Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Ja som overskriften sier. Etter oppdatering har bilder og videoer på pc-en min forsvunnet. Ingen har advart meg om det. Trodde ikke at det å oppdatere til nyeste verjon av windows skulle bety noe så drastisk. Har til og med "lett" etter anvisning fra en video på Youtube. Det som begynner med å dobbeltklikke på den "stripen" som angir hvor mange gb som er brukt av totalt antall kapasitet (gb) på maskinen. Noen som vet noe om dette?
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #2 Skrevet 14. juni 2022 Just now, Sangsvane said: Ja som overskriften sier. Etter oppdatering har bilder og videoer på pc-en min forsvunnet. Ingen har advart meg om det. Trodde ikke at det å oppdatere til nyeste verjon av windows skulle bety noe så drastisk. Har til og med "lett" etter anvisning fra en video på Youtube. Det som begynner med å dobbeltklikke på den "stripen" som angir hvor mange gb som er brukt av totalt antall kapasitet (gb) på maskinen. Noen som vet noe om dette? Skulle være ; lett etter bildene/ videoene etter instruksjon fra en "datanerd kanal" på You Tube.
Jdz Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Nei, en vanlig oppgradering til Windows 11 gjør ingenting med bildene dine. De skal ligge på akkurat samme sted som før. Hvor pleide du å lagre bildene før du oppdaterte? 1
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2022 Kan det kanskje ha noe med at de fleste bildene/ videoene jeg hadde er lastet ned til pc-en min fra Google Photo og at jeg kanskje strengt tatt ikke eier bildene lenger juridisk sett? Har ikke "kjøpt" bildene tilbake i fra Google.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 1 minutt siden, Sangsvane said: Kan det kanskje ha noe med at de fleste bildene/ videoene jeg hadde er lastet ned til pc-en min fra Google Photo og at jeg kanskje strengt tatt ikke eier bildene lenger juridisk sett? Har ikke "kjøpt" bildene tilbake i fra Google. Nei, det skal ikke ha noen betydning i det hele tatt. Anonymkode: c92db...c11
Hensatt Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 Det kan ha blitt laget en ny bruker. Har du sett under C:/users/
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Ut i fra svarene dine, ikke gjør noe med pcen din. Finn noen som har peiling i det virkelige liv. Hvis du har trykt ja til å formattere harddisken din vil filene være usynlige for operativsystemet ditt (kan gjennopprettes med de rette programmene). Hvis det er tilfelle vil du stå i fare for å miste data jo mer du bruker pcen. Anonymkode: 5579b...fcd
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2022 1 minutt siden, Jdz said: Nei, en vanlig oppgradering til Windows 11 gjør ingenting med bildene dine. De skal ligge på akkurat samme sted som før. Hvor pleide du å lagre bildene før du oppdaterte? Er ikke spesielt datakyndig men tror det var under Bilder. Endel lå vel kun under Nedlastninger ennå. Men før kunne jeg fint gå dit (under Nedlastninger)for å hente bilder når jeg trengte dem til et prosjekt.
Hensatt Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det skal ikke ha noen betydning i det hele tatt. Anonymkode: c92db...c11 Om du hadde alle filene dine i en Google Drive-mappe er de vel allerede synkronisert i skyen og kan lastes ned på nytt fra Google Drive/disk-kontoen din. 1
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #10 Skrevet 14. juni 2022 1 minutt siden, Blizz1 said: Det kan ha blitt laget en ny bruker. Har du sett under C:/users/ Ja sett under der; under mitt navn under "Brukere" Jeg er den eneste brukeren til min maskin. Men da jeg kjøpte maskinen abonnerte jeg en stund på Elkjøp support. Jeg forlenget ikke den avtalen.
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #11 Skrevet 14. juni 2022 2 minutter siden, Blizz1 said: Om du hadde alle filene dine i en Google Drive-mappe er de vel allerede synkronisert i skyen og kan lastes ned på nytt fra Google Drive/disk-kontoen din. Ja det håper jeg at jeg kan.
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #12 Skrevet 14. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ut i fra svarene dine, ikke gjør noe med pcen din. Finn noen som har peiling i det virkelige liv. Hvis du har trykt ja til å formattere harddisken din vil filene være usynlige for operativsystemet ditt (kan gjennopprettes med de rette programmene). Hvis det er tilfelle vil du stå i fare for å miste data jo mer du bruker pcen. Anonymkode: 5579b...fcd Huff da. Angrer på at jeg oppdaterte til Windows 11. Sånn er det når man er amatør om enn ikke helt grønn.
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #13 Skrevet 14. juni 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ut i fra svarene dine, ikke gjør noe med pcen din. Finn noen som har peiling i det virkelige liv. Hvis du har trykt ja til å formattere harddisken din vil filene være usynlige for operativsystemet ditt (kan gjennopprettes med de rette programmene). Hvis det er tilfelle vil du stå i fare for å miste data jo mer du bruker pcen. Anonymkode: 5579b...fcd Synd jeg ikke har noen. Mannen min, for eksempel er mye mer uerfaren enn meg også. Hadde en som kunne mer, han er jeg ikke er på "godfot" med lenger.
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #14 Skrevet 14. juni 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Ut i fra svarene dine, ikke gjør noe med pcen din. Finn noen som har peiling i det virkelige liv. Hvis du har trykt ja til å formattere harddisken din vil filene være usynlige for operativsystemet ditt (kan gjennopprettes med de rette programmene). Hvis det er tilfelle vil du stå i fare for å miste data jo mer du bruker pcen. Anonymkode: 5579b...fcd Takk for svaret:)
Gjest ytmnd Skrevet 14. juni 2022 #15 Skrevet 14. juni 2022 (endret) Vet du hvilket filformat bildene og videoen dine er? Eventuelt hva tar du bildene/videoer med? Du kan gjøre søk på hele pcen ganske enkelt fra filutforskeren for å finne ut om de fremdeles er på harddisken din. Åpnet vinduet der du finner "stripen". I den røde boksen jeg har markert skriver du ".jpg" uten anførselstegn. Trykk Enter. La pcen få fullføre søket. Andre søkeord som kan prøves hvis du ikke finner noe .png .mp4 .avi .heic Edit: jeg bruker fortsatt windows 10, men etter ett googlesøk ser jeg at vinduene fremdeles er nokså like. Endret 14. juni 2022 av ytmnd
Jdz Skrevet 14. juni 2022 #16 Skrevet 14. juni 2022 Windows 11 er tettere integrert med OneDrive enn Windows 10, så sjekk i utforsker om du har to bildemapper. En under OneDrive og en under «Denne PC-en». 1
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #17 Skrevet 14. juni 2022 55 minutter siden, ytmnd said: Vet du hvilket filformat bildene og videoen dine er? Eventuelt hva tar du bildene/videoer med? Du kan gjøre søk på hele pcen ganske enkelt fra filutforskeren for å finne ut om de fremdeles er på harddisken din. Åpnet vinduet der du finner "stripen". I den røde boksen jeg har markert skriver du ".jpg" uten anførselstegn. Trykk Enter. La pcen få fullføre søket. Andre søkeord som kan prøves hvis du ikke finner noe .png .mp4 .avi .heic Edit: jeg bruker fortsatt windows 10, men etter ett googlesøk ser jeg at vinduene fremdeles er nokså like. OK takk, jeg skal prøve. Videoer er i alle fall MP4.
Sangsvane Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #18 Skrevet 14. juni 2022 28 minutter siden, Jdz said: Windows 11 er tettere integrert med OneDrive enn Windows 10, så sjekk i utforsker om du har to bildemapper. En under OneDrive og en under «Denne PC-en». OK skal se. Takk for oppmerksomheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå