AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Jeg har nå vært syk på en veldig annen måte enn før. Har følt at jeg skulle bli forkjølt en ukes tid. Og noen dager har jeg følt meg skikkelig dårlig. Dere skal få høre alt. Tirsdag for 1 uke siden hadde jeg ca 37,8 i feber og følte meg utrolig slapp og sliten, ikke i form til å dra på jobb. (Jeg sier feber fordi jeg bruker å ha rundt 36,5 grader med samme termometer). Onsdag og torsdag var jeg i grei form, hadde bare litt forhøya temperatur, så jeg dro på jobb. Torsdag ettermiddag fikk jeg 39 i feber, syykt vondt i halsen og elendig form. Øm over hele huden og utslått. Fredag litt bedre, ca 38,5 i feber, men den gikk ned. Lørdag litt bedre og feberen kom under 38. Fortsatt veldig sliten. Samme med søndag. Mandag var jeg enda bedre igjen, med ganske normal temperatur, bare litt halsvondt igjen. Men nå tirsdag er jeg plutselig dårlig igjen og feberen er tilbake på nesten 38. Hadde veldig grønt snørr og har vondt i halsen. Kribling i halsen, som før man blir forkjølt. Det har vært der hele uka, men noen dager vært vondt å svelge. Tett i nesa. Har et lite barn og ikke mye muligheter til å få slappa av, annet enn en time her og der. Må være med barnet hvis jeg blir hjemme fra jobb. Har derfor gått på jobb i dag og i går, fordi det er mer chill enn å springe rundt med barnet hele dagen. Kan det være derfor jeg ikke blir frisk? Hva betyr det at feberen går opp og ned og jeg føler hele tiden at jeg bare venter på en vanlig forkjølelse? Men er skikkelig utslått mange dager? Anonymkode: ec762...d41
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Du er forkjøla. Anonymkode: 64422...d01 9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Covid? Anonymkode: 524a1...e8d Negativ test. Og hadde det for 3 mnd siden Anonymkode: ec762...d41
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 En litt seig forkjølelse, mest sannsynlig. Har du hatt kyssesyken tidligere? Hadde ikke reagert, blir litt langdrygt når man ikke får hvilt nok. Se det an, ro ned så mye du har mulighet til. Anonymkode: 8e3e4...aa2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Du er forkjølet og dro på jobb en dag for tidlig som hindret deg i å resturere ordentlig. Anonymkode: b3c33...34f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har nå vært syk på en veldig annen måte enn før. Har følt at jeg skulle bli forkjølt en ukes tid. Og noen dager har jeg følt meg skikkelig dårlig. Dere skal få høre alt. Tirsdag for 1 uke siden hadde jeg ca 37,8 i feber og følte meg utrolig slapp og sliten, ikke i form til å dra på jobb. (Jeg sier feber fordi jeg bruker å ha rundt 36,5 grader med samme termometer). Onsdag og torsdag var jeg i grei form, hadde bare litt forhøya temperatur, så jeg dro på jobb. Torsdag ettermiddag fikk jeg 39 i feber, syykt vondt i halsen og elendig form. Øm over hele huden og utslått. Fredag litt bedre, ca 38,5 i feber, men den gikk ned. Lørdag litt bedre og feberen kom under 38. Fortsatt veldig sliten. Samme med søndag. Mandag var jeg enda bedre igjen, med ganske normal temperatur, bare litt halsvondt igjen. Men nå tirsdag er jeg plutselig dårlig igjen og feberen er tilbake på nesten 38. Hadde veldig grønt snørr og har vondt i halsen. Kribling i halsen, som før man blir forkjølt. Det har vært der hele uka, men noen dager vært vondt å svelge. Tett i nesa. Har et lite barn og ikke mye muligheter til å få slappa av, annet enn en time her og der. Må være med barnet hvis jeg blir hjemme fra jobb. Har derfor gått på jobb i dag og i går, fordi det er mer chill enn å springe rundt med barnet hele dagen. Kan det være derfor jeg ikke blir frisk? Hva betyr det at feberen går opp og ned og jeg føler hele tiden at jeg bare venter på en vanlig forkjølelse? Men er skikkelig utslått mange dager? Anonymkode: ec762...d41 Hvem er med barnet når du er på jobb? Spør siden du sier du må være med barnet hvis di er hjemme!? Anonymkode: 9bbd2...236 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du er forkjøla. Anonymkode: 64422...d01 Og det sitter ofre godt i 😕 Anonymkode: 9bbd2...236
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 Det er nok bare en forkjølelse Anonymkode: 3fd45...2dc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Negativ test. Og hadde det for 3 mnd siden Anonymkode: ec762...d41 Covid kan man få igjen, selv om du hadde det for 3 mnd siden. Testet du tidlig i forløpet? Eller flere ganger gjennom uken? Flere sier at testen ikke slår ut før man har vært syk noen dager. Hvis det ikke er covid, er det sikkert bare et virus av noe slag? God bedring😊 Anonymkode: fece7...b82 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #12 Skrevet 14. juni 2022 Du får holde deg hjemme til du er frisk, hvile når barnet er på skole/barnehage. Om det ikke gir seg bør du sjekke CRP. Det kan gå over til halsbetennelse eller bihulebetennelse, og da trenger man noen ganger pencillin. Anonymkode: 1587a...b51
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #13 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flåttbitt? Anonymkode: d203f...ca9 Jeg vet at du tuller, men er så utrolig unødvendig når folk googler seg ihjel her inne istedenfor å lytte til fornuften. Anonymkode: b3c33...34f
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #14 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har nå vært syk på en veldig annen måte enn før. Har følt at jeg skulle bli forkjølt en ukes tid. Og noen dager har jeg følt meg skikkelig dårlig. Dere skal få høre alt. Tirsdag for 1 uke siden hadde jeg ca 37,8 i feber og følte meg utrolig slapp og sliten, ikke i form til å dra på jobb. (Jeg sier feber fordi jeg bruker å ha rundt 36,5 grader med samme termometer). Onsdag og torsdag var jeg i grei form, hadde bare litt forhøya temperatur, så jeg dro på jobb. Torsdag ettermiddag fikk jeg 39 i feber, syykt vondt i halsen og elendig form. Øm over hele huden og utslått. Fredag litt bedre, ca 38,5 i feber, men den gikk ned. Lørdag litt bedre og feberen kom under 38. Fortsatt veldig sliten. Samme med søndag. Mandag var jeg enda bedre igjen, med ganske normal temperatur, bare litt halsvondt igjen. Men nå tirsdag er jeg plutselig dårlig igjen og feberen er tilbake på nesten 38. Hadde veldig grønt snørr og har vondt i halsen. Kribling i halsen, som før man blir forkjølt. Det har vært der hele uka, men noen dager vært vondt å svelge. Tett i nesa. Har et lite barn og ikke mye muligheter til å få slappa av, annet enn en time her og der. Må være med barnet hvis jeg blir hjemme fra jobb. Har derfor gått på jobb i dag og i går, fordi det er mer chill enn å springe rundt med barnet hele dagen. Kan det være derfor jeg ikke blir frisk? Hva betyr det at feberen går opp og ned og jeg føler hele tiden at jeg bare venter på en vanlig forkjølelse? Men er skikkelig utslått mange dager? Anonymkode: ec762...d41 Ikke andre symptomer da? Som svie når du tisser? Tenker UV eller herpes? Har faktisk hatt begge deler og begge gangene var jeg uforklarlig dårlig form. Ta noen blodprøver og urintest for sikkerhetesskyld. (Ja, herpes er helt normalt...!) Kv35 Anonymkode: f4063...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #15 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at du tuller, men er så utrolig unødvendig når folk googler seg ihjel her inne istedenfor å lytte til fornuften. Anonymkode: b3c33...34f Self kan det være flåttbitt.?! Anonymkode: f4063...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #16 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): En litt seig forkjølelse, mest sannsynlig. Har du hatt kyssesyken tidligere? Hadde ikke reagert, blir litt langdrygt når man ikke får hvilt nok. Se det an, ro ned så mye du har mulighet til. Anonymkode: 8e3e4...aa2 Har hatt kyssesyken ja AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvem er med barnet når du er på jobb? Spør siden du sier du må være med barnet hvis di er hjemme!? Anonymkode: 9bbd2...236 Far er hjemme i pappaperm. Men han er veldig sløv når jeg er hjemme, selv om jeg er syk. og barnet har ekstrem seperasjonsangst fra meg nå. Så hvis jeg er hjemme blir det veldig mye gråting, og vi har så liten leilighet at jeg ikke kan gjemme meg noe særlig.. syns også det er veldig tøft å høre på gråtinga. Så det blir ikke mye avslapning ts Anonymkode: ec762...d41
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #17 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke andre symptomer da? Som svie når du tisser? Tenker UV eller herpes? Har faktisk hatt begge deler og begge gangene var jeg uforklarlig dårlig form. Ta noen blodprøver og urintest for sikkerhetesskyld. (Ja, herpes er helt normalt...!) Kv35 Anonymkode: f4063...7ec Skulle likt å sett deg dra til legen med en snørrete nese og be han teste deg for herpes og UVI. Folk må seriøst roe ned helseangsten sin. Har du feber og snørr i nesen så er du forkjølet. Anonymkode: b3c33...34f 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #18 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at du tuller, men er så utrolig unødvendig når folk googler seg ihjel her inne istedenfor å lytte til fornuften. Anonymkode: b3c33...34f Nei, jeg tuller IKKE. Jeg fikk en flått og fikk noia, jeg googlet og kom frem til det TBE viruset som en fyr fikk, starta med forkjølelse/influensalignende og endte opp med betennelse i hjernen. Anonymkode: d203f...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #19 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Covid kan man få igjen, selv om du hadde det for 3 mnd siden. Testet du tidlig i forløpet? Eller flere ganger gjennom uken? Flere sier at testen ikke slår ut før man har vært syk noen dager. Hvis det ikke er covid, er det sikkert bare et virus av noe slag? God bedring😊 Anonymkode: fece7...b82 Tok en test dagen etter 39 i feber. Det var 4-5 dager siden første feber episode.. har ikke mista luktesansen eller noe, som sist. Ts Anonymkode: ec762...d41
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #20 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får holde deg hjemme til du er frisk, hvile når barnet er på skole/barnehage. Om det ikke gir seg bør du sjekke CRP. Det kan gå over til halsbetennelse eller bihulebetennelse, og da trenger man noen ganger pencillin. Anonymkode: 1587a...b51 Barnet er ikke i barnehage enda. Forklarte over at det er mer jobb å være hjemme enn på jobb. Sitter bare på kontor nå for tiden, så er ingen krevende jobb. Ts Anonymkode: ec762...d41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå