Gå til innhold

Flyplasser du har vært innom sommeren 2022 og kaosgrad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er for oss som har reist eller skal reise med fly denne sommeren!!

Hvilke flyplasser har du vært innom og var det kaos der? 

Takk for svar 🤗

Anonymkode: 095d1...090

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reise fra Gardemoen til Italia (Rome Fiumicino) fra 28 April til 2 Mai.

Gardemoen - veldig mye folk, men køen gikk greit fint. Stått mye lenger i kø på Gardemoen før, så virket som de da hadde et fungerende system. Men jeg møtte opp 2 timer før pga kaos frykt. Endte med å vente 1 time på resturante før flyet gikk. En ting som var nytt for meg på Gardermoen, var selv innsjekk på bagasje 🙈 Gikk fort og greit, men flere ble forvirret da det bare er en ny ting… 

Roma - Ikke like mye folk, men flere folk i bevegelse. Virket mer som at folk visste hvor de skulle 😅 Vi småjogget etter resten av fly passasjerende fra samme fly, for å skjønne hvor vi skulle finne bagasjen. For herlighet, det var det mye gåing. Lenger enn om man skal fly til Stjørdal fra Gardermoen!! 

En annen ting som stresset MANGE på Gardermoen, var at man måtte skanne en kode på bagasje billett maskinen, som beviste at jeg var vaksinert (tror jeg? var litt stressa). Fint om noen kan bekrefte for meg hvilket type dokument dette var, var hvertfall noe vi måtte fylle ut og bekrefte med bank ID før avreise. (Corona-sertification?). Uansett, det lagde litt kaos og kø, for man måtte gjøre dette for å få ut bagasje billetten. 

Anonymkode: 7b13e...69d

AnonymBruker
Skrevet

Var på Schiphol i Amsterdam i begynnelsen av juni.

Da vi kom venta vi en time på å få koffertene.

Da vi dro, sto (gikk) vi i kø i 1 time og 30 minutter for å komme til sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: 64c8d...081

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært innom Gardemoen en mandag morgen nylig. Var glad for fast track for å si det sånn. Vi skal fly i sommer, heldigvis med fast track da også og bare til Danmark (ikke Kastrup).

Holder meg langt unna Schipol, CDG og andre store knutepunkter i sommer! 

Anonymkode: ef336...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Gardermoen i slutten av mai. Flyet gikk rundt kl 14. Null kaos og rett igjennom.

Lisboa i slutten av mai. Null kaos og rett igjennom.

Anonymkode: 9e46b...f1c

AnonymBruker
Skrevet

Manchester i mai. Null kø i passkontrollen og bagasjen kom raskt.

Anonymkode: 18b82...5ac

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av mai/juni: 

Gardermoen - helt knirkefritt 

Amsterdam (forrige helg) - jeg byttet kun fly, så jeg var ikke innom noen sikkerhetskontroll (forstår det slik at problemet er mest der), men knirkefri transfer

Budapest - knirkefritt 

Marseille - knirkefritt 

Anonymkode: f647f...b47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gardermoen tidlig en morgen, tidlig i april.  Mer kaos enn jeg er vant med. Ingen innsjekkingsautomater fungerte, så alle måtte i skranker som var underbemannet. endte opp med verter som ropte opp reisende og dirigerte etter beste evne. Jeg var på flyplassen over 3 timer før avgang og jeg rakk akkurat flyet- måtte da be om å gå foran i sikerhetskøen.. 

Zürich var en drøm, enkelt og greit ikke stress. Italia det samme- fint og lettvint. 

Anonymkode: f0c29...430

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

En annen ting som stresset MANGE på Gardermoen, var at man måtte skanne en kode på bagasje billett maskinen, som beviste at jeg var vaksinert (tror jeg? var litt stressa). Fint om noen kan bekrefte for meg hvilket type dokument dette var, var hvertfall noe vi måtte fylle ut og bekrefte med bank ID før avreise. (Corona-sertification?). Uansett, det lagde litt kaos og kø, for man måtte gjøre dette for å få ut bagasje billetten. 

Er dette noe som fortsatt gjøres? Jeg trodde ikke man måtte være fullvaksinert for å dra til Italia nå 😬

Anonymkode: 7e591...239

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette noe som fortsatt gjøres? Jeg trodde ikke man måtte være fullvaksinert for å dra til Italia nå 😬

Personen reiste i slutten av april. 

Anonymkode: 65b09...15e

Skrevet

Manchester i begynnelsen av juni. Ingen problemer - brukte en time til sammen på å sjekke inn og komme gjennom sikkerhetskontrollen. 

Skal sies at flyet mitt var det siste som gikk fra den terminalen, det er nok verre på morgener og ettermiddager uansett hvilken flyplass man er på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gardemoen - veldig mye folk, men køen gikk greit fint. Stått mye lenger i kø på Gardemoen før, så virket som de da hadde et fungerende system. Men jeg møtte opp 2 timer før pga kaos frykt. Endte med å vente 1 time på resturante før flyet gikk. En ting som var nytt for meg på Gardermoen, var selv innsjekk på bagasje 🙈 Gikk fort og greit, men flere ble forvirret da det bare er en ny ting… 

Roma - Ikke like mye folk, men flere folk i bevegelse. Virket mer som at folk visste hvor de skulle 😅 Vi småjogget etter resten av fly passasjerende fra samme fly, for å skjønne hvor vi skulle finne bagasjen. For herlighet, det var det mye gåing. Lenger enn om man skal fly til Stjørdal fra Gardermoen!! 

Er 28.april - 02.mai sommeren? 

Anonymkode: 14d8a...a87

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke fra 01.juni, nei

Anonymkode: 14d8a...a87

AnonymBruker
Skrevet

Flesland i går. Null kø og faktisk mer rolig enn vanlig. Møtte opp to timer før i tilfelle, men det var helt unødvendig.

Anonymkode: bcfb4...70f

AnonymBruker
Skrevet

Hovden Ørsta fredag 10 juni, 2 min på innsjekking og sikkerhetskontroll. 🤣

Gardermoen Søndag 12 juni, mye folk, kø foran innsjekkingsmaskinene og to sikkerhetskontroller åpne. Jeg hadde fast track og kom raskt igjennom, men vet ikke hvor lang tid sikkerhetskontrollen tok for folk flest. Veldig folksomt innenfor sikkerhetskontrollen og innenlands loungen var stappfull.  

Anonymkode: e3eef...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Gardermoen, Sotra, Flesland, Frankfurt, Malaga, Orly, Berlin, Munchen; Null stress. Har opplevd samtlige travlere før. 

Gatwick; litt mer kø enn vanlig ved innsjekk

Schiphol (kun mellomlanding); litt mange personer på spisestedene. Men null stress. 

Anonymkode: d2ac7...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ny ting? Har jo eksistert i hundre år

Gardermoen - Kastrup i slutten av mai: null stress på Gardermoen. Ventet lenge på bagasje på Kastrup. 35-40 minutters kø gjennom sikkerhetskontrollen på vei hjem

Anonymkode: d3d8b...b28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siterer meg selv fra et innlegg om Arlanda/Stockholm

Mange artikler i svenske (og også norske) medier om kaos på lørdag og søndag formiddag gjorde at jeg kom til flyplassen over 4 t før avgang. En del kø ved innsjekk, og en del kø ved sikkerhetskontrollen, også på fasttrack (FT), men langt unna noe kaostendenser. Hadde bare håndbagasje, så slapp noe kø med innsjekk. Etter fem minutter i køen kom en ansatt som tipset oss om at i den andre enden av terminalen var det ikke noe kø ved FT, så sklei nesten rett gjennom der.

Så tok meg ca 20 minutter fra jeg kom til flyplassen til jeg var gjennom sikkerhetskontrollen. Da var det bare å glede seg til 4 timer på en flyplass... Heldigvis var det landskamp på tv/mobilen, så de første timene gikk nå greit.

Men jeg tror det varierer veldig gjennom dagen.

Anonymkode: 1657f...26c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gardermoen, Sotra, Flesland, Frankfurt, Malaga, Orly, Berlin, Munchen; Null stress. Har opplevd samtlige travlere før. 

Gatwick; litt mer kø enn vanlig ved innsjekk

Schiphol (kun mellomlanding); litt mange personer på spisestedene. Men null stress. 

Anonymkode: d2ac7...595

Har Sotra fått egen flyplass nå? 🤔

Anonymkode: 46b3f...390

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For to uker siden: Athen, gikk glatt og problemfritt. Mellomlanding Schiphol, litt forsinket fly videre, men ingen problemer utover det. Ankom Sola, Stavanger, null problemer der også.

Anonymkode: 22f04...d22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...