AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Tenkte prøve ut dette litt.. For å i det minste gjøre spisevinduet mitt mindre. Hvordan spiser dere? prøver 18 6 nå. Anonymkode: 15ea7...5ac
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Jeg har bare gått ned en kilo, men jeg trenger ikke å gå ned, så sørger for å spise nok. Samboeren min har gått ned 10 kilo! Men det er ikke bare pga fasten, han har blitt mer bevisst på hva han spiser i tillegg, men sier at han er skikkelig overrasket over hvor lite det koster han. Og at han hadde gjort dette for lenge siden hvis han hadde visst hvor lett det var. Mye gjøres nok bare ved å droppe de to skivene til kveldsmat, skal så mye mindre til enn folk tror. Anonymkode: 8539f...602 2
-Missi- Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Spiser 10,14 og 18 vær dag. Da blir det faste 18-10. Jeg trives med det, gir meg mer ro. Følger ett opplegg som heter "spis deg fri". Gått ned 11kg siden jul og har mindre mat støy i hodet😊 Drikker mye vann og legger meg tidlig👍 2
maverick22 Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Går ned vekt raskt, og fettet sklir av, er en livsstil! 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Har gått ned fra 83 kg til 62 kg på 6 mnd. Har spisevindu fra kl.12-20. Anonymkode: b62d1...723 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Ja Men må være litt bevisst på hva og når jeg spiser i spisevinduet også. Jeg kan ikke småspise i 6-8t, prøver å ha avgrensede måltider med god pause mellom. Anonymkode: c5b38...d7e 1
Roci Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Jeg gikk ned 9 kg på 8 uker ved hjelp av en kombinasjon av lavkarbo og PF 8/16. Holder fortsatt vekta uten problemer ved hjelp av smartkarbo og PF 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Jeg er på periodisk faste uansett om jeg vil eller ikke, er aldri sulten før rundt 12-13, og orker som regel aldri å spise før da. Blir fort mett, og er mett lenge etter det måltidet. Men jeg har aldri gått ned på det alene, jeg passer på hva jeg spiser når jeg først spiser og da går jeg en del ned i vekt. Mitt triks for vekttap har alltid vært rene proteinkilder kombinert med mye grønnsaker og fiber, da holder jeg meg mett og energien/blodsukker er stabil lenge, lenge.. Har også kuttet alt av raske karbohydrater, man må ikke gå all inn på lavkarbo for å gå ned, det holder ofte å kutte de raske ;sukker, hvetemel, ris, potet. Spis grovt, mest mulig fiber. Anonymkode: 1857e...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 Om jeg ligger i kaloriunderskudd går jeg ned, ja, om jeg ikke gjør det, så nei. Jeg spiser aldri frokost, og min naturlige spiserytme er da "periodisk faste" som i at jeg ikke spiser noe på 16 timer. Om jeg prøver å gå ned i vekt, så må jeg redusere kaloriinntaket i forhold til hva jeg spiser til vanlig, når jeg holder vekten stabil, uansett om jeg nå har et lite "spisevindu" eller ei. Anonymkode: 84155...e73
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Om jeg ligger i kaloriunderskudd går jeg ned, ja, om jeg ikke gjør det, så nei. Jeg spiser aldri frokost, og min naturlige spiserytme er da "periodisk faste" som i at jeg ikke spiser noe på 16 timer. Om jeg prøver å gå ned i vekt, så må jeg redusere kaloriinntaket i forhold til hva jeg spiser til vanlig, når jeg holder vekten stabil, uansett om jeg nå har et lite "spisevindu" eller ei. Anonymkode: 84155...e73 Nettopp. Å spise like mye mat fordelt på færre timer har ingen påvirkning på vekten. Det er altså ikke fasten i seg selv som gjør at man går ned, det er fortsatt kalori inn mot kalori ut som styrer. Fordelen med pf for mange er at de slipper fokus på mat store deler av døgnet, siden de ikke har "lov" til å spise da. Spiser man normalt når man har spisevindu, betyr det at du har kuttet ut minst ett måltid. Ergo er totalinntaket i døgnet lavere. Spiser du like mye, bare komprimert tidsmessig, er jo totalinntaket det samme. Anonymkode: 14199...fae 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp. Å spise like mye mat fordelt på færre timer har ingen påvirkning på vekten. Det er altså ikke fasten i seg selv som gjør at man går ned, det er fortsatt kalori inn mot kalori ut som styrer. Fordelen med pf for mange er at de slipper fokus på mat store deler av døgnet, siden de ikke har "lov" til å spise da. Spiser man normalt når man har spisevindu, betyr det at du har kuttet ut minst ett måltid. Ergo er totalinntaket i døgnet lavere. Spiser du like mye, bare komprimert tidsmessig, er jo totalinntaket det samme. Anonymkode: 14199...fae Hvis man har insulinresistens og hyperinsulinemi så er det gunstigere å spise de kaloriene komprimert. Anonymkode: c5b38...d7e 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå