Gå til innhold

Antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøvd

cipralex. ingen orgasme, slapp/apatisk, øltørst av alle ting, gikk opp i vekt. nattesvette. så slutta

venlafaxin. gikk masse opp i vekt. 10 kg på 1 mnd. om jeg ikke tok den på eksakt samme klokkeslett så sendte den støt følelse i hodet mitt. sluttet

wellbutrin retard. hissig, suicidal, gikk ned 10 kg. fikk edderkoppfobi, noe jeg ikke har. var kåt hele tiden, fikk masse energi. sluttet pga suicidal og hissig.

fontex( fluoxetin) nattesvette opp til riktig dose. gikk verken opp eller ned i vekt av de. mer energi men ikke like mye som wellbutrin. ikke like ofte kåt, men får orgasme, men den er ikke like "heftig" som den er uten, tankekjør forsvant, angst forsvant, tvangstanker forsvant, og tics som jeg hadde forsvant. 

har diagnose K-PTSD, helseangst, generalisert angst, tvangstanker med tics, panikkangst, samt jeg tar det pga jeg har utmattselse som lindres noe ved bruk av fontex. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Zoloft. Hadde angst, og jeg tror min depresjon kom av angsten. Angsten var det mest fremtredende, mens depresjonen kom litt i bakgrunnen. Fikk antidepressiva primært sett mot angsten, og jeg kan med hånda på hjertet si at det hjalp! Gikk fra konstant angstfølelse med pustebesvær og negative tanker, til å bli meg selv igjen og helt angstfri i løpet av et par dager. For meg var antidepressiva absolutt riktig. 

Anonymkode: 00b7b...291

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 23.47):

Hvilken antidepressiva bruker du/har du erfaring med? Var/er du fornøyd? Noen bivirkninger?

Anonymkode: b9b25...c47

Zoloft. Litt kvalm de 2 første dagene. Økt nattesvette. Gikk over etter 1 uke. 

Anonymkode: 00ac7...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...