Gå til innhold

hun vil ikke ha flere barn..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

min samboer vil ikke ha flere barn selv om jeg i over leeengre tid har nærmest mast om å få ett barn til.

vi har et barn i skolealder fra før av, men det er trist å se at det ikke har noe søsken, fordi moren ikke vil.

hun blir enten irritert eller kommer med argumenter mot, eller forsøker å "skremme" meg bort fra det.

henne sier hun ikke er fysisk eller mentalt klar, økonomien er ikke helt der den skal være, og at vi trenger eget hus. (vi leier)

dette er hennes begrunnelse. jeg mener slikt ordner seg. folk har fått barn og klart seg med verre.

hvordan takler jeg dette? burde jeg gå og heller finne noen som ønsker flere barn med meg?

Anonymkode: 99fd2...4d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ramser jo opp alternativene selv. Enten må du finne fred med dette (og slutte å mase! Ærlig talt - du er ikke en uoppdragen liten unge heller, ts. Man maser ikke i et forhold!) og finne en måte å oppføre deg som et normalt voksent menneske i forholdet. Eller så må du slå opp og finne deg en ny partner som ønsker barn med deg. 

Anonymkode: 71ec6...4af

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er mann og all belastning med svangerskap, fødsel og amming faller på henne - må du finne ut hvorfor hun ikke er mentalt klar. Var det tungt og vanskelig for henne sist? Hvor mye bidro du med babyen? Hva er planen denne gangen? Var fødselen hennes fæl, har hun kommet seg helt hvis ja? Hva stopper henne? 

Jeg har ett barn og skal ALDRI ha flere pga de tre tingene jeg ramset opp 😛 Ikke alle er skapt for det der. 

Anonymkode: 5b268...880

• Liker 23
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Den som ikke ønsker barn, har vetorett. Akkurat som med husdyr. Slutt å mas! Respekter at hun ikke vil. Om du absolutt må ha et barn til, må du gå til noen andre. Du må enten akseptere det, eller gå. Det er valget ditt. Fortsetter du mase, kan hun finne på å gå!

Anonymkode: a3b6d...92d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er mann og all belastning med svangerskap, fødsel og amming faller på henne - må du finne ut hvorfor hun ikke er mentalt klar. Var det tungt og vanskelig for henne sist? Hvor mye bidro du med babyen? Hva er planen denne gangen? Var fødselen hennes fæl, har hun kommet seg helt hvis ja? Hva stopper henne? 

Jeg har ett barn og skal ALDRI ha flere pga de tre tingene jeg ramset opp 😛 Ikke alle er skapt for det der. 

Anonymkode: 5b268...880

Ikke noe av dette har noe å si. Hun ønsker ikke flere barn. Det er god nok grunn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe av dette har noe å si. Hun ønsker ikke flere barn. Det er god nok grunn.

god grunn til å fra henne?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da får hun jo sett hvordan mann du egentlig er :sleep: 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er i skolealder og hun er ikke fysisk klar? Ble hun skadet under forrige fødsel? Eller hva mener hun med ikke fysisk klar?

Anonymkode: 23108...308

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt, ikke bruk kondomer, og skift ut p-pillene med andre piller.

Da får du henne på tjukken :)

Anonymkode: 72f14...968

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Enkelt, ikke bruk kondomer, og skift ut p-pillene med andre piller.

Da får du henne på tjukken :)

Anonymkode: 72f14...968

Så det er ok å gi beng i henne med andre ord? 

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Tipper svarene her hadde vært annerledes om det hadde vært omvendt - at TS var kvinne og mannen hennes ikke ville ha flere barn.

Forståelig at du ønsker deg flere barn, TS. Hun bør jo i det minste kunne ta en skikkelig samtale om det. Parterapi (uavhengig av hva resultatet blir)? Det krever mye å leve i et forhold dersom man har ulike meninger om så sentrale ting, som det ikke går an å kompromisse på.

AnonymBruker
Skrevet

Det gir ikke helt mening å forlate barnet du har for å få flere barn? 

Anonymkode: b502c...1fb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Tipper svarene her hadde vært annerledes om det hadde vært omvendt - at TS var kvinne og mannen hennes ikke ville ha flere barn.

Forståelig at du ønsker deg flere barn, TS. Hun bør jo i det minste kunne ta en skikkelig samtale om det. Parterapi (uavhengig av hva resultatet blir)? Det krever mye å leve i et forhold dersom man har ulike meninger om så sentrale ting, som det ikke går an å kompromisse på.

Hvor mye mer annerledes kan det egentlig bli? Det som foreløpig har mest substans et å akseptere det eller finne seg ei som har lyst på en baby med ham. Samt et litt tafatt forsøk i retning "lur henne med å bytte ut pilla"

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

min samboer vil ikke ha flere barn selv om jeg i over leeengre tid har nærmest mast om å få ett barn til.

vi har et barn i skolealder fra før av, men det er trist å se at det ikke har noe søsken, fordi moren ikke vil.

hun blir enten irritert eller kommer med argumenter mot, eller forsøker å "skremme" meg bort fra det.

henne sier hun ikke er fysisk eller mentalt klar, økonomien er ikke helt der den skal være, og at vi trenger eget hus. (vi leier)

dette er hennes begrunnelse. jeg mener slikt ordner seg. folk har fått barn og klart seg med verre.

hvordan takler jeg dette? burde jeg gå og heller finne noen som ønsker flere barn med meg?

Dere leier og det er jo hun som får hovedansvaret for en ekstra unge og påkjenningene i kroppen så jeg forstår henne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal lytte til henne. Om hun trenger et bedre sted å bo og en tryggere økonomi, så må du nesten prøve å komme henne i møte på det området.

Å forlate din samboer og ditt eget barn bare for å kaaanskje finne noen andre som vil ha et til barn med deg høres forferdelig umodent ut. Umodent. Veldig.

Anonymkode: ffdff...db5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg synes du skal lytte til henne. Om hun trenger et bedre sted å bo og en tryggere økonomi, så må du nesten prøve å komme henne i møte på det området.

Å forlate din samboer og ditt eget barn bare for å kaaanskje finne noen andre som vil ha et til barn med deg høres forferdelig umodent ut. Umodent. Veldig.

Anonymkode: ffdff...db5

mitt barn betyr alt her i verden, og tanken om å gå fra henne henger sammen med at jeg har en følelse av at hun egentlig ikke vil ha flere barn med akkurat MEG.. Dette er noe jeg har tatt opp med henne. alle gangene velger hun enten å ignorere utfordringen, eller le det bort. kanskje bygger det igrunn i at hun egentlig har mistet følelser for meg, og ikke ser for seg å dele sitt liv med meg? må innrømme at jeg blir såret og forvirret hvorfor en kvinne ikke vil ha flere barn. sorry, men slik er noen av oss mannfolk.  hadde jeg vært kvinnen i forholdet, kunne jeg født 10 unger uavhengig av økonomi og helsetilstand. hun har forresten hatt en normal fødsel. synes bare hun snakker mye om seg selv, og fokuserer mye på seg selv hver gang dette tas opp. går glipp av sommerferier osv.. er enda en unnskyldning fra henne!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (36 minutter siden):

Nei. Dette temaet har vært oppe mange ganger, men med motsatt fortegn. Hun ønsker, ikke han. Da har hun også fått flest svar om at den som ikke ønsker barn, har vetorett. Noen sier at hun får informere at hun slutter på pillen og dermed er det hans ansvar å ordne prevensjon. TS kan si det samme til si partner, at hun får selv ordne prevensjon. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe så lite sexy som en mann som maser om å få flere barn når hun har sagt tydelig nei. Fortsett å mas du, TS, så skal du se du snart befinner deg i en situasjon hvor du er fri til å finne en annen dame som er fødeklar

Anonymkode: 385c6...396

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

mitt barn betyr alt her i verden, og tanken om å gå fra henne henger sammen med at jeg har en følelse av at hun egentlig ikke vil ha flere barn med akkurat MEG.. Dette er noe jeg har tatt opp med henne. alle gangene velger hun enten å ignorere utfordringen, eller le det bort. kanskje bygger det igrunn i at hun egentlig har mistet følelser for meg, og ikke ser for seg å dele sitt liv med meg? må innrømme at jeg blir såret og forvirret hvorfor en kvinne ikke vil ha flere barn. sorry, men slik er noen av oss mannfolk.  hadde jeg vært kvinnen i forholdet, kunne jeg født 10 unger uavhengig av økonomi og helsetilstand. hun har forresten hatt en normal fødsel. synes bare hun snakker mye om seg selv, og fokuserer mye på seg selv hver gang dette tas opp. går glipp av sommerferier osv.. er enda en unnskyldning fra henne!

Det skal du ikke si så sikkert. 

Om hun ikke ønsker flere barn med DEG, så betyr det at du ikke gjør det rett med barnet som er der allerede. Eller deg i forhold til henne. Det er ikke sikkert hun synes du er en så god partner som du selv anser deg?

Men det kan være at hun rett og slett synes det er nok med det ene barnet. Ikke alle ønsker mange barn. Sånn er det bare. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...