AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 Jeg har nettopp flyttet inn i et leilighetsbygg fra 90 tallet, vi bor i 2.etasje og har noen under oss, men ikke over oss. De forrige eierne har lagt nytt gulv i hele leiligheten, men vet ikke om det er noe form for demping? Tidligere har jeg leid en kjellerleilighet/hybel, og der hørte jeg alt fra hosting/og nysing og når de reiste seg opp fra sofaen for å gå. Er det virkelig så lytt i leilighetsbygg også? kjenner jeg føler behov for å liste meg litt her jeg går. Har også hørt noen hoste, men vet ikke om det kommer fra personen nedom meg eller personen som bor ved siden av meg. Anonymkode: 4929b...b27
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Jeg hører naboen over veldig godt. En dame på ca 65 , enslig . Men det kommer mye lyder derfra . Går som en elefant hardt .Setter ting for seg hardt ofte. Tar lite hensyn . Men hun bor på tippen så hun driter vel i om hin plager andre. Blir så irritert på kjerringa men hva får jeg gjort ? Anonymkode: 032a0...af1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hører naboen over veldig godt. En dame på ca 65 , enslig . Men det kommer mye lyder derfra . Går som en elefant hardt .Setter ting for seg hardt ofte. Tar lite hensyn . Men hun bor på tippen så hun driter vel i om hin plager andre. Blir så irritert på kjerringa men hva får jeg gjort ? Anonymkode: 032a0...af1 Men hun bor på toppen 4 etasje så hun driter vel i om hun plager andre. Anonymkode: 032a0...af1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hun bor på toppen 4 etasje så hun driter vel i om hun plager andre. Anonymkode: 032a0...af1 Høres ikke noe særlig ut.. :s Anonymkode: 4929b...b27
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Skrevet 15. juni 2022 Eneste vi hørte fra leiligheten over var vibrering fra vekkerklokke og skyvedørene i en gammel garderobe tidlig på morgenen. Ellers var det lite fra den kanten. På do brukte jeg derimot å høre hvor mye siden av kranglet. Dette var en blokk bygd på 50-tallet. Anonymkode: 51799...bd6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #6 Skrevet 15. juni 2022 Jeg bor i nederste etasje i en endeleilighet. Har leilighet over meg og på ene siden. Hører ingenting fra noen av dem. Ikke TV/muikk, ikke prating, ikke støvsuging. Eneste jeg hører er hvis de oppe er på toalettet når jeg selv er på badet pga rørene. Jeg kan også høre deres vaskemaskin/tørketrommel når jeg selv er på badet hvis jeg hører veeeldig godt etter, men er så svakt at det er nesten ikke hørbart. Leilighetskomplekset er fra begynnelsen på 2000-tallet. Anonymkode: 8e939...d21
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #7 Skrevet 15. juni 2022 Bor i 1. etasje i en murblokk fra 60-tallet, vi har folk på begge sider og over oss. Hører ingenting fra de over, men når de støvsuger eller nyser i naboleiligheten vegg i vegg med stua vår så hører vi det. Virker som om det er mye bedre isolert mellom etasjene enn mellom leilighetene i samme etasje, mistenker at det bare er en enkel murvegg mellom oss og naboen ved siden av. Anonymkode: 0aa75...e89
Gjest Warrior Skrevet 15. juni 2022 #8 Skrevet 15. juni 2022 Hører kun litt når de tapper vann, trekker ned doen og hvis de mister noe på gulvet. Ellers ingenting. Hører ingenting fra naboen ved siden av heller. Bygget er fra 2004 ca.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #9 Skrevet 15. juni 2022 Her hører vi lite, kun hvis katten hopper ned på gulvet eller at de mister ting. Anonymkode: 94050...3c1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #10 Skrevet 15. juni 2022 Her hører jeg skapdører og noen steder prat og latter. Vegg i vegg. Altfor lytt til å være relativt nytt. Anonymkode: 3e59e...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 Her høres det mye mer fra leilighetene ved siden av - selv den som har en annen oppgang 🤯 hører når de tisser, når jeg sitter i sofaen.. Anonymkode: ac418...dd4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 Jeg hører absolutt ingenting. Verken over, under, eller til siden. Nybygg fra 2018. Anonymkode: 018dc...87d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Hører mye, men det er de eneste menneskeskapte lydene jeg hører utenom TV og radio, så synes det bare er koselig.. Anonymkode: 9cc46...51c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 Hører naboen over, under og på siden. Det er kjempelydt selv om det «bare» er ca 15 år gammelt bygg. Hører når de trekker opp, når de hoster, når de dusjer, når de vasker klær… Og naboene over, et eldre ektepar stamper i gulvet hver natt i 1-2-tiden. Noen ganger kremter de. Hører når nabokjerringa går på jobb tidlig om morgenene for da krafser hu på ytterdøra mi (vi er ikke gode naboer) og smeller dørene og går tungt i trappa for å lage mest mulig lyd). Anonymkode: da10a...140
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 Jeg bodde i blokk fra 50- eller 60-tallet. Jeg hørte når naboen over støvsugde, og ellers hørte jeg når naboene hadde fest eller så på TV uten høreapparat. På badet var det veldig lytt, så der hørte jeg mye. Jeg var heldig, og hadde ikke naboer som bråkte så voldsomt. Bare en gang i løpet av 5 år måtte jeg klage på støy, og da skrudde de ned musikken umiddelbart. Anonymkode: 7c8dc...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå