Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann som mangler empati, som er manipulerende, overfører det han selv gjør på meg, isolerer meg, gaslighting, har lav frustrasjonsterskel og kaller meg masse stygt. Han var morsom da og ville sees hver dag. Kom med ca 2 stikk hver gang jeg så han. Og dette med vilje (innrømmet han en gang da).  Skrev først en lang tekst på hva det gjaldt men redd han var identifiserbar. Ønsker å anmelde han, men han har skremt meg mtp anmeldelse. Han har kommet med trusler rundt om jeg anmelder han. Jeg ville hjelpe han, men det gikk ikke. Han slet meg ut. Han hadde aldri hatt kjæreste før ( sa han ). Jeg er ikke så sikker på det. Kanskje han har hatt mange, men later som han ikke har hatt det pga slik oppførsel. Sier ekle ting og sårende ting for å krenke deg og for å skremme deg. Snakker stygt om alt som du identifiserer deg med, men så blir han sjarmerende igjen og later som det ikke var sagt.  Skrev mer detaljert om hva han har sagt eller gjort, men var redd han var identifiserbar. Noen med samme erfaring i Oslo? 

Anonymkode: 748e1...489

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært sammen med en mann som mangler empati, som er manipulerende, overfører det han selv gjør på meg, isolerer meg, gaslighting, har lav frustrasjonsterskel og kaller meg masse stygt. Han var morsom da og ville sees hver dag. Kom med ca 2 stikk hver gang jeg så han. Og dette med vilje (innrømmet han en gang da).  Skrev først en lang tekst på hva det gjaldt men redd han var identifiserbar. Ønsker å anmelde han, men han har skremt meg mtp anmeldelse. Han har kommet med trusler rundt om jeg anmelder han. Jeg ville hjelpe han, men det gikk ikke. Han slet meg ut. Han hadde aldri hatt kjæreste før ( sa han ). Jeg er ikke så sikker på det. Kanskje han har hatt mange, men later som han ikke har hatt det pga slik oppførsel. Sier ekle ting og sårende ting for å krenke deg og for å skremme deg. Snakker stygt om alt som du identifiserer deg med, men så blir han sjarmerende igjen og later som det ikke var sagt.  Skrev mer detaljert om hva han har sagt eller gjort, men var redd han var identifiserbar. Noen med samme erfaring i Oslo? 

Begynner fornavnet på B? 

Anonymkode: a5f64...397

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Begynner fornavnet på B? 

Anonymkode: a5f64...397

det finnes flere million nordmenn altså. Hvor latterlig liten er sannsynligheten for at det faktisk er snakk om samme person her?? 

hva med å holde smella, hvis man egentlig ikke har noe som helst "konstruktivt" å komme med?  

Anonymkode: 25a33...c1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja. Angrer veldig på at jeg ikke anmeldte han for psykisk vold, det betyr ingenting at sakene henlegges (må forvente det), men hvis de gjør deg mot noen andre eller enda verre ting så har politiet data på han. 

Du har møtt en narsissist, de ødelegger veldig mange liv og nei du er aldri alene om å være et offer der. Godt du kom deg bort, aldri responder på kontakt fra han igjen. 

Anonymkode: c197a...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 1b213...1b4

AnonymBruker
Skrevet

Trist at dere har opplevd psykisk vold, men anmelde? Når det var en kjæreste bare og ikje barn inn i bildet, da må det vel være greit å bare forlate fyren. 
Undrer meg over hensikten med å melde til politiet at en person er en drittsekk liksom. 
Det er nesten ingen rettspraksis på saker som bare gjelder psykisk vold, det er som oftest kombinert med fysisk mishandling. 

Anonymkode: 2ad2e...ba3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Trist at dere har opplevd psykisk vold, men anmelde? Når det var en kjæreste bare og ikje barn inn i bildet, da må det vel være greit å bare forlate fyren. 
Undrer meg over hensikten med å melde til politiet at en person er en drittsekk liksom. 
Det er nesten ingen rettspraksis på saker som bare gjelder psykisk vold, det er som oftest kombinert med fysisk mishandling. 

Psykisk vold er ofte verre og mer skadelig enn fysisk vold, du ville vel anmeldte det siste selv? Dette er ikke snakk om å være drittsekk, det er snakk om mishandling. Jo, det er menn som har blitt dømt for det. Poenget er at det er bra at slike folk blir registrert hos politiet, da har de mer å gå på neste gang en annen kvinne må oppsøke hjelp. 

Anonymkode: c197a...d7a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du er i fasen hvor du henger deg opp i detaljer og prosesserer de gang på gang. ( og søker innspill) Det er vanlig etter å ha vært utsatt for Narsissten.  

Du healer ❤ ( ved at du nå VET at det ikke var deg det var noe galt med ) 

Men enda må du ta større avstand ! Da hooveringen hans kun er én melding unna,,,støtt og stadig. 

Blokker om du ikke har gjort det. Gjør det på nytt om du slapp han inn igjen. 

Lett å si anmeld, men det har en kostnad dersom personen er hevngjerrig . Det  kommer ann på truslene du fikk.  Hva gikk de ut på? Du kan risikere å forårsake en narcisstic injury som kan få han til å bli enda mere intens og oppsøkende.  

Det tryggeste er no contact og å gå Grey rock.  

Ser du skriver du ville hjelpe ham. Narsissister lukter empater på lang avstand.  De er den beste kilden for oppmerksomhet og de som utholder rælet deres lengst .... 🙄

Endret av Havspeil
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du oppnå med å anmelde? Er du arbeidsufør, og vil kreve erstatning? Vil han ikke la deg være i fred, og du vil be om kontaktforbud? Hva tror du vil skje etterpå? Saken blir henlagt, han blir dritforbanna og hevner seg på deg. Starter svertekampanje mot deg.

Anonymkode: 6ce35...7b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tips. Enig, jeg tør ikke å anmelde han. Føler bare at det er kriminelt å forsøke å ødelegge for en annen. Suge ut energien pga sine egne problemer og for å føle seg bedre. Jeg skal klare meg. Jeg er i full jobb i helsevesenet så nei. Ble litt nysgjerrig på hva som gjorde at du tenkte jeg var arbeidsufør :) men det er selvfølgelig helt greit at du lurte. Ha en fin dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

det finnes flere million nordmenn altså. Hvor latterlig liten er sannsynligheten for at det faktisk er snakk om samme person her?? 

hva med å holde smella, hvis man egentlig ikke har noe som helst "konstruktivt" å komme med?  

Anonymkode: 25a33...c1b

Oh en million nordmenn som oppfører seg sånn her? Tenkte dette var veldig sjeldent. Ikke møtt en slik en før. Men kanskje ganske vanlig 😰Men ja, holder smella. endelig har han forstått det. 

AnonymBruker
Skrevet
Havspeil skrev (4 timer siden):

Du er i fasen hvor du henger deg opp i detaljer og prosesserer de gang på gang. ( og søker innspill) Det er vanlig etter å ha vært utsatt for Narsissten.  

Du healer ❤ ( ved at du nå VET at det ikke var deg det var noe galt med ) 

Men enda må du ta større avstand ! Da hooveringen hans kun er én melding unna,,,støtt og stadig. 

Blokker om du ikke har gjort det. Gjør det på nytt om du slapp han inn igjen. 

Lett å si anmeld, men det har en kostnad dersom personen er hevngjerrig . Det  kommer ann på truslene du fikk.  Hva gikk de ut på? Du kan risikere å forårsake en narcisstic injury som kan få han til å bli enda mere intens og oppsøkende.  

Det tryggeste er no contact og å gå Grey rock.  

Ser du skriver du ville hjelpe ham. Narsissister lukter empater på lang avstand.  De er den beste kilden for oppmerksomhet og de som utholder rælet deres lengst .... 🙄

Tusen hjertelig takk for nydelig svar. Du virker så omtenksom. Tusen takk. Jeg skal følge de gode rådene dine ❤️❤️ Han er hevngjerrig og skummel, så bare lar det være.  Ja han luktet det. Endelig har han forstått, tror jeg. Skrev det som det var, at redselen alltid var der på sin måte, selv om jeg kanskje ikke ga uttrykk for det i dialogen når vi hadde det gøy og fint. Ble selvfølgelig ikke møtt med noe som helst medfølelse det heller 😰  Ba han om å «vennligst la meg være i fred, takk». Han skjønner vel at det kan være risky å forsøke seg igjen nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...