AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Har to barn og minste begynner på skolen til høsten. Jeg er 29 år og kjenner på en liten sorg over det å være ferdig med småbarnstiden så «tidlig» På en annen side er jeg veldig fornøyd med livet som det er, har god tid til barna og hverdagen er enkel nå som de er så store. Noen som har vært i samme situasjon? Hjelp meg med for og imot 😅 Anonymkode: 82f34...cca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 For: eit barn til med alle gleder det innebærer ❤️ mot: du må begynne på nytt når dei andre "endelig" er store og sjølvstendige, og meir tid som dame og kjærester nærmer seg. Tilbake til bleier, søvnløse netter, null egentid osv - dere må dele dere i fornøyelsesparker og liknande på grunn av aldersforskjell på barna, vil òg bli vanskeligere å finne på ting som er gøy for alle - attpåklatten vil risikere å havne utanfor søskenflokken og føle seg aleine/einsom - Anonymkode: e03b9...1c9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Tenker ikke bare en, men to attpåklatter 🙂 Du er fortsatt ung og har tiden på din side. Anonymkode: 47b2c...92d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Få en attpåklatt! Det gjorde mine foreldre. Lillesøsteren min, som er 9 og 12 yngre enn oss, er virkelig noe av det fineste livet har gitt meg. Glemmer aldri hvor stas det var 😍 Hun selv hadde det som plomma i egget med full oppmerksomhet fra hele familien. Du angrer aldri på et barn du får, men heller de du ikke fikk tror jeg Anonymkode: e8490...3ca 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenker ikke bare en, men to attpåklatter 🙂 Du er fortsatt ung og har tiden på din side. Anonymkode: 47b2c...92d Hehe, to blir nok ikke aktuelt🙈 Men en frister veldig🥰 Anonymkode: 82f34...cca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Var i samme situasjon. Vi vurderte frem og tilbake i 3 år før vi endelig bestemte oss. Nå er jeg gravid med tredjemann 💚 Det blir 7 og 9 års aldersforskjell. Barna mine har ønsket seg baby/småsøsken i lang tid, så jeg tror og håper at dette blir stas. Det blir nok travelt, men det kjennes riktig ut og vi gleder oss Anonymkode: ac2bc...639 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke få flere barn! Barn er mas! Anonymkode: aa721...cb1 Hvis jeg var enig i det så hadde jeg ikke vurdert en til. Folk er forskjellige, jeg synes ikke barn er mas. Anonymkode: 82f34...cca
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 Det ville jeg personlig ikke funnet på, enda min yngste bare er 3 år. Frister overhodet ikke å få flere nå som jeg er ferdig med bleier osv. Still deg spørsmålet: når blir du egentlig ferdig med barn? Ser for meg at aldersgrensen din kan skyves på enda mer om du ikke heller ser fremover med den friheten du veldig snart vil få mer av? Anonymkode: c42b5...b82
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ville jeg personlig ikke funnet på, enda min yngste bare er 3 år. Frister overhodet ikke å få flere nå som jeg er ferdig med bleier osv. Still deg spørsmålet: når blir du egentlig ferdig med barn? Ser for meg at aldersgrensen din kan skyves på enda mer om du ikke heller ser fremover med den friheten du veldig snart vil få mer av? Anonymkode: c42b5...b82 Gleden over barn og en flott søskenflokk er mye mer verdt enn «friheten» Her ble det også attpåklatt. Elsker det. Men som deg, synes ikke barn er mas. Må bare være innstilt på at det ikke bare er deg lenger. Når jeg ser alle mødrene, med hodet i mobilen, som blir irritert når ungene snakker til dem så skjønner jeg st de føler det er mas.. Er man innstilt så går det bra, med hauger av glede. Anonymkode: 948c9...f53 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Få en attpåklatt! Det gjorde mine foreldre. Lillesøsteren min, som er 9 og 12 yngre enn oss, er virkelig noe av det fineste livet har gitt meg. Glemmer aldri hvor stas det var 😍 Hun selv hadde det som plomma i egget med full oppmerksomhet fra hele familien. Du angrer aldri på et barn du får, men heller de du ikke fikk tror jeg Anonymkode: e8490...3ca Helt enig! Jeg er så glad for at foreldrene mine fikk en attpåklatt. ❤️ Anonymkode: abb4f...273
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 Ikke. Så deilig når de er større, superkjipt med alt mini ikke kan være med på i mange år fremover. Anonymkode: 8a8de...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #12 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Få en attpåklatt! Det gjorde mine foreldre. Lillesøsteren min, som er 9 og 12 yngre enn oss, er virkelig noe av det fineste livet har gitt meg. Glemmer aldri hvor stas det var 😍 Hun selv hadde det som plomma i egget med full oppmerksomhet fra hele familien. Du angrer aldri på et barn du får, men heller de du ikke fikk tror jeg Anonymkode: e8490...3ca Dette stemmer ikke. Det er tabu å snakke om (av god grunn), og mer vanlig enn man tror. Anonymkode: cf789...aa8 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #13 Skrevet 14. juni 2022 Tja, jeg kjente på en sorg da jeg var på alderen din, og skjønte at jeg nok ikke kom til å få flere barn. Jeg fikk mitt barn da jeg var 23. Nå er jeg 38, og har innfunnet meg med at det ikke blir flere barn, for nå er det for sent. Det er ingen sorg lengre, jeg fokuserer heller på lykken over barnet jeg fikk. Men hadde alle forhold ligget til rette for et barn til da jeg var på din alder, ville jeg nok gått for det. Du er fremdeles ung. Anonymkode: 6ee1a...eaa
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #14 Skrevet 14. juni 2022 Vi valgte å få ei litta attpåklatt ❤ storesøsken var 6 og 9 da hu ble født. Og kjenner litt på at vi endelig hadde begynt å kjenne på friheten, men ingeting overgår lille snuppa! Koser oss så fælt og storesøsken hjelper til på deres premisser. Anonymkode: 532e3...354 1
Miss91 Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 Jeg ville aldri fått en til, fy fader så kjipt å begynne på nytt når de vi har endelig har blitt relativt selvstendige.. så ferdig med småbarnstideb, og har ikke savnet det en dag. Minste begynner på skolen nå 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #16 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Få en attpåklatt! Det gjorde mine foreldre. Lillesøsteren min, som er 9 og 12 yngre enn oss, er virkelig noe av det fineste livet har gitt meg. Glemmer aldri hvor stas det var 😍 Hun selv hadde det som plomma i egget med full oppmerksomhet fra hele familien. Du angrer aldri på et barn du får, men heller de du ikke fikk tror jeg Anonymkode: e8490...3ca Skriver under på denne! Vi fikk lille attpåskatten vår for to år siden, og storesøstrene er hhv 12, 10 og 5 år eldre, og FOR en glede, omsorg og søskenkjærlighet vi nå opplever dem imellom🥰 Minste er totalt sjef, og overøses av kjærleik og oppmerksomhet fra de store! Og selv om enkelte ting er mer krevende med stort aldersspenn i søskenflokken, som kino/ fornøyelses-parker osv så er det hverdager det er flest av, og de går som en lek- med flinke storesøstre som kan passe på litt og mye moro i vesle flokken vår❤️ Anonymkode: 50ab2...63e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #17 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi valgte å få ei litta attpåklatt ❤ storesøsken var 6 og 9 da hu ble født. Og kjenner litt på at vi endelig hadde begynt å kjenne på friheten, men ingeting overgår lille snuppa! Koser oss så fælt og storesøsken hjelper til på deres premisser. Anonymkode: 532e3...354 Det er vel virkelig ikke atpålatt når det er 6 år i mellom??! Anonymkode: ab643...c11 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #18 Skrevet 15. juni 2022 Vi har fått en attpåklatt, barna våre 11år, 14 år og nyfødt. Det er veldig fint og de store barna synes det er stas og hjelper til på dems vis på eget initiativ. Opplever heller ingen søskensjalusi med så store barn. Såklart en må jo starte med alt på nytt, men for oss så var det riktig ❤ Anonymkode: 6eb97...653
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #19 Skrevet 15. juni 2022 Her er planen 2 "aattpåklatter". Voks opp som eldst i søskenflokk på 3. der yngste var attpåklatt, yngste fikk ikke den gleden av å ha søsken som jeg og mellomste fikk som var nære i alder, vi hadde alltid noen å leke med både hjemme og på ferie. Yngst var alltid alene og avhengig av å ha med venner på ferie. Anonymkode: d1afd...f8f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #20 Skrevet 15. juni 2022 21 hours ago, AnonymBruker said: Har to barn og minste begynner på skolen til høsten. Jeg er 29 år og kjenner på en liten sorg over det å være ferdig med småbarnstiden så «tidlig» På en annen side er jeg veldig fornøyd med livet som det er, har god tid til barna og hverdagen er enkel nå som de er så store. Noen som har vært i samme situasjon? Hjelp meg med for og imot 😅 Anonymkode: 82f34...cca JA! Hopp i det. Jeg har gjort det og det var/er herlig Anonymkode: d799b...174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå