AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #41 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor har mannens høyde innvirkning på hvor feminin du føler deg? Høres merkelig ut. Anonymkode: be9ab...681 Jeg tror det er fordi det fra naturens side er mannen som skal være stor og sterk og beskytte, mens kvinnen skal være mindre og bli beskyttet, osv. Det er helt teit, men sånn er det jo ofte i dyreriket også. Tror det stemmer ganske bra det som står i innlegg # 21 i denne tråden. Selv om jeg innrømmer at det er teit av meg å tenke sånn, så gjør jeg nå det. Og som sagt har jeg ikke unngått lavere menn på grunn av det, men det har plaget meg. Følte av og til jeg kunne plukke opp eksmannen min og slenge ham over skulderen liksom 😄 Nå har jeg også store deler av livet vært veldig overvektig (normalvektig i dag), og det har vel bidratt til følelsen. Som flere skriver her, så er det ok med ei høy dame så lenge hun er slank. Og jeg sliter med å "se" meg selv som normalvektig, jeg henger liksom igjen i den kroppen som var 125 kilo. Jeg ser ikke den kroppen som er 78 kilo. Anonymkode: 37e58...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #42 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor har mannens høyde innvirkning på hvor feminin du føler deg? Høres merkelig ut. Anonymkode: be9ab...681 Ikke meg du siterer og jeg føler det ikke sånn selv, men det kan også være at høye kvinner har et ekstra behov for å føle seg feminine. I hvert fall når man blir kalt maskulin og stor. I så og si alle filmer og i media generelt så er kvinnen alltid lavere enn mannen. Klær og sko kan være vanskelig å få tak i og mange klesprodusenter ekskluderer høye kvinner. Går man med høyhælte sko blir man av og til fortalt at man ikke skal gå med det for man er høy fra før av. Man får henvendelser fra menn på datingsider som tror at du er en domina kun fordi du er høy. En tente også på at jeg sikkert var sterkere enn han (noe jeg egentlig ikke tror siden jeg ikke er særlig sterk). I tillegg til alle slags nedsettende karakteristikker som skal vise hvor lite feminine vi er. Dette er bare noe, men at man som høy kvinne har et ekstra behov for å føle seg feminin er ikke uforståelig om man hadde gått i en høy kvinnes sko. Slik er det sikkert for noen lave menn også. De har kanskje også et ekstra behov for å føle seg maskulin. Anonymkode: ca0e1...6a9 3
Kaneel Skrevet 15. juni 2022 #43 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva tenker dere om dere ser en dame på 185 cm? Tenker dere at det er flott eller litt vel høyt? Kunne dere menn hatt en kjæreste på 1,85? Anonymkode: ce684...55b Stakars tenker jeg..
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #44 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke meg du siterer og jeg føler det ikke sånn selv, men det kan også være at høye kvinner har et ekstra behov for å føle seg feminine. I hvert fall når man blir kalt maskulin og stor. I så og si alle filmer og i media generelt så er kvinnen alltid lavere enn mannen. Klær og sko kan være vanskelig å få tak i og mange klesprodusenter ekskluderer høye kvinner. Går man med høyhælte sko blir man av og til fortalt at man ikke skal gå med det for man er høy fra før av. Man får henvendelser fra menn på datingsider som tror at du er en domina kun fordi du er høy. En tente også på at jeg sikkert var sterkere enn han (noe jeg egentlig ikke tror siden jeg ikke er særlig sterk). I tillegg til alle slags nedsettende karakteristikker som skal vise hvor lite feminine vi er. Dette er bare noe, men at man som høy kvinne har et ekstra behov for å føle seg feminin er ikke uforståelig om man hadde gått i en høy kvinnes sko. Slik er det sikkert for noen lave menn også. De har kanskje også et ekstra behov for å føle seg maskulin. Anonymkode: ca0e1...6a9 Det var jeg som ble spurt om dette, og ja jeg tror du har rett i det. Jeg har jo også fått kommentarer på første date, selv om jeg skriver det i biografien min, "Oi, du var veldig høy" osv. Føles ikke alltid som et kompliment 😄 Jeg har også tenkt "Han ser mindre ut enn jeg trodde han var", men jeg sier det jo ikke høyt 😄 Anonymkode: 37e58...1e2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #45 Skrevet 15. juni 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Føler de mennene som skriver nedlatende ting er usikker på sin egen maskulinitet for de er lave selv. Så ikke la dere påvirke dere kvinner som er høye. Anonymkode: b759c...94c Nei. Det er rett og slett bare ikke fint. Kvinner skal være små og søte, ikke hun-hulker. Anonymkode: 82481...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #46 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke meg du siterer og jeg føler det ikke sånn selv, men det kan også være at høye kvinner har et ekstra behov for å føle seg feminine. I hvert fall når man blir kalt maskulin og stor. I så og si alle filmer og i media generelt så er kvinnen alltid lavere enn mannen. Klær og sko kan være vanskelig å få tak i og mange klesprodusenter ekskluderer høye kvinner. Går man med høyhælte sko blir man av og til fortalt at man ikke skal gå med det for man er høy fra før av. Man får henvendelser fra menn på datingsider som tror at du er en domina kun fordi du er høy. En tente også på at jeg sikkert var sterkere enn han (noe jeg egentlig ikke tror siden jeg ikke er særlig sterk). I tillegg til alle slags nedsettende karakteristikker som skal vise hvor lite feminine vi er. Dette er bare noe, men at man som høy kvinne har et ekstra behov for å føle seg feminin er ikke uforståelig om man hadde gått i en høy kvinnes sko. Slik er det sikkert for noen lave menn også. De har kanskje også et ekstra behov for å føle seg maskulin. Anonymkode: ca0e1...6a9 Joda jeg har ingen problemer med å forstå dette. Men alt dette bunner jo i at man føler seg mindre feminin pga. egne og andre forestillinger. Jeg takker for svar, men du svarer egentlig ikke på det jeg spør om... Jeg spurte "Hvorfor har mannens høyde innvirkning på hvor feminin du føler deg? " At man har behov for å føle seg feminin har jeg ingen problemer med. Vi menn liker jo å føle oss maskuline. Men for de aller fleste menn kommer det nok først og fremst innenfra. Ikke alltid, men jeg hører aldri menn si de må ha sånn og sånn dame for å føle seg maskuline. For meg er det i alle fall ikke noe som på noen som helst måte påvirkes av hvilken dame jeg er sammen med. Anonymkode: be9ab...681
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #47 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tror det er fordi det fra naturens side er mannen som skal være stor og sterk og beskytte, mens kvinnen skal være mindre og bli beskyttet, osv. Det er helt teit, men sånn er det jo ofte i dyreriket også. Tror det stemmer ganske bra det som står i innlegg # 21 i denne tråden. Selv om jeg innrømmer at det er teit av meg å tenke sånn, så gjør jeg nå det. Og som sagt har jeg ikke unngått lavere menn på grunn av det, men det har plaget meg. Følte av og til jeg kunne plukke opp eksmannen min og slenge ham over skulderen liksom 😄 Nå har jeg også store deler av livet vært veldig overvektig (normalvektig i dag), og det har vel bidratt til følelsen. Som flere skriver her, så er det ok med ei høy dame så lenge hun er slank. Og jeg sliter med å "se" meg selv som normalvektig, jeg henger liksom igjen i den kroppen som var 125 kilo. Jeg ser ikke den kroppen som er 78 kilo. Anonymkode: 37e58...1e2 Takker for svar. Ja, vi bærer med oss masse underbevisst fra våre fjerne forfedre, så kan absolutt se at det ligger noe der. Når kvinner var gravide og når de hadde små barn er det klart de var utsatte og at det var veldig nyttig å ha en stor og sterk mann. Det har nok veldig lite praktisk betydning i dag, men det ligger programmert i oss. Det er nok mye det samme som at menn trekkes mot yngre kvinner. Jeg tror det først og fremst er noe som ligger programmert i underbevisstheten pga. fruktbarhet. Evolusjonen har dratt oss i retning mest mulig barn og best mulig sjanser for at barna får vokse opp og selv bli fruktbare. Så har det jo egentlig ingen betydning hvis man ikke skal ha barn eller er ferdig med å få barn, men både menns dragning mot yngre kvinner og kvinners dragning mot høye menn er en sånn irrasjonell greie som vi nok aldri blir kvitt, for de siste tusen års utvikling er mindre enn 1% av tiden mennesker har eksistert. Gratulerer med å ha gått ned så mye da! Det må jeg si var godt jobbet. Du har grunn til å være fornøyd. 😊 Anonymkode: be9ab...681
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #48 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Joda jeg har ingen problemer med å forstå dette. Men alt dette bunner jo i at man føler seg mindre feminin pga. egne og andre forestillinger. Jeg takker for svar, men du svarer egentlig ikke på det jeg spør om... Jeg spurte "Hvorfor har mannens høyde innvirkning på hvor feminin du føler deg? " At man har behov for å føle seg feminin har jeg ingen problemer med. Vi menn liker jo å føle oss maskuline. Men for de aller fleste menn kommer det nok først og fremst innenfra. Ikke alltid, men jeg hører aldri menn si de må ha sånn og sånn dame for å føle seg maskuline. For meg er det i alle fall ikke noe som på noen som helst måte påvirkes av hvilken dame jeg er sammen med. Anonymkode: be9ab...681 Jeg svarer på det du spør om for når mannen er høyere så får det en til å føle seg mer feminin fordi han er større enn henne. Om hun alltid har følt seg stor og fått høre det så er det ikke så rart at hun ønsker å føle seg normal. Det er også færre reaksjoner fra andre om man er sammen med en høyere mann eller omtrent like høy mann og kanskje man ikke alltid ønsker å få andres meninger og blikk når man allerede har opplevd mye av det generelt. Så kan man jo gjerne prate om at da må hun få seg bedre selvtillit osv, men det er nok ikke så enkelt som det. I tillegg liker jo høye kvinner akkurat som lave kvinner at mannen er høyere. Sikkert noe biologisk om at han skal beskytte henne fordi han er større. Høye kvinner er ikke annerledes enn lave kvinner på det området, men har kanskje et ekstra behov noen ganger. Anonymkode: ca0e1...6a9
Tunique Skrevet 15. juni 2022 #49 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva tenker dere om dere ser en dame på 185 cm? Tenker dere at det er flott eller litt vel høyt? Kunne dere menn hatt en kjæreste på 1,85? Anonymkode: ce684...55b Tenker det er flott. Er selv 194 mann 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #50 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takker for svar. Ja, vi bærer med oss masse underbevisst fra våre fjerne forfedre, så kan absolutt se at det ligger noe der. Når kvinner var gravide og når de hadde små barn er det klart de var utsatte og at det var veldig nyttig å ha en stor og sterk mann. Det har nok veldig lite praktisk betydning i dag, men det ligger programmert i oss. Det er nok mye det samme som at menn trekkes mot yngre kvinner. Jeg tror det først og fremst er noe som ligger programmert i underbevisstheten pga. fruktbarhet. Evolusjonen har dratt oss i retning mest mulig barn og best mulig sjanser for at barna får vokse opp og selv bli fruktbare. Så har det jo egentlig ingen betydning hvis man ikke skal ha barn eller er ferdig med å få barn, men både menns dragning mot yngre kvinner og kvinners dragning mot høye menn er en sånn irrasjonell greie som vi nok aldri blir kvitt, for de siste tusen års utvikling er mindre enn 1% av tiden mennesker har eksistert. Gratulerer med å ha gått ned så mye da! Det må jeg si var godt jobbet. Du har grunn til å være fornøyd. 😊 Anonymkode: be9ab...681 Takk 😀 Jeg vil jo tro det også er det samme med hvorfor mange menn liker kvinner med smalt liv og store pupper, det henger vel sammen med troen om at kvinner med disse fysiske attributtene er mer fruktbare. Sånn tror jeg bare vi er programmert, uansett hvor avansert samfunnet ellers blir 😊 Anonymkode: 37e58...1e2 1
Gjest Hottentått Skrevet 15. juni 2022 #51 Skrevet 15. juni 2022 Høye damer er like forskjellige som lave damer. Man kan være høy og lite attraktiv, på lik linje som man kan være lav eller gjennomsnittlig høy og være lite attraktiv. Herregud, hva man skal henge seg opp i altså. Jeg er gjennomsnittlig, 169 cm og har ikke vært spesielt populær blant gutta. Svigerinna mi er 183 og har kunnet velge og vrake omtrent. Det er neppe bare høyden som er ulike hos meg og henne..
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #52 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ikke alltid tilfellet kjære deg😉 Anonymkode: f4b49...9c4 Kanskje ikke i 100% av tilfellene men statistisk sett stemmer det. Jeg liker damer med litt størrelse der nede og liker damer som Klohe Kardashian osv. De har alltid god størrelse der nede som jeg liker😊 Anonymkode: 8e502...d93
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #53 Skrevet 16. juni 2022 Jeg er 193, men kunne ikke tenkt meg en dame høyere en 175. Det blir rett og slett for lite feminint, og strider mot mine instinkter. Det blir vel litt på samme måten som når en kvinne blir spurt om hun kunne tenke seg en fyr på 165. Anonymkode: 63e95...966 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #54 Skrevet 16. juni 2022 Du, nå er jeg dame (til og med en ganske høy en), men tenker at menns høyde betyr lite for meg. Dater gjerne lavere menn, tenker tiltrekningskraften ikke sitter i antall cm. Har lite biologisk urkvinne som styrer preferansene mine Anonymkode: a9d9a...af6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #55 Skrevet 16. juni 2022 Venninna mi er rundt der. Skikkelig elegant og flott, spesielt når hun går i fe høyeste hælene hun finner(og blir rundt 2 meter). Hun har heller aldri problemer å finne kjæreste. Anonymkode: 8057e...93a
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #56 Skrevet 16. juni 2022 Er 189 så 185 kunne fungert. Men lavere kg er viktigere enn lavere cm om alt annet var likt på to damer jeg kunne datet. Anonymkode: 225c6...6b0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #57 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 21.34): Det er kun menn som er usikkre på egen manndom/høyde som har problem med høye damer. Er dog veltrent. Anonymkode: 8aedf...f8f Eller menn som tiltrekkes kvinner som er mindre/lavere 🤷🏼♀️ hva har usikkerhet på egen manndom med hva man tiltrekkes av å gjøre? Anonymkode: 26d8d...923 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #58 Skrevet 17. juni 2022 Høye damer er jo råflott. Skjønner ikke spørsmålet Om hun ville vært sammen med meg er en annen sak, siden jeg ville vært 2 cm lavere. Eller 20 cm ved høyhælte stylter 😁 Anonymkode: 05390...22e
Maestro Skrevet 17. juni 2022 #59 Skrevet 17. juni 2022 Jeg er 178. Var en tynn strek før medisinene mine avsluttet den gleden 😂 er stor nå, men ikke brei over skulderen. Men ja, føler at folk ser på kroppen min som litt voldsom. Jeg er 104 kg, gått ned fra 112. Heldigvis tenner typen godt på meg🥰
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #60 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 10.04): Hvorfor har mannens høyde innvirkning på hvor feminin du føler deg? Høres merkelig ut. Anonymkode: be9ab...681 Når kjæresten gir deg følelsen av å leie med deg en liten gutt som du bruker større skjortestørrelse enn, så føler du deg ikke som en liten blomst akkurat 😏 Anonymkode: a0682...bca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå