Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Da har jeg snurret i gang årets første juleplate og sitter nå å lytter til Arve Tellefsen og Nidarosdomens guttekor, og julestemningen synker inn her Bortsett fra den er jeg veldig glad i juleplata Celine Dion kom med for noen år siden. Hva er din ultimate juleplate?
Gjest LoisLane Skrevet 13. november 2005 #2 Skrevet 13. november 2005 Har ingen spesiell plate jeg må høre, men samler en miks av gode julesanger selv. Mest oldies, Bing Crosby, Frank Sinatra, Nat King Cole etc. Eartha Kitts versjon av Satan Baby er ubetalelig! Liker også Christmas from Vienna med Sissel & gutta.
Malama Skrevet 13. november 2005 #3 Skrevet 13. november 2005 Vel, da jeg var lita hadde vi "Julens vakreste" (Hanne Krogh) på en kassett. Vi måtte mot slutten spole gjennom den en to tre ganger før vi spilte de første gang for året, den ble falsk. Denne ble kjløpt på cd plate så snart det kom cd-spiller huset. Senere kom det MANGE juleplater, mine foreldre nærmest samler på dem, men for meg vil nok alltid Julens vakreste være selve juleplata. Jeg skaffa dem selvsagt på plate selv da jeg flytta hjemmefra. Sambo fikk lettere fnatt da jeg hadde spilt den flere ganger på en dag, så jeg fikk ei anna juleplate, absolute christmas, sånn samleplate, og den er også fin. Men for meg er det Julens vakreste som er selve jula, rett og slett. Men, jeg spiller IKKE julemusikk enda. Den, sammen med julebrus, julemarsipan og annen julekos er forbeholdt adventstida. Jeg begynner 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først
Gjest LoisLane Skrevet 13. november 2005 #4 Skrevet 13. november 2005 Eartha Kitts versjon av Satan Baby er ubetalelig! ← Oooops! Jeg mente så klart Santa Baby. Ellers blir dette en helt annen sang, er jeg redd...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #5 Skrevet 13. november 2005 Oooops! Jeg mente så klart Santa Baby. Ellers blir dette en helt annen sang, er jeg redd... ← "Julekvelden fra helvete"... Hm, jeg har ingen jeg gitt... Må stikke innom cd-skapet neste gang jeg er hjemme og raske med meg de mamma har, de er fine
Gjest Spacegirl Skrevet 13. november 2005 #6 Skrevet 13. november 2005 P4's julefavoritter er den cd'en som blir mest spilt her i huset. Den gir julestemning
Anglofil Skrevet 13. november 2005 #7 Skrevet 13. november 2005 (endret) The Sinatra Christmas Album, med Bing Crosby/Frank Sinatra, Sinatra-"barna" og far selv. Veldig fin plate, med julesanger jeg aldri før hadde hørt, og morsomt å høre Frank synge sammen med Frank Jr, Tina og Nancy. Koselig album. Mvh Yvonne Endret 13. november 2005 av yvonne
Mysti Skrevet 13. november 2005 #8 Skrevet 13. november 2005 Jeg har også en selvkomponert julemiks som spilles mye, men har mange andre julecd'er jeg hører på. synes den til Oslo Gospel Choir sammen med Sissel Kyrkjebø er veldig fin, samt den til Wenche Myhre... Men, jeg spiller IKKE julemusikk enda. Den, sammen med julebrus, julemarsipan og annen julekos er forbeholdt adventstida. Jeg begynner 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hva som kommer først ← Enig!! Ventetiden er jo mye av sjarmen ved det hele!
lene24 Skrevet 13. november 2005 #9 Skrevet 13. november 2005 lagde en cd i fjor og ga til alle vennene mine, tar nok frem den igjen i år.. carola synes jeg har de flotteste julesangene.........
Malou Skrevet 13. november 2005 #11 Skrevet 13. november 2005 Oooops! Jeg mente så klart Santa Baby. Ellers blir dette en helt annen sang, er jeg redd... ← Du fikk meg i allefall til å le her sent på en søndagskveld, der utsiktene til en ny arbeidsuke tynger bittelitt på humøret.. For å svare på spørsmålet pleier jeg å lage min egen julemix-CD med mange forskjellige artister.
Gjest baby-E Skrevet 14. november 2005 #12 Skrevet 14. november 2005 har ingen spesiell juleplate, men har brent en selv.. Har hørt julesanger nå i fjorten dager jeg
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #13 Skrevet 14. november 2005 Har ingen spesiell CD, men den fineste "julesangen" jeg vet er Jussi Bjørlings "O Helga Natt". Den er så vakker at jeg får tårer i øynene nesten hver gang jeg hører den. Og så er det ikke en julesang i utgangspunktet, engang.
Lilith Skrevet 14. november 2005 #14 Skrevet 14. november 2005 Har ingen spesiell CD, men den fineste "julesangen" jeg vet er Jussi Bjørlings "O Helga Natt". Den er så vakker at jeg får tårer i øynene nesten hver gang jeg hører den. Og så er det ikke en julesang i utgangspunktet, engang. ← Ja! Den er favoritten her i huset også!
Shoegal Skrevet 14. november 2005 #15 Skrevet 14. november 2005 Til tross for at jeg ikke har særlig sans for Mariah Careys musikk, er jeg faktisk fan av juleplata hennes "I don't want a lot for christmas....."
NullHull Skrevet 14. november 2005 #16 Skrevet 14. november 2005 lcarola synes jeg har de flotteste julesangene......... ← "Tomten, vad döljer du för mej, I diiiina röda byxor? En svag nyans..." Neida, Carola er grei hu! Min julefavoritt derimot er Nat King Cole og "Christmas song", er det det den heter mon tro? Og Chris Rea's "Driving home for Christmas". Når den Nidar-marsipan-reklamen med denne sangen kommer på TV'n, da er det snart jul i stua, liksom!
Chans Skrevet 15. november 2005 #17 Skrevet 15. november 2005 (endret) Hallo! Ikke vær teit! Vent til advent! Far min blir alltid sinnsykt hissig hvis man setter på julemusikk før sånn ca. 20. desember. Ålreit, favorittjule-CD'en min, i tilleg til Frank Sinatra-kompilasjonen, en jeg brant selv. Den inneholder The Pogues' Fairytale Of New York, litt Bing Crosby- og Disney-greier, Alf Prøysen, Faith Hills(!) Where Are You Christmas, Harkets A Kind Of Christmas Card, noe Kent, og: Mariah Careys All I Want For Christmas Is You (bare for moro skyld, da, den er selvsagt ganske heslig). For ikke å glemme: O Holy Night-versjonen fra Home Alone 2 eller noe. Endret 15. november 2005 av Chans
Mona Skrevet 15. november 2005 #18 Skrevet 15. november 2005 Julens vakreste med Hanne Krogh har jeg hørt på hvert år siden jeg var liten, så den måtte jeg kjøpe meg da jeg ble voksen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå