AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Maken til drama og drittslenging i en jentegjeng.. De er 12 år. Min datter har vært i konflikt med én jente i over to år nå. De bare passer ikke sammen. Nå har jeg selvsagt bare hørt min datters versjon av alt, men jeg har også sett jentas oppførsel hjemme hos oss, mld'er og videoklipp hun har sendt, hørt tlf-samtaler og hatt samtale med lærer om dette. Jenter i denne alderen kan krangle en del, men dette er personangrep. Min datter har blitt utsatt for vold av sin far for mange år siden, og dette kan jenta bruke mot henne. "Du er så stygg, og foreldrene dine hater deg, derfor har han slått deg." Eller "Du og moren din er fattige. Samt kommentarer basert på utseende. Denne jenta har også nerver til å diskutere med meg når hun har vært her på besøk. Jeg har snakket med moren om noe av dette, men føler ikke hun forstår alvoret i det. Som om "Det er sånn jenter holder på". Hun er mer intr. i å "tvinge" jentene til å like hverandre, mens jeg mener de er store nok til å velge selv nå. Nå har denne jenta bursdag snart, og jenta ba min datter om å ikke komme, og sa mye annet stygt. Min datter har kun lyst til å gå fordi mange fra klassen skal. Men jeg hadde en alvorsprat med henne og sa at å komme i den bursdagen, er som å belønne dårlig oppførsel. Én ting er å ignorere drittsnakk og å lære seg å stå opp for seg selv, men jeg synes absolutt ikke hun skal i den bursdagen, det sender helt feil signaler. Og jeg har lovet henne at vi to skal finne på noe annet hyggelig mens bursdagen pågår. Er det feil å påvirke barna på denne måten? Synes jo de må lære seg å ta avstand fra slikt, ved å ikke omgåes.. Hva mer kan man gjøre? Anonymkode: 7e78b...840
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Jenter i den verste alderen.. og foreldre som er blind for egne barns adferd dessverre. Lær din datter å stå opp for seg selv. Finn andre som er hyggeligere å være sammen med Anonymkode: 9eb62...d14 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #3 Skrevet 15. juni 2022 Nettopp tatt min datter i å oppføre seg bedriften mot sine venner. Var full huskestue for en time siden. Dette er ei jente som altid er sympatisk og passer på vennene sine, men gud bedre for et språk det var på de meldingene. Så alle barn kan oppføre seg negativt. Her har vi snakket om det og konsekvenser delt ut. Hun er mer lei for at hun ble tatt enn at hun såret vennene sine. Det er nulltoleranse for sånt her i hus. Unger veit hvordan de skal snakke til hverandre så ingen unnskyldning etter min mening. Anonymkode: e84f7...b00 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #4 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nettopp tatt min datter i å oppføre seg bedriften mot sine venner. Var full huskestue for en time siden. Dette er ei jente som altid er sympatisk og passer på vennene sine, men gud bedre for et språk det var på de meldingene. Så alle barn kan oppføre seg negativt. Her har vi snakket om det og konsekvenser delt ut. Hun er mer lei for at hun ble tatt enn at hun såret vennene sine. Det er nulltoleranse for sånt her i hus. Unger veit hvordan de skal snakke til hverandre så ingen unnskyldning etter min mening. Anonymkode: e84f7...b00 Takk for at du tar tak!! Anonymkode: 7ff2c...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå