AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #1 Skrevet 15. juni 2022 Den kommer jo hver måned, til punktlig samme tid. Så jeg syntes jo ikke det burde være noe sjokk. Og jeg regner jo med at en mann på over 30 år takler at jeg har det. Men neida. Sex for han i den røde uken er uaktuelt. Det sa han tydelig i fra om. Og jeg har respektert det. Meeen han glemmer seg hver måned da. Og prøver seg. Da må jo jeg si at det er den uka. Bare jeg nevner ordet, så blir han såpass kvalm at han får masse spytt i munnen og må gå å spytte. En gang så spydde han også. Jeg prøver å skjule så godt jeg kan alt med bind og tamponger, men jeg føler meg veldig ukomfortabel. Før likte jeg å bruke bind, men han liker ikke dette. Derfor bruker jeg nå kun ob. Han vil ikke ta klesvask om jeg har mensen, for han er så redd for å finne noe ‘’rester’’. Jeg må virkelig skjule at jeg kaster tampongen, for om han ser en masse papir sammenrullet, så vet han hva det er og blir kvalm. Han får meg til å føle meg ekkel, og det går ikke an å prate med han om det, for da må han bare gå siden han blir så kvalm… Anonymkode: 2afcd...fae 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 15. juni 2022 Altså, kjæresten din trenger hjelp. Anonymkode: 38533...512 138 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 15. juni 2022 Han kommer ikke til å bli annerledes. Får du barn med ham kommer han ihvertfall til å spy under fødsel og bleieskift. Er dette noe å satse på? Anonymkode: 45a7c...abe 52 1 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han kommer ikke til å bli annerledes. Får du barn med ham kommer han ihvertfall til å spy under fødsel og bleieskift. Er dette noe å satse på? Anonymkode: 45a7c...abe Ja, dette har jeg faktisk spurt han om! Jeg nevnte at mindre pene ting kan også skje under graviditet, under fødsel og etter fødsel. Han sa at det ikke kom til å bli noe problem, for da var det for hans unge. At det var naturlig. Jeg svarte han tilbake at mensen også er naturlig, men det var han ikke enig i og mente det var ting man ikke snakket om og kvinner burde holde dette for seg selv. Menn skulle få slippe unna det ekle der… 🙄 Jeg har ingen planer om å få barn med denne mannen altså, men han sier ofte selv at han ønsker å bli far, så derfor jeg spurte han. Spurte han også ang at ekle ting kan skje med barn (bleie, spy ect), men da sa han bare igjen at det var naturlig. ts Anonymkode: 2afcd...fae 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 «Menn burde bli skjermet for mensen» sa han ordrett ts Anonymkode: 2afcd...fae 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Menn burde bli skjermet for mensen» sa han ordrett ts Anonymkode: 2afcd...fae Så be han finne seg en annen mann.... Anonymkode: d8470...559 91 2 34
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så be han finne seg en annen mann.... Anonymkode: d8470...559 Heheheh bra svar, skulle ønske jeg også var så kjapp i replikken og svarte det 😂 ts Anonymkode: 2afcd...fae 16
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): «Menn burde bli skjermet for mensen» sa han ordrett ts Anonymkode: 2afcd...fae Akkurat det der sier vel ganske så mye om kvinnesynet hans....! Fysj, jeg hadde blitt kvalm av den mannen, og kommet meg laaangt unna. Er dette holdninger du ville utsette en datter eller en sønn for? Anonymkode: 28adf...82a 35 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Hvis dette er seriøst, så har du funnet deg en pingle av en mann. Han kommer selvsagt ikke til å klare å ordne med bleieskift osv. hvis dere får barn, barn som kaster opp og er syke, alt dette vil du måtte ordne opp i alene. Har aldri hørt om noe tilsvarende, tror de færreste menn kjenner seg igjen i dette. Anonymkode: 5814b...193 20 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Er han muslim? Islam mener jo at menstruerende kvinner er urene, og skal holde seg for seg selv. Anonymkode: 4213d...a87 12 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Veldig lite empatisk kjæreste mtp at du faktisk har mensen hver måned med alt av plager, ubehag og ulemper det fører seg meg. Hvordan er han hvis du er syk, skadet eller andre ting? Anonymkode: b3a42...f36 12
Mt3 Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 Tror faktisk jeg ville latt pakkene med bind og tamponger stå fremme på vasken eller ved toalettet hver gang jeg hadde menstruasjon frem til han enten gjorde det slutt eller innså at det var normalt og ingenting å bli kvalm over. Så klart kvalmt om en ikke pakker litt rundt brukte bind og tamponger, eller ikke tømte søpla ofte nok den uka så han evt kunne luktet det. Men hallo liksom, kvalm av å vite at du har menstruasjon 🤯 Han kan jo bygge en jordhytte du kan gjemme deg i når du har menstruasjon, er det ikke det de gjør i u-land der damer/jenter ikke får delta i samfunnet under menstruasjon . 38 8
Maestro Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Mt3 skrev (9 minutter siden): Tror faktisk jeg ville latt pakkene med bind og tamponger stå fremme på vasken eller ved toalettet hver gang jeg hadde menstruasjon frem til han enten gjorde det slutt eller innså at det var normalt og ingenting å bli kvalm over. Så klart kvalmt om en ikke pakker litt rundt brukte bind og tamponger, eller ikke tømte søpla ofte nok den uka så han evt kunne luktet det. Men hallo liksom, kvalm av å vite at du har menstruasjon 🤯 Han kan jo bygge en jordhytte du kan gjemme deg i når du har menstruasjon, er det ikke det de gjør i u-land der damer/jenter ikke får delta i samfunnet under menstruasjon . Hadde nok gjort det samme på trass 🤭 Litt sånn pappa gjorde da jeg fikk mensen for første gang, på bilferie med pappa selvfølgelig.. Han kom ut av butikken med svær bindpakke UNDER armen og nye truser i den andre. Nei Magdalena, da døde jeg faktisk litt. 😂 Med søsteren min skulle han og opp å kjøpe bind, med hu i bilen. Og hun var en tenåring som syntes at ALT var flaut fra før. Så kommer pappa utav butikken og kasta bindpakke oppi lufta og tok i mot som en ball 🤭😂 Trodde jeg skulle dævve når det ble fortalt mange år etterpå 😂 Så det så klinkende klart for meg. 30 6 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 Herregud, her er det noen foreldre som ikke har gjort leksa si med å oppdra sønnen sin. Han sier at han ønsker barn, men at du er en menstruerende kvinne, som er en stor del av prosessen som utgjør at du i det hele tatt kan få barn - det blir for nasty? 😂 Og denne mannen er norsk? Så lenge man innehar god hygiene under menstruasjon, må det vel kunne ligge pakker med ubrukte bind/tamponger innenfor hans synsfelt? Og å fortelle at du har mensen gjør at han må spy? Dette er virkelig ikke normalt... og veldig komisk, men synes utrolig synd på deg som velger å holde ut med dette her. Anonymkode: 11b51...d65 19
Dr. Lanke Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 Hva med å sjekke om dette har noe med blod å gjøre generelt, ikke med mensen spesielt? For det finnes en psykisk lidelse som gjør at folk blir kvalm og til og med kan besvime ved synet av blod. Slå opp blodfobi. 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 Er kvinner så opphøyde vesener at alt som absolutt alt som kommer ut av kroppsåpningene deres skal æres og beundres? Når man før i tiden gikk på do, lukket man døren stille bak seg, og gjorde heller ikke mensen, avføringen eller fotvortene til et sentralt tema ved middagsbordet. Visse ting holdt man rett og slett for seg selv; ikke all åpenhet er like tiltrekkende. Anonymkode: 39e49...f92 4
Mt3 Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 Dr. Lanke skrev (2 timer siden): Hva med å sjekke om dette har noe med blod å gjøre generelt, ikke med mensen spesielt? For det finnes en psykisk lidelse som gjør at folk blir kvalm og til og med kan besvime ved synet av blod. Slå opp blodfobi. En person med hemofobi vil få en intens reaksjon på synet av blod. Denne type fobi fører til et plutselig fall i blodtrykket, som kan føre til svimmelhet og i noen tilfeller besvimelse. ''Fobi for blod=Hemofobi handler ikke bare om synet av blod, men også tanken på blod. Dette er en fobi som føre til frykt for nåler, eller å bli tatt blodprøve av. Det kan også gi seg utslag i en frykt for å bli smittet av sykdommer eller bli syk, og når man ser blod, kan man få en intens angst på grunn av frykten for å bli smittet av noe.'' Ingenting her om å ikke tåle å vite at ett annet menneske har menstruasjon, og dessuten er eksponeringsterapi i trygge former og å snakke om det det beste. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er kvinner så opphøyde vesener at alt som absolutt alt som kommer ut av kroppsåpningene deres skal æres og beundres? Når man før i tiden gikk på do, lukket man døren stille bak seg, og gjorde heller ikke mensen, avføringen eller fotvortene til et sentralt tema ved middagsbordet. Visse ting holdt man rett og slett for seg selv; ikke all åpenhet er like tiltrekkende. Anonymkode: 39e49...f92 Det er ikke snakk om å fortelle høyt og åpenhjertig ved middagsbordet, men at TS skal slippe å bli påført følelsen av skam for å ha noe så normalt som menstruasjon. Han må jo uansett få vite det så han ikke prøver seg når hun har uken sin, så hvorfor ikke på en så stille måte som en pakke rene ubrukte tamponger plassert på badet nær toalettet. Og hvorfor skal hun måtte gjemme brukte tamponger bedre enn å surre de inn i dopapir og putte de i søkkelbøtta, mannen/guttungen trenger helt klart litt eksponeringsterapi. 26
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #18 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, dette har jeg faktisk spurt han om! Jeg nevnte at mindre pene ting kan også skje under graviditet, under fødsel og etter fødsel. Han sa at det ikke kom til å bli noe problem, for da var det for hans unge. At det var naturlig. Jeg svarte han tilbake at mensen også er naturlig, men det var han ikke enig i og mente det var ting man ikke snakket om og kvinner burde holde dette for seg selv. Menn skulle få slippe unna det ekle der… 🙄 Jeg har ingen planer om å få barn med denne mannen altså, men han sier ofte selv at han ønsker å bli far, så derfor jeg spurte han. Spurte han også ang at ekle ting kan skje med barn (bleie, spy ect), men da sa han bare igjen at det var naturlig. ts Anonymkode: 2afcd...fae Da tror jeg faktisk ikke helt han forstår, for fødsel og etterpå er MYE blod, gøgg og renselse, spy, gulp og bæsj. Like naturlig er alt det som mensen er. Så det jeg har uthevet er jo et argument han burde skjønne nå også. Anonymkode: 4f8c7...713 12 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #19 Skrevet 15. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja, dette har jeg faktisk spurt han om! Jeg nevnte at mindre pene ting kan også skje under graviditet, under fødsel og etter fødsel. Han sa at det ikke kom til å bli noe problem, for da var det for hans unge. At det var naturlig. Jeg svarte han tilbake at mensen også er naturlig, men det var han ikke enig i og mente det var ting man ikke snakket om og kvinner burde holde dette for seg selv. Menn skulle få slippe unna det ekle der… 🙄 Jeg har ingen planer om å få barn med denne mannen altså, men han sier ofte selv at han ønsker å bli far, så derfor jeg spurte han. Spurte han også ang at ekle ting kan skje med barn (bleie, spy ect), men da sa han bare igjen at det var naturlig. ts Anonymkode: 2afcd...fae Jeg reagerer på uttrykket «naturlig». Mensen er da så naturlig som du får det Anonymkode: a1065...643 25
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #20 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er kvinner så opphøyde vesener at alt som absolutt alt som kommer ut av kroppsåpningene deres skal æres og beundres? Når man før i tiden gikk på do, lukket man døren stille bak seg, og gjorde heller ikke mensen, avføringen eller fotvortene til et sentralt tema ved middagsbordet. Visse ting holdt man rett og slett for seg selv; ikke all åpenhet er like tiltrekkende. Anonymkode: 39e49...f92 Men det må kunne gå an å NEVNE at man har mensen uten at folk omtrent spyr. Det er ikke normalt. Anonymkode: 4f8c7...713 22 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå