AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Hva svarer man på dette på jobbintervju? Ikke en veldig komplisert jobb. Burde gå fint med min utdanning og erfaring. Jeg må jo lære nye metoder, bli kjent med nytt arbeidssted og nye kolleger, men ser ikke på dette som en utfordring. Eller det kan jeg jo ikke vite enda. Det er jo noe man må igjennom i ny jobb. Men jeg kan jo heller ikke svare at det ikke blir noen utfordringer, da virker jo litt ovenpå. Har dere fått dette spørsmålet, og hva svarte dere? Anonymkode: 4baed...1fc
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Det kommer jo an på hva slags stilling det er. Hvis du har hatt tilsvarende jobb før, så vet du kanskje hvilke deler av jobben som kan bli en utfordring. Intern kommunikasjon, få kollegaer til å overholde prosedyrer, kontakt med leverandør/kunder, press fra ledelsen, høyt stress/trykk i perioder, enkelte arbeidsoppgaver du finner utfordrende pga din personlighet osv. Anonymkode: bca81...13c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Jeg pleier å velge en av mine "negative egenskaper", så knytter jeg det opp til spesifikke arbeidsoppgaver ved den stillingen og forklarer hvordan jeg har løst det tidligere. Prøver å velge noe som viser at jeg har selvinnsikt, men som ikke ødelegger sjansene for å få jobben. Ville aldri sagt upresis hvis man må jobbe mot deadlines ofte, for eksempel. En mulighet er jo å si at man ikke er naturlig strukturert, (igjen, så lenge struktur ikke er helt fundamentalt for stillingen) men at man gjennom x antall år i arbeidslivet har lært seg å lage planer for gjennomføring gjennom å gjøre x og y og z og at det har fungert bra. Da må man finne ut av hva slags struktur som passer best i denne nye rollen, men det gleder man seg til å lære mer om, bryne seg på og gjennomføre godt. For eksempel. Anonymkode: 5d01b...b2c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 For min del så er jeg fryktelig utålmodig, og jeg synes fort at opplæringsperioder er litt som å Stange i veggen fordi jeg helst skulle vært ferdig utlært i går slik at jeg faktisk kan gjøre noe nyttig. Jeg er sykt dårlig på prosesser som tar mye tid, så jeg må jobbe med det hver dag. Anonymkode: 379cc...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå