Gå til innhold

Investere i kryptovaluta nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det et lurt sjekketriks eller ikke; hva mener dere?

En kompis har fortalt meg at kryptovalutaen Terra selges veldig billig, noe som betyr at man kan få en hel million Terra for 600 kroner - så sent som i april kostet dette over en milliard; det høres ut som en enkel måte å bli rik på. "Jeg eier noe som tidligere kostet en milliard" - det er litt stil over dette som sjekketriks.

For burde ikke alt som går ned, også gå opp? Og da kan de 600 kronene plutselig bli en milliard igjen?

Anonymkode: de134...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette tror du ikke på selv engang.

Anonymkode: 28678...95d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette tror du ikke på selv engang.

Siterer en kjent musiker som svar på kommentaren din:

Se alltid lyst på livet

Sang av Lillebjørn Nilsen

Se alltid lyst på livet!, sa mor og far til meg
tro alltid at det beste bare hender deg
Og barnetro er viktig,
Så jeg gjetter kryssord ellers blir'e trist. ..
med kulepenn og er alltid optimist!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil du ha råd om investering eller om sjekking?

Anonymkode: 259ac...461

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En kompis har fortalt meg at kryptovalutaen Terra selges veldig billig, noe som betyr at man kan få en hel million Terra for 600 kroner - så sent som i april kostet dette over en milliard; det høres ut som en enkel måte å bli rik på. "Jeg eier noe som tidligere kostet en milliard" - det er litt stil over dette som sjekketriks.

For burde ikke alt som går ned, også gå opp? Og da kan de 600 kronene plutselig bli en milliard igjen?

Kryptovaluta har ingen underliggende verdier, så de trenger ikke nødvendigvis gå opp igjen. Det finnes flere kryptovalutaer som har forsvunnet også, da er det rett og slett bare luft igjen. Når idioter sammenligner kryptovaluta med aksjer,så har de ikke forstått det grunnleggende,aksjer er eierskap i et selskap med underliggende verdier.

Anonymkode: d8e17...880

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vil du ha råd om investering eller om sjekking?

Anonymkode: 259ac...461

I dagens verden kan begge deler være knyttet sammen; hvis Terraen stiger til himmels og man blir rik, er det flott, og hvis det å eie noe som potensielt kan gjøre en rik, fører til at man kan snakke om dette og legge store planer for framtiden, og på denne måten bli sammen med en søt partner, er det jo også flott.

Begge deler handler om psykologi.

Spørsmålet er: Vil det fungere i praksis?

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kryptovaluta har ingen underliggende verdier, så de trenger ikke nødvendigvis gå opp igjen. Det finnes flere kryptovalutaer som har forsvunnet også, da er det rett og slett bare luft igjen. Når idioter sammenligner kryptovaluta med aksjer,så har de ikke forstått det grunnleggende,aksjer er eierskap i et selskap med underliggende verdier.

Anonymkode: d8e17...880

Hm. Men verdiene i et aksjeselskap kan også være negative i den forstand at selskapet har mye gjeld, noe som ikke nødvendigvis trenger å føre til konkurs; hvis nye krefter kommer til og får opp optimismen, kan situasjonen bli snudd til det positive, og folk kaster seg over aksjer som tidligere ble sett på som søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å investere i pyramidespill er like lurt som å rane banker.

Ja, i teorien kan du vinne, men i snitt ender du opp som en taper

VInner du får du masse damer siklende etter deg.... 

Lykke til

Anonymkode: 64e79...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å investere i pyramidespill er like lurt som å rane banker.

Ja, i teorien kan du vinne, men i snitt ender du opp som en taper

VInner du får du masse damer siklende etter deg.... 

Lykke til

Anonymkode: 64e79...c88

Man trenger ikke nødvendigvis å vinne for å få masse damer etter seg; denne karen hadde i sin tid ikke problemmer med dette:

https://no.wikipedia.org/wiki/Ole_Christian_Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hadde det vært så enkelt å tjene en milliard kroner så kan man undres hvorfor ikke alle gjør det! 

Anonymkode: 4ff25...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siterer en kjent musiker som svar på kommentaren din:

Og jeg svarer med et dikt jeg har skrevet helt selv:

Så enkelt

Livet må være

For dumme mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde det vært så enkelt å tjene en milliard kroner så kan man undres hvorfor ikke alle gjør det! 

Fordi det er de virkelig smarte som tar sjanser, mens resten av saueflokken venter på hva "alle andre" gjør.

Hadde man kjøpt Bitcoin for 600 kroner i 2010, hadde man fått en fin gevinst idag. Denne muligheten hadde hver og en av oss som hadde 600 kroner til disposisjon for 12 år siden.

Men hvorfor var det ingen som benyttet seg av den?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen her som har forsøkt å investere i andre kryptovalutaer?

Ser at Celsius har steget med solide 53% i løpet av det siste døgnet.

Hadde jeg investert en million i Celsius igår, ville jeg hatt 1.530.000 idag. 530.000 i inntekt på bare en dag uten å gjøre noe som helst. Det høres bra ut.

Lett måte å bli rik på, men også lett måte å tape penger på hvis kursen går ned. Finnes det noen "sikre" kryptoivalutaer som garantert kommer til å stige i verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst om metoder for å bli garantert rik så hadde ikke jeg stått på gatehjørnet/KG og hylt det ut til alle.

Så altruistisk er jeg bare ikke.

På en eller annen rar måte tror jeg faktisk dette har relevans også for HI. 

Min personlige mening er at kryptovaluta bare er et pyramidespill.

BLockchain, Ja, Kryptovaluta, Nei ( for å bli rik i hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Celcius har gått fra 7 til 0,5 siste år så de har ikke gått bra..... Dessuten er de snart konk og du får ikke ut cryptoen.

Anonymkode: 9a151...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Småfrekk40
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sjekketriks? 
Er du helt hjernedød?  
Folk er skada 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi det er de virkelig smarte som tar sjanser, mens resten av saueflokken venter på hva "alle andre" gjør.

Hadde man kjøpt Bitcoin for 600 kroner i 2010, hadde man fått en fin gevinst idag. Denne muligheten hadde hver og en av oss som hadde 600 kroner til disposisjon for 12 år siden.

Men hvorfor var det ingen som benyttet seg av den?

Sier du det samme til de som har investert i de kryptovalutaene som har blitt borte, eller hvor verdien er helt radert? 

Hva ville gevinsten vært hvis du investerte 1 000 000 kr i Luna for 5 år siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, Småfrekk40 said:

Sjekketriks? 
Er du helt hjernedød?  
Folk er skada 

Mye morsommere å planlegge hva man kan gjøre når kryptoformuen vokser seg stor enn å diskutere hva man mener om været eller middagen.

Folk liker drømmer og visjoner for framtiden; det er dette som er grunnlaget for veksten i kryptomarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mye morsommere å planlegge hva man kan gjøre når kryptoformuen vokser seg stor enn å diskutere hva man mener om været eller middagen.

Folk liker drømmer og visjoner for framtiden; det er dette som er grunnlaget for veksten i kryptomarkedet.

Godt argument for å aldri investere i kryptovaluta når det kun er drømmer og visjoner som er grunnlaget for verdien av valutaene... Er du ikke enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke verdiskapningen i bunnen av kryptomining.  Er det slik at man får datamaskinen til å regne ut store regnestykker, og så får man en bitcoin?  Hvem er det man regner ut for, hva slags regnestykker og hvorfor har disse verdi?  Hva brukes kalkulasjonene til, og hvorfor vil noen betale for disse? Hva tjener de på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Altså, hadde jeg vært sammen med en mann som begynte å snakke om "investering" i krypto så hadde det vært kroken på døra. Da hadde jeg umiddelbart tenkt at vedkommende var lettere tilbakestående. Ser jo for meg at de som driver med sånt er navere som sitter hjemme og spiller playstation hele dagen og venter på at penger på magisk vis skal ramle ned i fanget på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...