Gå til innhold

Når bør man få levert varmmat til selskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt elendig på logistikk 😅 Trenger derfor innspill til hvordan dette bør legges opp.

Vi skal ha et selskap hvor det skal serveres tapas. Tapasen skal stå på et langbord hvor alle går og forsyner deg.

Tapasen inneholder både varme og kalde retter, og blir levert av en restaurant. Den blir levert ferdig anrettet på serveringsfat, så den skal kun pakkes ut og settes frem.

Selskapet skal begynne kl. 16 - vil tippe folk kommer 10-15 minutter før 16 for å henge av seg tøy, hilse på andre folk osv.

Når bør maten leveres? Umiddelbart ser jeg for meg at den bør leveres 15:30 eller 15:40 slik at man får bært inn maten før folk kommer, og så sette den ut på langbordet slik at den er klar til kl. 16. Men da blir vel maten kald? Er det et alternativ å la folien ligge på inntil rett før bordsetting? Eller er det innafor å sette ut maten etter folk har kommet kl. 16?

Hilsen håpløs planlegger.

Anonymkode: 0e6fa...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt med i beregningen at enkelte gjester kommer litt for sent og i tillegg er det ingen som forventer at man setter seg til bords straks selskapet begynner. Tvert i mot er det heller vanligere at det blir litt mingling og noe godt å drikke først og så begynner ikke middagen før en halv time etter eller så. Så jeg ville bestilt levering til tett på selskapsstart, eller til og med bittelitt over. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på type selskap og hvor lenge det skal vare.

Men for en kortvarig samling (bursdag/dåp e.l) tenker jeg det er greit å få maten levert klokken 16, så får folk får mingle litt og dere får satt frem maten før man setter seg til bords rundt 16:30.

Anonymkode: abe72...6e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sier bel aldri på tidspunktet man er invitert til? Det er mingling og velkomsdrink i minst en halvtime, vel?

Jeg møter aldri ti minutter før avtaler. Er jeg bedt til kl 16 kommer jeg et sted mellom 16 og 16.10 - ideelt sett. Så er det av med tøy, hilse på folk, prate, ta et glass etc. Jeg forventer ikke mat før etter 30 - 45 min. 

Så jeg ville bestilt maten til kl 16 -16.15. Det blir nok ikke spising før tidligst 16.30. Du skal jo ønske alle velkommen også. 

Anonymkode: 89235...76a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! Ser ut til at det beste er å bestille maten til kl. 16, og at vi da er klare til å spise 16:30.

Men igjen da - vil ikke maten bli kald i løpet av den halvtimen? Eller må man bare regne med litt lunken mat? Hva hadde dere forventet selv?

TS

Skrevet

Den kommer vel dekket med folie, så bare behold folien på før den skal serveres. Dekk evt med en tykk håndduk. Du kan også sette varmmaten (med folien på) i ovnen på ca 70 grader. :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (29 minutter siden):

Den kommer vel dekket med folie, så bare behold folien på før den skal serveres. Dekk evt med en tykk håndduk. Du kan også sette varmmaten (med folien på) i ovnen på ca 70 grader. :) 

Takk for svar! Da tror jeg at jeg har kontroll 😁

TS

Skrevet

Lykke til med selskap. Det blir nok bra! 😃

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...