Gå til innhold

Instagramvennlig bryllup, men hvordan er virkeligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det smågodt hyller liksom, med utvalg som på butikken?

Anonymkode: b57ea...662

Slik jeg har opplevd det så er det smågodt satt frem i glassboller av noe slag :) Men ja, butikksmågodt, gjerne handlet i Sverige vil jeg tro :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Giftet meg i fjor, og meldte meg ikke inn i noen fb-grupper eller fulgte noen blogger. Ønsket helt bevisst å få bryllupet vårt til å være vårt, uten å føle noe stress på hva som er "in" nå :)

Masse penger spart, gjestene fikk god mat og drikke, og gift ble vi. Som var hele poenget.

Anonymkode: 36f8c...e95

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 16.21):

Jeg skal gifte meg i sommer og skal verken ha candybar, ballongbuer eller profesjonell fotograf/videograf. Vi skal pynte med blomster på bordene men da selvplukk, litt pynt og servietter fra søstrene grene. Vi skal ha chips og snacks til festen, men bare i vanlige skåler som settes rundt omkring. En gjest som er flink til å ta bilder tar ansvar for fotografering underveis. 

Vi kjører mest mulig fokus på god mat og drikke (bruker mest tid og penger på det) og en hyggelig fest med familie og venner! 

Anonymkode: 7b820...742

Jeg tror du kommer til å angre på å ikke ha ordentlig fotograf:)   Husk at det er minner for livet. Handler ikke om at det skal legges på insta men at du skal ha fine bilder å se tilbake på

Anonymkode: 509c9...974

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bestemmer hvordan deres bryllup skal være. Trenger ikke å være insta vennlig. Hold dere til budsjett 

Anonymkode: 8536e...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror du kommer til å angre på å ikke ha ordentlig fotograf:)   Husk at det er minner for livet. Handler ikke om at det skal legges på insta men at du skal ha fine bilder å se tilbake på

Vi hadde ikke heldagsfotograf, og angrer ikke

Vi hadde profesjonell fotograf som tok bryllupsbilder etter vielsen, og det var det. Men utenom det så har jeg en bror+stefar som er flinke til å ta bilder og har gode kameraer og linser, så de tok bilder gjennom dagen. I tillegg så la vi ut mange engangskamera til gjestene og oppfordret alle til å knipse i vei; var utrolig mange morsomme øyeblikks-bilder da vi fremkalte filmene :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det tror jeg faktisk ikke jeg kommer til å angre på 😊 Gjesten som skal ta bilder pleier alltid å ta bilder under sammenkomster og de blir alltid kjempebra, så har full tiltro til at vår løsning blir midt i blinken 👍 Og om vår fotograf gjest skulle miste alle bildene så gjør det heller ingenting, minner har vi uansett. Dette med at absolutt alt må dokumenteres hele tiden syntes jeg har gått over styr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 23.27):

Nei, det tror jeg faktisk ikke jeg kommer til å angre på 😊 Gjesten som skal ta bilder pleier alltid å ta bilder under sammenkomster og de blir alltid kjempebra, så har full tiltro til at vår løsning blir midt i blinken 👍 Og om vår fotograf gjest skulle miste alle bildene så gjør det heller ingenting, minner har vi uansett. Dette med at absolutt alt må dokumenteres hele tiden syntes jeg har gått over styr. 

Vi fikk i allefall mange fine bilder fra dagen til å sette i album fra de som fikk ansvar for å ta bilder :) 

Men vil likevel anbefale å få tatt bryllupsbilder av deg og mannen, sammen med evt barn til en profesjonell fotograf. Vi hadde fotografering etter vielsen. Disse bildene ble brukt til forstørrelse/innramming til oss selv og foreldre+takkekort 

(gjestene dro til lokalet, hadde ordnet med enkel bevertning og de ble tatt i mot av servitører/ansatte, og vi holdt tidsskjema sånn at det ikke ble lang ventetid) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Er candybar de nye dokurvene? 🤔

Hahahaha husker de trådene om det her på forumet 🤣

Anonymkode: b57ea...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Hvor gamle er dere? Hvorfor bry seg så mye om hva folk gjør på instagram? Kanskje dere bør tenke litt over hvorfor dere gifter dere. 

Husk at de som har bryllup som på film bruker enormt mye penger på det. Og med mindre de er veldig rike fra før av, vil de trolig sitte igjen med null sparepenger, eller til og med gjeld, etterpå. Bare for å se fine ut på instagram i én dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 21.40):

Sannelig om jeg vet. Den som prøvde å stille spørsmål om det på et av bryllupssidene på Facebook fikk passet sitt påskrevet så det holdt. 

Anonymkode: 8c7b7...fdc

Og det fikk de fordi de damene som er medlemmer på sånne Facebook sider er bridezillaer!

Alt skal være "on fleek" og ideene er hentet fra romantiske amerikanske filmer, der den kommende bruden bestemmer alt og har et budsjett på størrelse med en fotballbane.

Brudgommen danser etter brudens pipe og har som motto: "Happy wife happy life"

Meld deg ut av disse bryllupsgruppene og gjør bryllupsdagen sånn som dere ønsker det!

Lykke til❤️

Anonymkode: 94efc...13f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...