Gå til innhold

Flyttet til hus med stor hage, plages av fluer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en automatikk i det, stor hage=fluer? Det er jo masse små fluer i alle former og fasonger ute i hagen, synes det er altfor mye. Skjønner ikke hvor de kommer fra. Har ikke søppel stående ute, bare mye trær, planter og huset er gammelt og vi driver og pusser opp. Kan noen forklare hvorfor det er så mange fluer? Bodd i rekkehus før med liten hage, opplevde ikke dette som et problem. 

Anonymkode: dc243...45f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan ta sydentrikset og henge opp brødposer med vann og et par mynter i rundt om, jeg flyttet til stor hage en gang og ble plaget så jævlig.  Så kom naboene og sa jeg måtte prøve det, jeg trodde de kødda og at jeg ville bli bygdetullingen som hadde poser med vann hengende over alt, men det fungerte!  Alle fluene bare forsvant. Poenget er at vann forstørrer og speiler i insektøyne, så når fluene fløy mot posen så de et gigantisk bilde av seg selv, og ble redde. 

https://www.google.com/amp/s/www.wideopencountry.com/seen-plastic-bags-hanging-from-your-neighbors-porch-heres-what-that-means/amp/

Anonymkode: 5de3b...448

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere kan ta sydentrikset og henge opp brødposer med vann og et par mynter i rundt om, jeg flyttet til stor hage en gang og ble plaget så jævlig.  Så kom naboene og sa jeg måtte prøve det, jeg trodde de kødda og at jeg ville bli bygdetullingen som hadde poser med vann hengende over alt, men det fungerte!  Alle fluene bare forsvant. Poenget er at vann forstørrer og speiler i insektøyne, så når fluene fløy mot posen så de et gigantisk bilde av seg selv, og ble redde. 

https://www.google.com/amp/s/www.wideopencountry.com/seen-plastic-bags-hanging-from-your-neighbors-porch-heres-what-that-means/amp/

Anonymkode: 5de3b...448

Fy søren, det må jeg bare prøve 😅 og det må funke for jeg blir gærn. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det små fluer? Nå kommer knotten, vi har blant annet Tuneflua i noen uker. Skikkelig plagsom, men dør etter noen uker. De oppholder seg i gresset så når man går i gresset så svermer de, biter gjør de også. 

Anonymkode: ffa91...229

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det små fluer? Nå kommer knotten, vi har blant annet Tuneflua i noen uker. Skikkelig plagsom, men dør etter noen uker. De oppholder seg i gresset så når man går i gresset så svermer de, biter gjør de også. 

Anonymkode: ffa91...229

Noen er vanlige i str, noen er bittesmå jævler, noen ligner på bananfluer men er ikke det, helt jævlig og jeg vet ikke hva de heter engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å sette opp fuglekasser? Noen arter spiser store mengder med insekter. Jeg ble kvitt mygg-problemet hjemme hos meg på den måten.

Anonymkode: 5aa01...0bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...