Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorgamelt var babyen og hvordan gjorde du det? 

Er spørsmål til dere som samsov.

Anonymkode: fb3a1...4c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

14 mnd. Ferbers metode etter anbefaling fra helsesykepleier. Pappaen gikk å la barnet. Gikk ut i 5 min, inne 2 min, ute 5 igjen osv. Barnet hylskrek de første dagene.

Jeg måtte bare holde meg borte for jeg klarte ikke høre på. Var verst de første 3 dagene. Nå, 1 mnd senere, legger vi barnet ned uten en lyd. Og barnet sovner på mindre en 5 min.

Anonymkode: 2c34b...4ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 2 år. Gradvis tilvenning, én million oppvåkninger og masse gråt (aldri skrikekur). Kommer ennå inn til oss på natt, men legger seg da på madrass på gulvet ved vår seng (4 år nå).

Anonymkode: bc740...053

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2 år 😊 kom inn i sengen til oss ila natten i begynnelsen, men det ble senere og senere. Da han var 2.5 tok vi en madrass på gulvet på rommet slik at en av oss (mannen vanligvis) kunne følge inn igjen og sove der ved behov. Nå våkner han fremdeles en gang på natten vanligvis, men vi følger bare tilbake, og han sovner lett igjen. Fungerte fint 😊

Anonymkode: 60529...e0d

AnonymBruker
Skrevet

0. Kjørte sprinkelseng fra start pga. redd for krybbedød. Begynte først å samsove noen netter da babyen var 8-9mnd eller noe.

Anonymkode: 9ef36...bcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

0. Kjørte sprinkelseng fra start pga. redd for krybbedød. Begynte først å samsove noen netter da babyen var 8-9mnd eller noe.

Anonymkode: 9ef36...bcf

Det er vel det relevante når barnet ble flyttet tilbake i egen seng igjen. 

Om du følger råd for trygg samsoving er det ikke økt risikonfor krybbedød.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra ca 6 mnd sov han i egen seng. Ammet i søvn og løftet han nedi sprinkelsengen. Noen ganger sov han videre, andre ganger våknet han og gråt. Måtte bare sitte der og hysje rolig, stryke lett med en hånd til han roet seg. Men det gjorde pappaen mest. Han ble som regel villere av at jeg satt der inne. Falt fortere til ro med pappa. 

Anonymkode: 05127...87f

AnonymBruker
Skrevet

Aldri samsovet så baby har hatt egen seng (seng ved siden av vår) siden fødsel. Hun er snart 3,5 måneder og prøvde en større seng til henne fra hun var 3 måneder (sol ligger i vårt rom).

Anonymkode: 106ea...634

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ca 2 år. Gradvis tilvenning, én million oppvåkninger og masse gråt (aldri skrikekur). Kommer ennå inn til oss på natt, men legger seg da på madrass på gulvet ved vår seng (4 år nå).

Men hadde dere samsovet frem til 2år?😳

AnonymBruker
Skrevet

Han sov i egen seng fra fødselen. Først i krybben på hjul på sykehuset, og så i sin egen seng når vi kom hjem.

Anonymkode: 09b25...e93

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved ca 4 mnd begynte vi å legge i egen seng etter kveldsamming, og så samsov vi etter første nattamming.

Vi sluttet ikke å samsove før det var slutt på nattamming. Jeg har problemer med ryggen, så når vi måtte senke sprinkelsenga klarte jeg ikke legge vår store baby ned når han sov. Når vi skulle slutte med nattamming valgte mannen å samsove med gutten på hans rom, slik at han ikke skulle miste kos og melk samtidig. Det virket.

Anonymkode: 56bb9...939

AnonymBruker
Skrevet

Ca 2 år 😊 kom inn i sengen til oss ila natten i begynnelsen, men det ble senere og senere. Da han var 2.5 tok vi en madrass på gulvet på rommet slik at en av oss (mannen vanligvis) kunne følge inn igjen og sove der ved behov. Nå våkner han fremdeles en gang på natten vanligvis, men vi følger bare tilbake, og han sovner lett igjen. Fungerte fint 😊

Nøyaktig samme opplegg som oss 😛 samsov til 18 mnd. Veldig gradvis overflytting til egen seng, der en av oss sov i gjestesengen ved siden av han en stund. Han slet så enormt med å roe seg og sovne,  så vi var glade bare han sovnet uten alt for mye gråt. Nå er han snart tre og sover natta gjennom i egen seng ca halvparten av dagene.

Jeg skulle helst latt han komme inn til oss om natta fortsatt. Synes det var bare koselig! Men nå er det en ny baby i senga som trenger litt mer ro.

Anonymkode: 6de50...819

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2,5 mnd. Måtte ut av vårt rom fordi han kavet en del og jeg klarte ikke å sove. Hadde han i babynest i bedsidecrib på eget rom (med alle veggene oppe selvsagt). Bysset han i søvn i nestet etter pupp. For oss funket det supert. 

Anonymkode: 4025e...c30

• Liker 1
Skrevet

Pappa her, Ferber metoden er den beste synes vi, funket fjell det. Nå sover jenta vår selv, blir 1 år om par dager

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

8 mnd. Han hadde stille refluks som forsvant rundt den tiden, det var det som var utslagsgivende her. Han måtte fortsatt legges i vår seng i starten, men sov godt og godtok å bli flyttet. 

Anonymkode: d19d4...d1d

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med ammeslutt flytta jeg ungen over til egen seng. Ca 18 mnd da. Forberedte hele dagen, og i stedet for amming på kvelden så satt barnet i fanget mitt også leste jeg en bok. Da ble det en kosestund før leggetid, bare lesing i stedet for amming. Funka gullegodt. 

Anonymkode: ebaf8...d25

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 10 måneder, da var jeg så utslitt av lite søvn på grunn av samsoving, og vi sluttet å amme, så da måtte han bare over i egen seng. Jeg plasserte ham i sprinkelsenga, og satt ved siden av og sang og leste litt, helt til han ble utmattet og sovna. Det tok fire timer til å begynne med, så gikk det gradvis nedover. Sitter fortsatt inne med ham til han sovner, han er 3,5 år nå. Det tar fortsatt en time da, men det er en koselig time :)

Anonymkode: 04bbb...456

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2,5 mnd. Måtte ut av vårt rom fordi han kavet en del og jeg klarte ikke å sove. Hadde han i babynest i bedsidecrib på eget rom (med alle veggene oppe selvsagt). Bysset han i søvn i nestet etter pupp. For oss funket det supert. 

Anonymkode: 4025e...c30

Dørene da?

Anonymkode: f3a6b...956

AnonymBruker
Skrevet

Men hadde dere samsovet frem til 2år?😳

Jepp 😅 Han har alltid vært klistremerkebaby og trengt nærhet for å sove. Før fødsel var jeg veldig mot samsoving og sa det skulle vi aldri gjøre - men jeg var mye alene med han pga mannens jobb, så samsoving ble eneste måten jeg fikk noe som helst søvn. Prøvde flere ganger første året med egen seng, men endte i absolutt null søvn for meg så jeg gav etter gang på gang 😅 det var i grunn koselig og :) Alle sammen sov godt (og sammenhengende) slik. Men da han var 2 år var han så stor og urolig at det gikk ikke mer, så da ble det eget rom.

AnonymBruker
Skrevet
maverick22 skrev (2 timer siden):

Pappa her, Ferber metoden er den beste synes vi, funket fjell det. Nå sover jenta vår selv, blir 1 år om par dager

Stakkars barn

Anonymkode: 27aec...f10

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...