AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Akkurat solgt bolig, skal flytte hjem til øvrige familie for en periode. Kommer til å sitte igjen med egenkapital på 600 000 kr. Men står uten jobb, så jeg må gå en lengre periode uten å få kjøpt meg noe nytt. Hva for noe smart bør jeg gjøre med egenkapitalen? Vil jo gjerne at den skal vokse litt mer enn rentene på en sparekonto kan gi meg. Det er snakk om 2-3 år hvor jeg ikke får kjøpt meg noe nytt. Anonymkode: fb72a...edc
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Vi lever i svært urolige tider med høy inflasjon og usikre børser verden over. Aksje- og fondsparing er usikkert fremover, og kan medføre tap. Siden du er avhengig av pengene dine til å få kjøpt deg en ny bolig, og ikke kan risikere å tape mye av det, så ville jeg rett og slett hatt dem på bankkonto. Ikke investert og potensielt risikere å miste tusenvis av kroner. Du har jo forholdsvis kort tidshorisont (2-3 år bare), så langtidsinvestering er ikke noe for deg. Anonymkode: bab95...0c7 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Ville kanskje ha investert noen få tusen i kryptovaluta for å se om det kunne bli noe mer ut av dette, men satt resten av pengene i banken. Det spørs også om du får arbeidsledighetstrygd eller må gå til sosialkontoret for å få livsopphold; sistnevnte krever at man først bruker opp alt av sparepenger. Anonymkode: ae2e9...4df
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville kanskje ha investert noen få tusen i kryptovaluta for å se om det kunne bli noe mer ut av dette, men satt resten av pengene i banken. Det spørs også om du får arbeidsledighetstrygd eller må gå til sosialkontoret for å få livsopphold; sistnevnte krever at man først bruker opp alt av sparepenger. Anonymkode: ae2e9...4df Har prøvd det tidligere og dette er jeg ikke noe flink til dessverre. Har liten forståelse for sånt.😕 har AAP, skal ut i permisjon og har søkt om overgangsstønad. Så har muligheten til å spare litt i fondet mitt fremover evt. indeksfond. Det er det eneste jeg kan og vet at har gode fremtidsutsikter. Har så lyst til å klare meg godt med to barn alene. Jeg lever for de. Anonymkode: fb72a...edc 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi lever i svært urolige tider med høy inflasjon og usikre børser verden over. Aksje- og fondsparing er usikkert fremover, og kan medføre tap. Siden du er avhengig av pengene dine til å få kjøpt deg en ny bolig, og ikke kan risikere å tape mye av det, så ville jeg rett og slett hatt dem på bankkonto. Ikke investert og potensielt risikere å miste tusenvis av kroner. Du har jo forholdsvis kort tidshorisont (2-3 år bare), så langtidsinvestering er ikke noe for deg. Anonymkode: bab95...0c7 Okei, det er skumle tider.. Ja, det er jeg. Aha, tenkte kanskje 2-3 år var en grei tid, men det er kanskje ikke det.. Takk for en god refleksjon. Sette de på høyrentekonto da? Anonymkode: fb72a...edc
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Hvis du tenker 3 år frem i tid så kan du kjøpe krypto om en måned, eller når BTC er nede på $10K. Men det kan selvfølgelig gå til helvette også. Anonymkode: d4f76...35c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Ville satt de i BSU 2.0 evt. vanlig BSU om mulig. Bedre rente der. Har hørt at noen BsU 2.0 kan man sette inn hele maksbeløpet på en gang så ville satset på det. Resten i høyrentekonto. Snakk med banken din. Kanskje du kan få noe høyere rente om du går med på å låse de på konto i 2 år eller lignende 😊 Hadde ikke turt å investert en så stor sum når du skal bruke de om så få år. Da er det bedre å sette av noen kroner i mnd inn på fond om du har råd til det, men ikke sikkert de vil være i pluss om du har behov for de også når du skal kjøpe bolig. Anonymkode: c0afa...440
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du tenker 3 år frem i tid så kan du kjøpe krypto om en måned, eller når BTC er nede på $10K. Men det kan selvfølgelig gå til helvette også. Anonymkode: d4f76...35c Krypto og aksjer burde man sette seg GODT inn i om man skal starte med det. Og egenkapital til bolig burde man ikke gamble på krypto med tenker jeg😉 Om krypto er interessant les deg opp mye eller eventuelt start i det små Anonymkode: c0afa...440
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har prøvd det tidligere og dette er jeg ikke noe flink til dessverre. Har liten forståelse for sånt.😕 har AAP, skal ut i permisjon og har søkt om overgangsstønad. Så har muligheten til å spare litt i fondet mitt fremover evt. indeksfond. Det er det eneste jeg kan og vet at har gode fremtidsutsikter. Har så lyst til å klare meg godt med to barn alene. Jeg lever for de. Anonymkode: fb72a...edc Godt å høre at du kan spare, og slipper å ta turen til sosialkontoret; de er nemlig strenge der. Nei, du har rett i at kryptovaluta ikke er for alle, så sats på noe sikkert - men husk at dårlige tider også er dårlige tider for fond, slik at det også er en viss risiko der. Ønsker deg uansett lykke til videre, og riktig god sommer. Anonymkode: ae2e9...4df
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Med så kort horitsont, er det kun BSU 2.0 som er sikkert. Anonymkode: 89c78...ca9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi lever i svært urolige tider med høy inflasjon og usikre børser verden over. Aksje- og fondsparing er usikkert fremover, og kan medføre tap. Siden du er avhengig av pengene dine til å få kjøpt deg en ny bolig, og ikke kan risikere å tape mye av det, så ville jeg rett og slett hatt dem på bankkonto. Ikke investert og potensielt risikere å miste tusenvis av kroner. Du har jo forholdsvis kort tidshorisont (2-3 år bare), så langtidsinvestering er ikke noe for deg. Anonymkode: bab95...0c7 Dette sa jeg til broren min i fjor høst. Ingen rundt trodde på meg, alle skulle sitte på fond, aksjer og krypto. Utenom broren min, han solgte seg ut av alt og reddet skinnet sitt. Anonymkode: 8ac6e...427
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette sa jeg til broren min i fjor høst. Ingen rundt trodde på meg, alle skulle sitte på fond, aksjer og krypto. Utenom broren min, han solgte seg ut av alt og reddet skinnet sitt. Anonymkode: 8ac6e...427 Solgte også alt mitt i fjor høst, men er jo veldig vanskelig å vite om det er lurt eller ikke. Holder på å kjøpe meg inn igjen nå. De som sitter på sine enda vil nok sannsynligvis opp igjen i pluss innen noen år 😊 Anonymkode: c0afa...440
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Med 600.000 i kapital har du sannsynligvis muligheten til å totalt dominere markedet innenfor Multi Level Marketing i ditt nærområde. Var jeg deg ville jeg hevet alt inn i produkter fra Herbalife, og kjørt knallhardt på for å få solgt dem ut igjen i mitt nærmiljø, gjerne satt av 100.000 til ren markedsføring. Da har du et vesentlig fortrinn i forhold til alle andre som driver med dette, og som typisk ikke har råd til å spytte inn mer enn noen få tusen om gangen. Anonymkode: 28916...f77
newman01 Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Med 600.000 i kapital har du sannsynligvis muligheten til å totalt dominere markedet innenfor Multi Level Marketing i ditt nærområde. Var jeg deg ville jeg hevet alt inn i produkter fra Herbalife, og kjørt knallhardt på for å få solgt dem ut igjen i mitt nærmiljø, gjerne satt av 100.000 til ren markedsføring. Da har du et vesentlig fortrinn i forhold til alle andre som driver med dette, og som typisk ikke har råd til å spytte inn mer enn noen få tusen om gangen. Anonymkode: 28916...f77 Klarer ikke helt å bestemme meg om dette er skikkelig bra ironi eller seriøst ment... 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 5 minutter siden, newman01 said: Klarer ikke helt å bestemme meg om dette er skikkelig bra ironi eller seriøst ment... Tenk stort, våg å tørre å våge. Anonymkode: 28916...f77
MaestroR Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Akkurat solgt bolig, skal flytte hjem til øvrige familie for en periode. Kommer til å sitte igjen med egenkapital på 600 000 kr. Men står uten jobb, så jeg må gå en lengre periode uten å få kjøpt meg noe nytt. Hva for noe smart bør jeg gjøre med egenkapitalen? Vil jo gjerne at den skal vokse litt mer enn rentene på en sparekonto kan gi meg. Det er snakk om 2-3 år hvor jeg ikke får kjøpt meg noe nytt. Anonymkode: fb72a...edc Jeg anbefaler sparing i sparebankens egenkapital bevis, svært liten risiko og en snittrente på mellom 6 - 9 % lykke til https://www.sparebank1.no/nb/smn/om-oss/investor/finansiell-info/egenkapitalbevis.html
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 Du må ikke investere i krypto for boligkjøp. Folk som har gjort det har ikke fått lån av banken eller kunne brukt det til boligkjøp. Les her. Krypto er noe av det dummeste du kan investere i, i en langtidshorisont. https://e24.no/boers-og-finans/i/wezekP/dnb-nekter-mathias-29-aa-bruke-kryptogevinst-til-boligkjoep Anonymkode: 89302...919
maverick22 Skrevet 15. juni 2022 #18 Skrevet 15. juni 2022 Begynn med Matched betting, les deg på det, hvem som helst kan gjøre det, risikofritt. Har tjent store summer på det ved siden av jobben. Skjønner ikke at flere ikke gjør det 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå