Gå til innhold

«Barn» over 18 år som mottar bidrag selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på hva som er vanlig. 

Har en sønn som får 4600 i bidrag fra far hver måned. Han gir meg 1600 og har da 3000 i mnd til å bruke på månedskort, mobil, en del klær etc. 
Han har svært lite samvær med far, og er alltid hjemme hos meg. 
Nå vil han begynne på treningsstudio med kompisene og ønsker at jeg skal betale det. 
Hva er vanlig hos andre?  

Jeg har en grei økonomi, men merker selvfølgelig at bidrag og barnetrygd er borte. 

Anonymkode: f8624...3cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han skal da betale dette selv. Får han heller skaffe seg jobb.

Anonymkode: f3f78...419

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en sønn som får 4600 i bidrag fra far hver måned. Han gir meg 1600 og har da 3000 i mnd til å bruke på månedskort, mobil, en del klær etc. 
Nå vil han begynne på treningsstudio med kompisene og ønsker at jeg skal betale det. 
Hva er vanlig hos andre?  

Jeg har en grei økonomi, men merker selvfølgelig at bidrag og barnetrygd er borte. 

Selvfølgelig skal du ikke det, han må selv forvalte / bruke av den summen han får i bidrag allerede ☺️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen er jo voksen! Det sier vel alt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle han fått betale selv ja. Han får skaffe seg en liten deltidsjobb for å spe på «inntekten». 

Anonymkode: 15ba9...ed1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes han skal betale det selv, men jeg ville betalt likevel fordi trening er så bra. Så ingen hjelp å få fra meg, altså🙅🏻‍♀️😅

Endret av MapleSirup
Skrevet

Selvfølgelig skal han dekke dette selv! Han må jo lære å disponere pengenr sine og med 3000 kr så må han prioritere hva han bruker penger på. Sånn som de aller flest av oss må gjøre. 

Har selv en sønn som får 1300 kr i stipend og 680 kr i grunnstønad fra NAV. Jeg kunne til nøds ha gått med på å dekke halvparten, om jeg så at styrke trening ville vært bra for ham. 

• Liker 1
Skrevet
Jøyemeg skrev (3 minutter siden):

Mannen er jo voksen! Det sier vel alt?

En gutt på 18 er sjelden en mann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er vanlig hos andre?  

Jeg betalte alt selv, skaffet meg jobb eller læreplass for å få betalt alt. Jeg bodde alene fra jeg var 17 og syns det er rart å sy puter på 18 åringer  

Anonymkode: 70de7...019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pappa dekket mine utgifter til fornuftige ting, som idrett. Så betalte jeg for bensin og øl selv. Jeg hadde også deltidsjobb og et lite stipend fordi pappa var lavtlønnet. 

Anonymkode: 8d818...387

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hva er vanlig hos andre?  

Hva gir du til din sønn i lommepenger? 

Anonymkode: 6efa6...e83

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva gir du til din sønn i lommepenger? 

Anonymkode: 6efa6...e83

Ignorant spørsmål. Ts gir husly, strøm, streaming-tjenester, mat, Internett med mer. Det er hennes bidrag. Det er slik bidrag fungerer. .UTGIFTER deles. Ikke kontanter.

Endret av MapleSirup
  • Liker 4
Skrevet

Vi dekker barna våres abonnementer for trening. De er 18-22 år. Men vi gjør det kun til de får seg en fast jobb og fast inntekt. Eldstemann flytter hjem igjen neste uke etter å ha studert borte i 3 år, mellomste har kun en helgejobb, men har flyttet for seg selv og har nok med utgifter til leie, strøm, mat o.l., og yngstemann bor fortsatt hjemme, men begynner som lærling etter sommeren. Men vi gjør det da de ikke har noe inntekt/særlig inntekt. Så jeg hadde betalt treningen for han (såfremt jeg hadde hatt råd til det). Men hadde kun gjort det fram til han får fast inntekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

foreldrene skal selvfølgelig være pliktige å betale for utgifter frem til ungdommene deres er ferdige med videregående. 

men det spørs om for eksempel alkohol eller treningsstudio går under "nødvendige" saker da. Får man 3 000 kroner fra faren sin, så behøver man neppe ekstra "lommepenger" fra moren sin i tillegg. :P 

Anonymkode: 7531f...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...