Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å selge bilen min da jeg har behov for en mindre bil.

Har en gammel sjuseter nå som jeg ikke har behov for lenger da ungene har flyttet ut.

Men hva bør jeg passe på sånn at jeg ikke blir sittende med skjegget i postkassa? Er redd for å ende opp med å måtte betale kjøper erstatning for ett eller annet feil som jeg ikke visste om.

Er det noen som er oppdatert på hva som er viktig å passe på ang salg av bil? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå for innbytte hos en seriøs forhandler, så slipper du å tenke på slikt.

Anonymkode: 1eb5d...e09

Skrevet

Hadde tatt en tilstandsrapport hos NAF, og skrevet i kontrakten at bilen selges som den er. NAF rapporten vil oppgi alle "kjente" feil, så da er det vanskelig for kjøper å kunne kreve erstatning for noe i ettertid. 

AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (5 timer siden):

Hadde tatt en tilstandsrapport hos NAF, og skrevet i kontrakten at bilen selges som den er. NAF rapporten vil oppgi alle "kjente" feil, så da er det vanskelig for kjøper å kunne kreve erstatning for noe i ettertid. 

Problemet er jo ikke "kjente feil" men skjulte feil og mangler som selger har visst om eller burde visst om, en tilstandsrapport vil jo bare avdekke åpenbare feil eller ting som kan bli et problem i nær fremtid. Det kan f.eks. være feilkoder som er tilbakevendende men som er slettet. 

Anonymkode: 4e1f9...a86

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Problemet er jo ikke "kjente feil" men skjulte feil og mangler som selger har visst om eller burde visst om, en tilstandsrapport vil jo bare avdekke åpenbare feil eller ting som kan bli et problem i nær fremtid. Det kan f.eks. være feilkoder som er tilbakevendende men som er slettet. 

Anonymkode: 4e1f9...a86

Antar at ts informerer om slikt ved salg, det er jo vanlig. I tillegg kan det være smart å få med slike ting i kjøpekontrakt slik at det er skriftlig, da kan ikke kjøper klage i ettertid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...