Gå til innhold

er asperger autisme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Din datters papirer trenger jeg ikke å se, og at hun er smart tviler jeg ikke på, men det er ikke sånn at autister generelt har høyere IQ enn den øvrige befolkningen.

Autister har generelt særinteresser, og innen disse emnene kan de utrolig mye. Men så er det dessverre slik at de kan falle helt gjennom når det er temaer de ikke har interesse eller forståelse for. Det er en grunn til at majoriteten av autister ikke er i arbeidslivet blant annet, og at så mange må ha tilrettelagt hverdagen sin.

Anonymkode: 88095...a69

Det har  igjen ikkr noe med IQ men der sosiale forventinger.  Det kreves så mye  av det i arbeidslivet.  Og  mange får ikke den utdannelsen  de kunne fått . For  mange tror de ikke kan. De må bare  ha den på litt andre måter enn  folk flest. Et rom men 30 stykker  og  mye bråk  er  oppskriften  på overoppheting  av en autist hjerne . De  lære  ikke av å feile men av å klare.  Altså jobbe rundt problemet 

Autister og jeg kjenner flere  var iverlykkelig i corona situasjon  . De  hadde aldri hatt bedre læringsmiljø.  De hadde ro 

Anonymkode: 08cf3...5c8

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil gjerne se dokumentasjon på at autister har høyere IQ enn den nevrotypiske befolkningen.

Anonymkode: 88095...a69

https://embrace-autism.com/autism-and-high-iq/

Anonymkode: 9b0e8...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...