Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Da jeg kjøpte ny startpakke til Liten, og skulle registrere den, ba NetCom om navn, adresse og fødsels- og personnummer. Mannen i telefonen sa at dette var de pålagt nå, og det trodde jo jeg også, og har sett frem til den dagen da alle mobiler måtte registreres. Allikevel finner jeg en drøss nummer på hennes mobil som ikke er registrert... hva er dette? Er det like lett for narkiser og andre drittsekker og fremdeles gjemme seg bak uregistrerte numre?
Gjest Milah Skrevet 13. november 2005 #2 Skrevet 13. november 2005 Nye telefonnummere må registreres, men de oppsøker ikke de som allerede har kjøpt telefoner, for at de skal registrere seg.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. november 2005 #3 Skrevet 13. november 2005 (endret) Før kunne man bare kjøpe et kontantkort uten å registrere seg, slik at t.o.m. teleselskapet og politiet ikke visste hvem som eide abonnementet. Man trenger fortsatt ikke å være oppført i telefonkatalogen. Endret 13. november 2005 av Rattleshake
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2005 #4 Skrevet 13. november 2005 Før kunne man bare kjøpe et kontantkort uten å registrere seg, slik at t.o.m. teleselskapet og politiet ikke visste hvem som eide abonnementet. Man trenger fortsatt ikke å være oppført i telefonkatalogen. ← Når jeg tenker etter så spurte han faktisk meg også om jeg ville stå registrert i katalogen... aha, så sånn er det. Det finnes noen personer der ute i verden jeg gjerne skulle knust knærne på, men de gjemmer seg - feigingene. Takk for svar, folkens
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #5 Skrevet 13. november 2005 Nye telefonnummere må registreres, men de oppsøker ikke de som allerede har kjøpt telefoner, for at de skal registrere seg. ← Jo de gjør det. Jeg hadde en kontantkorttelefon som jeg skulle fylle på tellerskritt, men det virket ikke før jeg hadde registrert den i mitt navn. Litt irriterende, dette skjedde i juni og jeg trodde ikke jeg måtte gjøre det enda, trengte telefonen der og da. Dette var Netcom. Kanskje de som ikke er registrert ikke har fylt på telefonen etter påbudet kom?
Gjest Milah Skrevet 13. november 2005 #6 Skrevet 13. november 2005 Jo de gjør det. Jeg hadde en kontantkorttelefon som jeg skulle fylle på tellerskritt, men det virket ikke før jeg hadde registrert den i mitt navn. Litt irriterende, dette skjedde i juni og jeg trodde ikke jeg måtte gjøre det enda, trengte telefonen der og da. Dette var Netcom. Kanskje de som ikke er registrert ikke har fylt på telefonen etter påbudet kom? ← Vel, hvis det er slik, har i hvertfall jeg aldri opplevd det..
Gjest Clueless Skrevet 13. november 2005 #7 Skrevet 13. november 2005 Vel, hvis det er slik, har i hvertfall jeg aldri opplevd det.. ← Det er min melding du har svart på, glemte å logge inn bare. Det skjedde faktisk akkurat slik. Skulle fylle på telefonen, men fikk jo ikke gjort noe som helst. Så jeg måtte ringe Netcom med en annen telefon. Da fikk jeg beskjed om at kontanttelefonen ikke virket fordi den ikke var registrert. Registrerte meg der og da, fylte opp telefonen og dett var dett.
Gjest Milah Skrevet 13. november 2005 #8 Skrevet 13. november 2005 OK.. Kommer sikkert til å få samme beskjeden snart jeg også da..
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2005 #9 Skrevet 13. november 2005 Man kan jo bare be om at man får hemmelig nr. Det har jeg. Jeg kjøpte kontantkort-telefon da jeg var 16, og registerte meg da. Men så ble jeg plaget av en ekkel fyr over en tid, noe som gjorde at jeg ringte telenor og ba de slette meg fra kataloger osv. Jeg er fortsatt registrert hos telenor, og politiet kan også få vite hvem jeg er. Nr. beholdt jeg, for det er så lett å huske at det vil jeg ikke kvitte meg med.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #10 Skrevet 14. november 2005 Ja, det er jo også sant - hvem som helst kan jo velge å ikke stå listet noe sted. Både bra og ikke bra det. Men jeg skjønner jo at noen velger det. Men det gjør det så vanskelig for meg som går med drapstanker (Kanskje like greit...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå