AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Er gravid igjen og jeg er jammen meg skremt av hvor mye bevegelser det er i magen denne gangen. Er i uke 15 og vet godt at det er fosterbevegelser det er snakk om og luft. Ikke mitt første svangerskap. På TUL (var der av en annen grunn) så kunne jeg se tydelige bevegelser, også legen. Og da var jeg bare 10 uker vei. Kjente det ikke da selvsagt, men vi så det begge to. Nå så er det virkelig mye og jeg er redd for at kan være et dårlig tegn. Har dessverre opplevd SA og MA som har gjort meg lettskremt, men dette er av ny typ bekymring må jeg innrømme. Er det farlig? Kan det bety noe annet enn at det er bare mye aktivitet der inne? Anonymkode: 91034...bce
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Jeg hadde tidlig ultralyd i uke 12, og da så vi at babyen lå og sprelte voldsomt, selv om jeg ikke kjente noe. Han var veldig aktiv hele svangerskapet og ble født for litt over to måneder siden, frisk og rask 😊 De sier vel at hver baby oppfører seg ulikt inne i magen. Noen er veldig aktive, mens andre er mer bedagelige, og at så lenge de følger sin egen normal mtp. aktivitet, så skal man ikke bekymre seg. Men du må jo kontakte jordmor eller lege om du er bekymret. Anonymkode: 7619c...aa2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde tidlig ultralyd i uke 12, og da så vi at babyen lå og sprelte voldsomt, selv om jeg ikke kjente noe. Han var veldig aktiv hele svangerskapet og ble født for litt over to måneder siden, frisk og rask 😊 De sier vel at hver baby oppfører seg ulikt inne i magen. Noen er veldig aktive, mens andre er mer bedagelige, og at så lenge de følger sin egen normal mtp. aktivitet, så skal man ikke bekymre seg. Men du må jo kontakte jordmor eller lege om du er bekymret. Anonymkode: 7619c...aa2 Jeg ringer imorgen, veldig voldsomt dette her. Takk for svar🌸 Ts Anonymkode: 91034...bce
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ringer imorgen, veldig voldsomt dette her. Takk for svar🌸 Ts Anonymkode: 91034...bce Gjør det, lykke til! ❤️ Anonymkode: 7619c...aa2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Min var sånn, kom ut råsterk, løfta bl.a. hodet😊 Anonymkode: 1576b...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Min var ekstremt aktiv i magen hele svangerskapet. Utover at jeg hadde mye vondt her og der fra han ble stor nok til å treffe ting, var det bare positivt, fikk jeg beskjed om. Mye lettere å kjenne når noe er unormalt mtp. aktivitetsnivå, kommenterte en lege vi var på vekstkontroll hos. Han var også sinnsykt aktiv utenfor magen og har hele tiden vært veldig sterk i kroppen. Frisk og rask. Anonymkode: fd793...247
Misanthropis Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Har også hatt ulike babyer i magen mtp bevegelsesmønster. han ene snudde seg og sprella så hardt at vi var bekymret for morkake og navlestreng og at han skulle komme ut med blåmerker. Jeg fikk slag her og der som var så kraftige. men han kom ut helt fin, er og blir frisk og sterk, nå 14 åring.
Mt3 Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Ett av mine barn var også veldig aktiv i magen, sterk, slank og frisk når det ble født. Holdt hodet selv og rullet/slo tidlig rundt fra rygg til mage under bleieskift og begynte tidlig å krabbe.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Den eneste forskjellen er var at de som var bedagelig i magen, også var bedagelig utenfor magen. Mens det barnet som var hyperaktivt i magen, som nå har blitt seks år, bare er i ro når h*n sover 😅 Anonymkode: 3d0d2...7b2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Jeg har bare én, men han var veldig aktiv hele veien og jeg kjente liv daglig fra veldig tidlig også. Helt frisk, men veldig aktiv med "maur i rumpa" utenfor magen. Anonymkode: 076c7...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå