de var baby lenger!) Men det er ingen som forbereder seg på at om 12-13 år så blir de tenåringer. Tenåringer. Det er en ny type terror! 

Kommer selvfølgelig an på ungen også altså. Men baby og småbarnstid er a walk in the park sammenlignet med tenåringene.

Anonymkode: 86d26...a6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra ca 4 måneder og til dags dato. Synes nyfødttida var enkel, da sov han godt på natta (unntatt per par oppvåkninger for mat) og sov mye på dagtid. Var relativt rolig så lenge han fikk nærhet og pupp. Etter 4 måneder begynte mer rot på nettene, den ene søvnregresjonen etter den andre, etter hvert mer bestemt og sta og vanskelig. Snart to år og sover fremdeles dårlig på natta og er generelt veldig trassete og vanskelig.

Anonymkode: fc293...89d

AnonymBruker
Skrevet
Juststop skrev (55 minutter siden):

Jeg har ikke syntes det har vært noe særlig slitsomt og har 4 barn. Jeg har nok vært heldig med både barna og livssituasjonen min mens barna var små. Husker jeg synes det var tungt å venne førstemann av med smokk, ellers har alt gått veldig bra.

Sånn, fiksa det for deg. ;) 

Anonymkode: 943a2...19c

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra ca 10 mnd til nå og utover 😅 Han er 1,5. 

Baby tiden var uten tvil tøff. Dette er min første og alt har vært en stor omveltning. Så ble det tøft på en annen måte når begge måtte tilbake i full jobb, mini begynte i barnehage og tok med seg ALT av sykdommer hjem flere ganger i måneden. På ca 6 måneder har jeg/vi hatt 5 forkjølelser, 2-3 runder med omgangssyke, 3 runder med feber osv. Og jeg blir jo minst like dårlig som han, og det varte lengre hos meg. 

Pluss nettene kan fremdeles være dårlige, og da er det tøft å måtte prestere på jobb, komme hjem og holde ting gående til leggetid. Han har et skyhøyt energinivå, så vi begge løper endel etter han 😅

Anonymkode: 44b4b...14a

AnonymBruker
Skrevet

Fra dag 5 til 4 måneder. Baby ble født med en feil på øynene og prosessen med operasjoner og veldig tett oppfølging på sykehus startet på dag 5. Etter første operasjon (5 uker) kom det komplikasjoner som måtte opereres, pluss problemer med kontaktlinser og en nye komplikasjoner etter andre operasjon som krevde tett oppfølging, samt hundre tusen millioner dråper som måtte gies etter klokka døgnet rundt i en periode etter hver operasjon (som selvfølgelig var så tette at vi ikke rakk å bli ferdig med første dråpekaos før vi begynte på neste). Først ved 4 måneder var ting stabilt nok til at vi kunne gå over til vanlig kontroll-intervall for babyer (hver 4. uke). Før dette var vi på poliklinikken nesten daglig. En uke med bare 2 besøk var nesten som ferie å regne. 🙈

Anonymkode: b0899...0c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Enig. Alle forbereder deg på hvor "vanskelig" det er å ha baby, (som btw er heeeelt nydelig. Herregud de små klumpene som lukter så godt, sover, spiser, bæsjer og koser! 😍 hadde hatt så mange unger om de var baby lenger!) Men det er ingen som forbereder seg på at om 12-13 år så blir de tenåringer. Tenåringer. Det er en ny type terror! 

Kommer selvfølgelig an på ungen også altså. Men baby og småbarnstid er a walk in the park sammenlignet med tenåringene.

Anonymkode: 86d26...a6c

Hvordan er tenåringene verre? Jeg hatet babytida. Kan ikke forstå at tenårene kan bli verre.

Anonymkode: 8b898...ac8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...