AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Hva kan jeg kreve av far her?? Far fant seg ny kjæreste etter 15 år sammen. vi har 4 barn i alderen 2-13. Etter at far fant seg ny kjæreste med barn 😡 ga han fullstendig faen i sine egne unger, ville ikke ha samvær og ga bare bungen til kjæresten oppmerksomhet og ting!! Nå kommer sommerferien og vi vet at han garantert tar med kjæreste og ungen hennes på masse gøy og turer! Hva kan jeg kreve av han?? De har flyttet langt unna, men jeg som bare har trygd har ikke mulighet til å gi ungene noe ferie i år og det føles urettferdig at våre felles unger må kjede seg hjemme i ferien mens en unge som ikke er hans får alt!! Kan jeg kreve at han betaler meg for at ungene skal få ferie? Anonymkode: 9e7d9...881
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Du kan ikke kreve noe som helst annet enn barnebidrag. Dessverre er det ikke ulovlig og drite i sine egne unger, slik som tilfellet beskrives her. Anonymkode: 83ae5...5ad 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Du kan ikke kreve noe som helst, dessverre. Så lenge han betaler bidraget han skal, så er det "lov" til å drite i ungene sine. Anonymkode: 1d4c1...9f7
Gjest Chroma Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 For en dritt av et menneske. Dessverre kan du ikke kreve han for ekstra penger fordi det er ferie. Det du kan gjøre er å sørge for at barna får en koselig ferie til tross for at de har en dritt til far. Det er mye gøy man kan gjøre som er gratis/billig.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Krev max barnebidrag og slutt å være bitter. Skjønner det er ekstremt dritt men du har 4 (!) unger å ta deg av nå. Anonymkode: 02431...306 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Kan ikke kreve annet enn bidrag og en stabil samværsavtale, hvor ferier er fordelt. Har en far her også som er inn og ut av barnets liv. Jeg har slått meg til ro med at det beste for barnet er å være med meg, og jeg vil verken ha penger eller tomme løfter fra far. Selv om dette gjør at jeg aldri har tid for meg selv, så er det det beste "in the end". Anonymkode: 7aa45...a50
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Han betaler ikke noe bidrag! Har visst ikke noe "inntekt", så jeg får bidrag fra nav. I fjor fikk dem tilbud om en kjedelig teltur etter st han hadde avlyst ukene som vi hadde planlagt og som ungene hadde gledet seg til! I år gar jeg ikke hørt noe om noe planer! Anonymkode: 9e7d9...881
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 Du bør kreve inn bidrag via Nav. De beregner og krever inn. Han har lavere utgifter til livsopphold nå som han er samboer (har noen å dele utgifter med). Snålt hvordan du som er trygda og far uten inntekt har hatt råd til masse kule ferier for ungene før. Anonymkode: 0b0b8...334 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han betaler ikke noe bidrag! Har visst ikke noe "inntekt", så jeg får bidrag fra nav. I fjor fikk dem tilbud om en kjedelig teltur etter st han hadde avlyst ukene som vi hadde planlagt og som ungene hadde gledet seg til! I år gar jeg ikke hørt noe om noe planer! Anonymkode: 9e7d9...881 Jeg skjønner ikke? Hvordan kan far ha råd til masse kule ferier med ny samboer og unger, om han ikke har inntekt? Sikker på at bidraget ikke går via NAV? Uansett kan du ikke kreve at han tar med barna på ferietur. Jeg har selv vokst opp med en far som ikke lengre ville ha noe med meg å gjøre etter han fikk ny familie, og skjønner at det er kjipt for dine barn også. Anonymkode: 8c5a7...f66 3
Gjest Chroma Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Han betaler ikke noe bidrag! Har visst ikke noe "inntekt", så jeg får bidrag fra nav. I fjor fikk dem tilbud om en kjedelig teltur etter st han hadde avlyst ukene som vi hadde planlagt og som ungene hadde gledet seg til! I år gar jeg ikke hørt noe om noe planer! Anonymkode: 9e7d9...881 Hvordan har han da penger til å gjøre masse gøy med samboeren og barnet hennes?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 Vet vel ikke jeg, men på facebook så gjør de tydeligvis masse artige greier!! Han jobbet jo når vi var gift da! Anonymkode: 9e7d9...881
lillevill Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han betaler ikke noe bidrag! Har visst ikke noe "inntekt", så jeg får bidrag fra nav. I fjor fikk dem tilbud om en kjedelig teltur etter st han hadde avlyst ukene som vi hadde planlagt og som ungene hadde gledet seg til! I år gar jeg ikke hørt noe om noe planer! Anonymkode: 9e7d9...881 Hva? Jobber han ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå