AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Lurer på om det er normalt å forvente seg at man bare skal glemme og gå videre etter utsagn som: «Om det er det du sier er vi ferdig snakket» (tenker seg om, og innser at man overreagerte og egentlig ikke hadde noen grunn til å reagere i det hele tatt) «Det er bedre at vi bare avslutter dette, det ødelegger alt og alle» og lignende utsagn med ca 3 mnd mellomrom, sagt med sint stemme og påfølgende stillhet før det går ca 1 time og jeg skal late som jeg aldri hørte det fordi man ikke mente det, det kommer en troverdig unnskyldning med ekte anger. Jeg klarer virkelig ikke å bare glemme/slippe fordi det gjør vondt, jeg blir redd og kunne aldri sagt noe lignende uten at jeg virkelig mener det. Personen har vært deprimert men er over dette, det er som om det bare flipper når man ikke kontrollere følelser og andre mennesker. Er det normalt å dra det helt dit uten at det får konsekvenser? Er jeg veik som får helt angst av dette? For vet ikke hvordan jeg skal gå videre som ingenting har skjedd. Anonymkode: d549e...066
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Det må i hvert fall. få den konsekvensen at dere snakker skikkelig ut om hvordan det påvirker deg og partner viser forståelse og anger. Det er ikke greit å komme med slike utsagn og tro at det kan glemmes av mottaker. Du er ikke veik, kjæresten din tråkker over grensene dine og det er helt normalt å kjenne på det! Stå opp for deg selv. Si fra at du ikke er ferdig med det. Hvis du tror du klarer å gjennomføre det, kan du for eksempel si at neste gang du truer med at det er slutt så er det slutt. Men da må du følge det opp. Hvis dere ikke finner ut av dette bør dere søke hjelp. Det er ikke bra for deg å være i et forhold hvor du føler at dine følelser ikke blir tatt på alvor. Anonymkode: 53793...7c3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Tenker dette er en type manipulasjon. Det er ikke greit! Sett grenser. Anonymkode: 9e3d3...16a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå