AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Har fått ei ny venninne, ble kjent via felles venninne. Jeg er åpen til å bli kjent med nye venner og synes det er trivelig. Hun ble ganske raskt veldig close. betrodde meg mye, og delte. jeg er i full jobb, mens hun er ufør pga ryggskade. den lille tiden vi har kjent hverandre har hun spurt ofte om jeg kan kjøre henne hit og dit. Hun har spurt om jeg vil hjelpe henne med å pusse opp stua. Male og legge gulv. Bli med henne på ting der jeg kan stille med bil osv. som sagt er jeg i full jobb, har mann og barn. En syk forelder som krever sitt og er sliten etter jobb. Jeg har også mine plikter og gjøremål her hjemme. Hun er en «bruker» føler jeg. Hver gang det piper inn ei mld er det noe hun trenger. Inviterer meg på besøk, greit nok.. men da må jeg stoppe å handle til henne på vei bort. Jeg liker henne, men jeg orker ikke være en person som andre er avhengig av. Anonymkode: 22b39...ec0 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Du kan jo teste henne ved å spørre henne om hjelp av og til. Kanskje til pass av barn, eller andre ting som hun klarer selv om hun er ufør. Hvis det viser seg at hjelpen kun er enveis, bør du enten si fra at du ikke har mulighet, eller begrense kontakten med henne. Jeg synes det bare er hyggelig å kunne hjelpe venninner, men da vet jeg at de også stiller opp om det er noe jeg trenger hjelp til. Men jeg går aldri og regner på om jeg har hjulpet mer eller mindre enn dem, det betyr ikke noe for meg. Anonymkode: 343b1...67e 4
Maestro Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Hos oss venninner, der alle er på aap/uføretrygd pga psykisk sykdom. Der bidrar der vi kan, og hjelpe hverandre. Hun ene eier ikke ordenssans eller evne til og holde det rent. Ingen lærte henne slik hjemme. Så en annen venninne av oss kom hjem til hun rotete venninnen min og shina hele leiligheten ☺️ Samme rotete venninne, som er sykt lat og det sier hun selv altså 🤭 spør ofte om at jeg kan kjøpe noe på butikken, på vei til henne. Selvom hun bor sentralt til både butikk og sentrum. Heldigvis så har hun av seg selv spurt om hun skal kjøpe noe med seg når hun kommer hit ☺️❤️ Spør hun venninnen din om så enkelt som barnepass? Da finner jo du fort ut om det er et vennskap og spare på. ☺️ 1 1
Aureka Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Hvorfor lar di deg utnytte sånn? Og hva skjer om du sier at jeg kan ikke, eller at det ikke passer i dag?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Det er mulig hun ikke skjønner helt hvordan det er å ha jobb, barn og diverse. Sitter man bare hjemme, blir man kanskje litt sær og dørstokkmila lang. Ville nok sagt nei noen ganger til å stikke innom butikk på vei på besøk.. Skjønner på en måte at det er kjekt med venn som har bil. Har selv ei ufør venninne, hun spør en sjelden gang om jeg kan kjøre hit og dit. Og jeg sier i ny og ne at hun må si ifra hvis jeg skal kjøre henne fra butikken, for jeg er så ofte i de traktene og hun går ellers med tunge poser. Hun passer gjerne barna mine, lager middag til oss noen ganger, hun inviteres hos oss og. Begge har glede av besøk osv. Men så ble jeg kjent med en annen som ikke jobbet. Hun var nok veldig ensom. Og så ikke seg selv utafra. Tok som en selvfølge at jeg skulle kjøre hit og dit, snakka mest om seg og sitt, var ikke så interessert i andre. Hun gadd jeg rett og slett ikke holde kontakt med etterhvert. Ville nok sagt det til henne på en grei måte. Selvinnsikten er nok ikke helt på plass. Du synes det blir litt mye, rett og slett. Og har ikke anledning til å stille opp såå mye.. Anonymkode: 9d5e8...f46
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 On 6/15/2022 at 12:39 AM, AnonymBruker said: Har fått ei ny venninne, ble kjent via felles venninne. Jeg er åpen til å bli kjent med nye venner og synes det er trivelig. Hun ble ganske raskt veldig close. betrodde meg mye, og delte. jeg er i full jobb, mens hun er ufør pga ryggskade. den lille tiden vi har kjent hverandre har hun spurt ofte om jeg kan kjøre henne hit og dit. Hun har spurt om jeg vil hjelpe henne med å pusse opp stua. Male og legge gulv. Bli med henne på ting der jeg kan stille med bil osv. som sagt er jeg i full jobb, har mann og barn. En syk forelder som krever sitt og er sliten etter jobb. Jeg har også mine plikter og gjøremål her hjemme. Hun er en «bruker» føler jeg. Hver gang det piper inn ei mld er det noe hun trenger. Inviterer meg på besøk, greit nok.. men da må jeg stoppe å handle til henne på vei bort. Jeg liker henne, men jeg orker ikke være en person som andre er avhengig av. Anonymkode: 22b39...ec0 Enda en uføre hets tråd ja.... Anonymkode: 7935d...ea4 1
lillevill Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Vil du HA henne som veninne da, ts? Er det et vennskap som du vil bevare og som gir deg glede?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 0.39): Har fått ei ny venninne, ble kjent via felles venninne. Jeg er åpen til å bli kjent med nye venner og synes det er trivelig. Hun ble ganske raskt veldig close. betrodde meg mye, og delte. jeg er i full jobb, mens hun er ufør pga ryggskade. den lille tiden vi har kjent hverandre har hun spurt ofte om jeg kan kjøre henne hit og dit. Hun har spurt om jeg vil hjelpe henne med å pusse opp stua. Male og legge gulv. Bli med henne på ting der jeg kan stille med bil osv. som sagt er jeg i full jobb, har mann og barn. En syk forelder som krever sitt og er sliten etter jobb. Jeg har også mine plikter og gjøremål her hjemme. Hun er en «bruker» føler jeg. Hver gang det piper inn ei mld er det noe hun trenger. Inviterer meg på besøk, greit nok.. men da må jeg stoppe å handle til henne på vei bort. Jeg liker henne, men jeg orker ikke være en person som andre er avhengig av. Anonymkode: 22b39...ec0 Noen mennesker er sånn at de knytter til seg folk for at livet skal bli litt enklere. Jeg datet selv en mann som var både alkoholiker og arbeidsledig, og etterhvert ille han bare ha kontakt for å kunne bruke meg. Noen er sånn, og mener at det ikke er å bruke en person, om de får noe tilbake. Feks sosialt samvære. Hun gir der til deg i bytte mot bil, bærehjelp, kansje litt økonomisk hjelp. Og ja, hun bruker deg, men det er ikke sikkert at hun aelv ser på det på den måten. Sannsynligvis kan hun skaffe seg en bil. Eller sitter hun i rullestol? Anonymkode: 98181...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå