AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Hvilken antidepressiva bruker du/har du erfaring med? Var/er du fornøyd? Noen bivirkninger? Anonymkode: b9b25...c47
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #2 Skrevet 15. juni 2022 Har god erfaring med Cipralex, men slet med nattesvette som langvarig bivirkning, så jeg bytta til Venlafaxin etter avtale med lege. Hadde god effekt av den også. Anonymkode: 5b9cb...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Aurorix. Har prøvd andre, men det er absolutt den som fungerer best på meg Anonymkode: 2d516...c35 1
Marye Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 Har prøvd fontex og ble manisk og wellbutrin og ble psykotisk 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Merket verken virkning eller bivirkninger av fluoksetin. Ble veldig kvalm og søvnig av zoloft, og fikk heller ingen antidepressiv effekt. Ble manisk av cipralex. Ble ganske ustabil av wellbutrin. Fikk økt matlyst og skjelving på hendene av remeron, men ingen virkning. Fikk ingen bivirkninger av brintellix, og jeg opplevde en liten antidepressiv effekt. Jeg var derfor mest fornøyd med brintellix, og klart minst fornøyd med zoloft. Anonymkode: 10d60...d45 1
Gjest tullerikke Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Går på Brintellix og er det eneste jeg har prøvd. Er veldig fornøyd🤗
tasmus82 Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Av vanlige anti-depressiva hadde jeg best effekt med cipralex for angst osv, men til slutt endte jeg på en lav dose anti-psykotika som heter Solian. Den skal fungere stemningsstabiliserende og angstdempende i små doser, og den gjorde livet levelig hos meg - og den har ingen bivirkninger bortsett fra at utstyret er litt mindre følsomt enn normalt, noe som for min del er en positiv ting. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Gikk på Cipralex helt til den sluttet å virke. Den var grei, men fikk ubehagelige bivirkninger dersom jeg ikke tok den til samme tidspunkt hver dag. Nedtrappingen var grusom. Nå går jeg på Brintellix og er veldig fornøyd. Ingen bivirkninger. Anonymkode: a32d4...b37 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Har god erfaring med cipralex: hjalp, og minimale bivirkninger (litt munntørrhet). Å slutte med den var ganske hardt og tok lang tid - var svimmel i mange måneder. Anonymkode: 13ac1...688 1
tittei93 Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Ok, her er greia: jeg sliter med angst og depresjon og det har jeg gjort lenge. Forsøkte først zoloft og ble avflatet. Så gikk jeg på ingenting noen måneder til jeg kjente at det ikke gikk lenger, så prøvde Cipralex. Denne fungerte supert på depresjon og greit på angsten, MEN bivirkningene var uutholdelig for min del: svette, kvalme og skikkelig ulvehunger. Hørte positive ting om wellbutrin retard, at den skulle ha mindre bivirkninger. Så begynte på den for en uke siden. Angsten er forsterket, jeg er ør og susete, og lunten er tidvis ganske kort. Føler meg ustabil. Og så leser jeg om enkelte som har fått psykose av den. Og da blir jeg enda mer engstelig, mtp 1åringen min, om det skulle skje henne noe.. hjelp
Anonym11223344 Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Cipramil. Voldsomme, men forbigående bivirkninger. Har brukt høye doser i 20 år, og er kjempefornøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 10 minutter siden, tittei93 said: Ok, her er greia: jeg sliter med angst og depresjon og det har jeg gjort lenge. Forsøkte først zoloft og ble avflatet. Så gikk jeg på ingenting noen måneder til jeg kjente at det ikke gikk lenger, så prøvde Cipralex. Denne fungerte supert på depresjon og greit på angsten, MEN bivirkningene var uutholdelig for min del: svette, kvalme og skikkelig ulvehunger. Hørte positive ting om wellbutrin retard, at den skulle ha mindre bivirkninger. Så begynte på den for en uke siden. Angsten er forsterket, jeg er ør og susete, og lunten er tidvis ganske kort. Føler meg ustabil. Og så leser jeg om enkelte som har fått psykose av den. Og da blir jeg enda mer engstelig, mtp 1åringen min, om det skulle skje henne noe.. hjelp En uke er litt lite for å vurdere en ny antidepressiva. Alle disse har bivirkninger i starten som burde gå over i løpet av noen uker (tror det er 2-3). Hør med legen din. Anonymkode: 204f1...5eb 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Cipralex. Fornøyd, bortsett fra med vektøkning. Noe treg orgasme, men det løser seg med leketøy. Anonymkode: 0f709...ab9 1
tasmus82 Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 tittei93 skrev (5 timer siden): Ok, her er greia: jeg sliter med angst og depresjon og det har jeg gjort lenge. Forsøkte først zoloft og ble avflatet. Så gikk jeg på ingenting noen måneder til jeg kjente at det ikke gikk lenger, så prøvde Cipralex. Denne fungerte supert på depresjon og greit på angsten, MEN bivirkningene var uutholdelig for min del: svette, kvalme og skikkelig ulvehunger. Hørte positive ting om wellbutrin retard, at den skulle ha mindre bivirkninger. Så begynte på den for en uke siden. Angsten er forsterket, jeg er ør og susete, og lunten er tidvis ganske kort. Føler meg ustabil. Og så leser jeg om enkelte som har fått psykose av den. Og da blir jeg enda mer engstelig, mtp 1åringen min, om det skulle skje henne noe.. hjelp Jeg hadde også en ganske så ekstrem angst grunnet traumer jeg hadde fortrengt, og jeg prøvde det meste av anti-depressiva men ingenting hjalp spesielt. Heldigvis så var det en psykolog student som anbefalte Solian når hun hørte om plagene mine, og den fjernet angsten i en så stor grad at livet ble mer levelig. Tar bare 50mg og effekten kommer ganske så raskt, og selv etter 20 år så har jeg ikke merket spesielt med ulemper fra denne medisinen, og de er også smertefri å slutte med (sånn bortsett fra angsten som kommer tilbake). Jeg hadde en veldig sterk sosial fobi, masse panikk angst som også kunne være preget av paranoia, så om du har noe sånt så kan jeg virkelig anbefale Solian fremfor å eksperimentere videre med SSRI for med det ble det mer ustabilt uten spesielt god effekt av noen av de. Cipralex og cipramil var de eneste som hadde effekt på angsten i det hele tatt men de er ikke i nærheten av effekten Solian gir. 1
kløverpiken Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 Marye skrev (6 timer siden): Har prøvd fontex og ble manisk og wellbutrin og ble psykotisk Samme her 🫠
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 Her fungerte Zoloft bra. Anonymkode: 31f78...c25 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 tasmus82 skrev (1 time siden): Jeg hadde også en ganske så ekstrem angst grunnet traumer jeg hadde fortrengt, og jeg prøvde det meste av anti-depressiva men ingenting hjalp spesielt. Heldigvis så var det en psykolog student som anbefalte Solian når hun hørte om plagene mine, og den fjernet angsten i en så stor grad at livet ble mer levelig. Tar bare 50mg og effekten kommer ganske så raskt, og selv etter 20 år så har jeg ikke merket spesielt med ulemper fra denne medisinen, og de er også smertefri å slutte med (sånn bortsett fra angsten som kommer tilbake). Jeg hadde en veldig sterk sosial fobi, masse panikk angst som også kunne være preget av paranoia, så om du har noe sånt så kan jeg virkelig anbefale Solian fremfor å eksperimentere videre med SSRI for med det ble det mer ustabilt uten spesielt god effekt av noen av de. Cipralex og cipramil var de eneste som hadde effekt på angsten i det hele tatt men de er ikke i nærheten av effekten Solian gir. Hvilke diagnoser har du? Fungerer den mot depresjon også, og ikke bare angst? Jeg har prøvd haugevis av medisiner uten særlig effekt, og får ofte mye bivirkninger. Har aldri hørt om solian, er det en type medisin som vanligvis gir mye bivirkninger? Anonymkode: 10d60...d45
tasmus82 Skrevet 15. juni 2022 #18 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilke diagnoser har du? Fungerer den mot depresjon også, og ikke bare angst? Jeg har prøvd haugevis av medisiner uten særlig effekt, og får ofte mye bivirkninger. Har aldri hørt om solian, er det en type medisin som vanligvis gir mye bivirkninger? Anonymkode: 10d60...d45 Jeg har vært innom mange diagnoser, men nå som jeg har begynt å huske traumer og med det forstå mer av forsvaret mitt så har jeg fått uspesifisert dissosiativ lidelse. Men det jeg opprinnelig fikk medisinen for var bipolar 2 og angst, da jeg var noe ustabil også. Den medisinen er jo en anti-psykotika sånn at den fungerer på andre signalstoffer i hjernen enn tradisjonelle anti-depressiva, og ihvert fall hos meg så kan ikke effekten sammenlignes en gang. Den skal også fungere stemningsstabiliserende, så det er mulig den hindrer depressive episoder, men om den hjelper på en eksisterende depresjon vet jeg ikke. Og jeg har ikke opplevd noen bivirkninger av å bruke den, bortsett fra det jeg nevnte tidligere her om at sex kan bli noe langvarig. Den anti-psykotiske effekten begynner vel ikke før man når doser på 400-800mg om jeg husker riktig, så her kan det nok være mer bivirkninger, men på 50-100mg så merker jeg egentlig ingenting annet enn at angsten avtar en hel del.
Maestro Skrevet 15. juni 2022 #19 Skrevet 15. juni 2022 Av anti Depp, så har jeg kun prøvd zoloft. Fungerer kjempe bra Uroen i kroppen er ikke der lenger etter oppstart på den. Men spydde hele tiden de første mnd 😳 Bare jeg drakk et glass vann så kom det i retur.😩 men, jeg bruker/brukte både rispedal og seroquel i tillegg. Slutta med rispedal nå nylig og er på nedtrapping av seroquel. så blir spennende og se når det er kun zoloft jeg skal bruke.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #20 Skrevet 15. juni 2022 Certralin. Substitutt for Zoloft. Tar ein liten vedlikeholdsdose kvar dag. Anonymkode: 96862...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå