Gå til innhold

Hvis man nesten alltid henter kl 15 i barnehagen, bør man si ifra de gangene man ikke rekker å hente før 16.45?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen stenger kl 17 altså og barnet overstiger uansett ikke max oppholdstid. Bør man likevel gi beskjed?

Anonymkode: 46ce5...d08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for barnet sin skyld ville jeg gitt beskjed. 

Anonymkode: e4837...71a

• Liker 7
Skrevet

Kan være greit så de kan fortelle barnet at dere kommer litt senere i dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi mennesker er vanedyr. Og når ansatte er vant til at du kommer kl 15 og barnet spør etter mamma vil de sannsynligvis si at mamma kommer snart men så henter du ikke i vanlig tid.

Det er ikke mye jobb å gi beskjed om at du kommer senere enn vanlig og gjør det mer forutsigbart for de ansatte og dermed barnet.

Anonymkode: 0675f...63f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fordi barnet ditt ikke er vant til det

Anonymkode: c2b1b...da9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, personalet kan jo også bli "bekymret" om du alltid kommer tidlig og plutselig ikke er der før nærmere stengetid tenker jeg. 

Anonymkode: 4a325...06e

• Liker 2
Skrevet

Ja. 

Barnet mitt er i barnehagen 9-15 de aller fleste dager. Én dag annenhver/tredjehver uke ca må han være der 07.30-16.15. Gir alltid beskjed, selv om barnehagen er lenger åpent. Jeg vet at barnet «føler på seg» når kl. Blir 15 og da venter han veldig. Greit for de ansatte å kunne involvere han i annen lek hvis de vet vi blir sene, samt å kunne forklare barnet dette. Må jo være mye bedre for barnet, enn å henge over en time ved porten og bare vente 🤷🏽‍♀️

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fordi det hjelper barnehagen med å vite hvor mange barn som skal være der helt til stengetid. 

Anonymkode: 04fe0...5d6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for at barnet skal være dprnwuog de ansatte skal kunne trygge barnet så synes vi det er viktig å fortelle hvem som henter og ca når ved levering hver dag. Er litt varierende hos oss da, for om bestemora henter så kommer hun kl 14, jeg henter som regel ca 15/15.30, mens mannen sjelden får hentet før 16/16.15. Synes det er riktig og viktig at de vet hva som gjelder hver enkelt dag. 

Anonymkode: 96c04...b4e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjør det! Jeg jobber i barnehage og det er helt fascinerende hva slags innebygget klokke barn har. Når det nærmer seg vanlig hentetid, begynner barna å vente veldig. Da begynner de å spørre om de blir henter snart, og vi svarer (ut fra vane) at nå er det ikke lenge til. Da blir skuffelsen enorm om de må vente mye lenger enn vanlig. 

Anonymkode: 08523...ade

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, gjør det! Jeg jobber i barnehage og det er helt fascinerende hva slags innebygget klokke barn har. Når det nærmer seg vanlig hentetid, begynner barna å vente veldig. Da begynner de å spørre om de blir henter snart, og vi svarer (ut fra vane) at nå er det ikke lenge til. Da blir skuffelsen enorm om de må vente mye lenger enn vanlig. 

Anonymkode: 08523...ade

Hvordan reagerer de når de faktisk blir hentet da? De siste ukene har femåringen min sagt at jeg kommer for tidlig, nesten uansett når det er. Om det så er fem minutt før stengetid, liksom. Jeg har tenkt at det er er godt tegn på at hun trives. 🙈

Anonymkode: 0d41b...358

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...