AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #21 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men er det noen som har vært i et sånt typisk instagramvennlig bryllup? Bærer de liksom preg av romantisk og drømmer som en Hollywoodfilm verdig, eller snakker vi liksom stakato med unaturlige pauser og klikk? Anonymkode: 8c7b7...fdc Prøver å forstå hva du spør om eller ser for deg her, men skjønner det egentlig ikke? Hva mener du med stakkato, unaturlige pauser og klikk? Det tas da alltid masse bilder i bryllup. Har vært i mange flotte bryllup med både heldagsfotograf (som aldri var i veien, det er nemlig en del av jobben), candybar (kjempegøy!) og fin pynt. Men aldri har jeg følt at noe av dette har kommet i veien for selve brudeparet og deres feiring av kjærligheten. Alle bryllupene har vært kjempefine, veldig morsomme, masse dansing, god stemning og en skikkelig bra kveld med venner og familie. Akkurat slik det bør være. Tviler ikke på at det finnes de som fokuserer på at bryllupet skal se bra ut på sosiale medier. Men jeg tenker ikke at det er noen automatikk i at candybar eller fin pynt betyr at du egentlig er mer opptatt av Instagram enn selve giftemålet. Dessuten tenker jeg at det sikkert har litt med interesse å gjøre også. Noen elsker design, pynt, planlegging. Andre syns det er helt uvesentlig. Og begge deler er greit. Selv elsker jeg å planlegge diverse festligheter, dekke pene bord, pynte etter et tema. Men, jeg poster kanskje innlegg på insta en gang annethvert år. Så det er ikke for sosiale medier at jeg gjør slikt. Det er fordi det er gøy. Anonymkode: cfcda...22c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #22 Del Skrevet 14. juni 2022 Sirah skrev (26 minutter siden): Jeg har vært i insta-vennlige bryllup og i "normale" på et grendehus med bare en bordbukett og gode venner. Det siste var definitivt det hyggeligste Når det skal sies så er candybar ganske normalt 😅 Det hadde de til og med i grendehuset. Men vil du ikke ha det TS, så dropper du det bare! Ditt bryllup! Åssen var det instavennelige bryllupet, var det så stort fokus på at det skulle være bra på bilder at det ikke var funksjonelt morro? Anonymkode: b57ea...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #23 Del Skrevet 14. juni 2022 Tenker at folk må få gjøre som de vil i sitt bryllup. Enten de velger å ha candybar, slushmaskin og ballongbue, eller et mer minimalistisk pyntet bryllup. Om jeg skal gifte meg en gang, kunne jeg gjerne tenkt meg en slushmaskin med strawberry daquiry eller mojito🤤 Anonymkode: d18d2...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #24 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Åssen var det instavennelige bryllupet, var det så stort fokus på at det skulle være bra på bilder at det ikke var funksjonelt morro? Anonymkode: b57ea...662 Jeg var i er bryllup en gang, som i utgangspunktet ikke var «instavennlig». Men brudeparet syns det var så gøy med «photo booth», så det ble brukt mange timer på det. Jeg syns det var kjedelig, men det var brudeparets dag, så om de opplevde å få mange fine minner av det, så er jo det helt topp. Anonymkode: d18d2...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #25 Del Skrevet 14. juni 2022 " Sitat og det skal lages candybar, ingraveres egne skilt, leies slushmaskiner og diverseOgså pynten da, så overdådig med ballongbuer og så mye blomster at .... " Høres ut som. en barnebursdag. Jeg vet ikke helt hva candybar er, men antar det er godteri? Slush? Anonymkode: c3873...4f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #26 Del Skrevet 14. juni 2022 Det er nok garantert veldig oppstilt og utrolig mye tid går bort til å få det perfekt. Helt unaturlig! Ikke mye ekte der! Se bare bryllup nr 2 til Monica Nyhus 🙈 Anonymkode: 82747...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #27 Del Skrevet 14. juni 2022 51 minutter siden, Sirah said: Jeg har vært i insta-vennlige bryllup og i "normale" på et grendehus med bare en bordbukett og gode venner. Det siste var definitivt det hyggeligste Når det skal sies så er candybar ganske normalt 😅 Det hadde de til og med i grendehuset. Men vil du ikke ha det TS, så dropper du det bare! Ditt bryllup! Jeg skjønner ikke greia med "candybar", hvorfor skal det hete det? Kan man ikke bare sette frem noe snacks som man alltid har gjort når det er fest 🙈 Anonymkode: 7b820...742 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 14. juni 2022 #28 Del Skrevet 14. juni 2022 Bryllupsdagen er og skal være en viktig dag i deres liv, så det er naturlig å få litt hette for hva som er godt nok og om du har tenkt på alt, spesielt om man følger med på sosiale medier. Jeg er ikke gift, men jeg har vært i nok brylluper til å gi noen tips: Ikke ha et dyrere bryllup enn du har råd til. Ønsker du mange gjester, vurder om f.eks venner kan ta med mat og alkohol, mens familie tar med gaver. Det viktigste er at alle koser seg! Vær streng på taletid. Det er hyggelig at mange vil si noe, men begrens tiden pr. tale. De fleste synes det er hyggeligere med mingling og fest. Det er hyggelig å legge frem en bok der gjestene kan skrive en hilsen og noen gode råd. Hvis brudeparet elsker slush – kjør på! men jeg er mer gira på å trykke "like" på et bilde av ektemannen som danser swing med svigerbestemor, enn oppstilt foran en fotovegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #29 Del Skrevet 14. juni 2022 Hadde det som kan kalles "et instagramvennlig" bryllup. Kan bare si at det gjorde meg ikke lykkeligere. Hadde lagt det opp til å bli min prinsessedag, men følte meg vel mer som en rekvisitt. Hadde jeg gjort det på nytt, ville alt blitt gjort mye enklere Anonymkode: 39efc...de4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #30 Del Skrevet 15. juni 2022 Vil tro overdådige "Instagram" bryllup er litt mindre vanlig, men det er kanskje det man blir eksponert for mest i some. Meld deg inn i bryllupsgruppe på fb, der er det alle mulig slags bryllup. Gjør som du ønsker og hva økonomien tillater. Anonymkode: 08752...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 15. juni 2022 #31 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skjønner ikke greia med "candybar", hvorfor skal det hete det? Kan man ikke bare sette frem noe snacks som man alltid har gjort når det er fest 🙈 Anonymkode: 7b820...742 Nei det er egentlig et godt spørsmål 😅 Candybar høres vel mer fancy ut enn godisbord da AnonymBruker skrev (12 timer siden): Åssen var det instavennelige bryllupet, var det så stort fokus på at det skulle være bra på bilder at det ikke var funksjonelt morro? Anonymkode: b57ea...662 For min del ble det litt overdrevent med pynt og stash. Det var også en overdrevent "ivrig" fotograf som stilte seg i veien og dikterte hvordan folk skulle oppføre seg for bildenes skyld. Da tenker jeg ikke på de oppstilte bildene, men bilder som skulle være tatt i en naturlig setting. Hun kunne avbryte servitøren som skulle sette mat på bordene fordi hun ikke fikk knipset i riktig øyeblikk slik at maten måtte settes ned på nytt. Vi var der lissom. Det hele ble veldig stivt og merkelig når det var så mye fokus på bildene hele veien. Bildene ble veldig fine da 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #32 Del Skrevet 15. juni 2022 Giftet meg for to uker siden og har ikke fulgt en eneste blogger eller hæsjtægg i forkant. Ei har jeg lagt ut noe selv. Vi var 120 gjester som koste oss veldig hele dagen og kvelden selv uten ballonger og slush Anonymkode: ba719...846 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #33 Del Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 16.03): Skal gifte meg i september og er derfor med i diverse bryllupsgrupper på Facebook og følger diverse# på Instagram. Men jeg blir litt matt, og får litt angst... Alt er så innmari overdådig, og det skal lages candybar, ingraveres egne skilt, leies slushmaskiner og diverseOgså pynten da, så overdådig med ballongbuer og så mye blomster at jeg nesten tror vi snakker årsbudsjettet til botanisk hage. Og alt skal filmes av profesjonell videograf + heldagsfotograf som selvfølgelig tar bilde av bruden og alle brudepikene/ forloverene (for det er visst vanlig å ha en hel haug!?) i matchende satengmorgenkåper som spretter champagnen mens de gjør seg klare for festen. Er dette virkeligheten i dagens bryllup? Får helt prestasjonsangst... For jeg har verken lyst på candybar, slushmaskin, matchende morgenkåper eller å ha et videokamera i trynet hele dagen.. Jeg ønsker et hyggelig bryllup med familie og venner hvor fellesskapet er viktigere enn instaøyeblikkene... Og hvor jeg kan ha litt lave skuldre og kose meg med god mat og drikke, sammen med de jeg er glad i. Er det flere bruder som synes det er litt vanskelig med den plettfri overflaten som florerer i bryllupsforaer? Anonymkode: 8c7b7...fdc Giftet meg i 2021 etter ny runde med nedstenging. Vurderte fest i år, men tror jeg har ombestemt meg😊 Det viktigste for meg er ekteskapet, ikke svi av masse penger på én dag! Gjør det som er best for deg/dere. Enig i at folk tar helt av og mange norske bryllup er i mine øyne blitt så amerikanisert!! Anonymkode: 4b709...fe5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #34 Del Skrevet 15. juni 2022 Som bryllupsfotograf, så kan jeg si at det meste av bryllup er "instagramvennlig". Ikke fordi man har candybar eller matchende morgenkåper, men fordi paret er lykkelige sammen! Et smilende par er det som ser best ut, fordi det er ekte følelser. Alt det andre, er bare smak og behag. Se på #elopementphotography eller noe lignende, alt man trenger er hverandre. Candybar er forresten bortkastet, de fleste spiser kanskje en eller to, så sitter man igjen med haugevis av matchende godteri. Gjestene vil bare se dere gifte dere, ha god mat, og å ha det litt gøy etter alt det formelle. Jeg har tatt bilder i bryllup der bruden sminker seg selv, ikke har forlover, gjør seg klar i joggedress osv. Dette er DIN dag, du gjør som du vil 😊 Anonymkode: b19b9...896 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 16. juni 2022 #35 Del Skrevet 16. juni 2022 Vi gifter oss i August. Candybar har ikke vært i tankene enda, ballonger likeså. Tviler på det blir så instavennlig.. Vi har profesjonell fotograf ja, men det er for å forevige dagen. Vi er to ufotogene personer som ikke liker å bli tatt bilde av, men denne dagen vil vi ha bilder fra. Da har vi valgt å betale for en som er flink og som kan det. Det blir partytelt i hagen, nettopp bestilt fiberduk (sånn til å ha på jordet ja) som skal henge i tak/vegger for å pynte litt sammen med en haug lys fra aliexpress. Graverte skilt blir det få av, men noen demonterte paller med litt hvit maling skal du nok ikke se bort ifra at det blir. Middagg er buffet, riktignok fra et cateringselskap, men ikke like insta-vennlig som pent danderte forretter osv.. Gjør akkurat som du og ditt budsjett tillater. Om du vil ha det med tar du det med, om du ikke vil ha det dropper du det. Det viktigste er at du og den du gifter deg med blir fornøyde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #36 Del Skrevet 17. juni 2022 Sirah skrev (På 14.6.2022 den 22.07): Jeg har vært i insta-vennlige bryllup og i "normale" på et grendehus med bare en bordbukett og gode venner. Det siste var definitivt det hyggeligste Når det skal sies så er candybar ganske normalt 😅 Det hadde de til og med i grendehuset. Men vil du ikke ha det TS, så dropper du det bare! Ditt bryllup! Er det?👀 Hadde aldri hørt om det før jeg meldte meg inn i disse brud 2021/2022- trådene 😅 Synes det virker så meningsløst 😂 Anonymkode: 48d25...7d0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. juni 2022 #37 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det?👀 Hadde aldri hørt om det før jeg meldte meg inn i disse brud 2021/2022- trådene 😅 Synes det virker så meningsløst 😂 Anonymkode: 48d25...7d0 Jeg har truffet på det i mange bryllup iallfall 😅 Og jeg elsker det! Men nå elsker jeg smågodt også. Det er meg og ungene lissom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #38 Del Skrevet 18. juni 2022 Sirah skrev (1 minutt siden): Jeg har truffet på det i mange bryllup iallfall 😅 Og jeg elsker det! Men nå elsker jeg smågodt også. Det er meg og ungene lissom. Er det smågodt hyller liksom, med utvalg som på butikken? Anonymkode: b57ea...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #39 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 16.03): Skal gifte meg i september og er derfor med i diverse bryllupsgrupper på Facebook og følger diverse# på Instagram. Men jeg blir litt matt, og får litt angst... Alt er så innmari overdådig, og det skal lages candybar, ingraveres egne skilt, leies slushmaskiner og diverseOgså pynten da, så overdådig med ballongbuer og så mye blomster at jeg nesten tror vi snakker årsbudsjettet til botanisk hage. Og alt skal filmes av profesjonell videograf + heldagsfotograf som selvfølgelig tar bilde av bruden og alle brudepikene/ forloverene (for det er visst vanlig å ha en hel haug!?) i matchende satengmorgenkåper som spretter champagnen mens de gjør seg klare for festen. Er dette virkeligheten i dagens bryllup? Får helt prestasjonsangst... For jeg har verken lyst på candybar, slushmaskin, matchende morgenkåper eller å ha et videokamera i trynet hele dagen.. Jeg ønsker et hyggelig bryllup med familie og venner hvor fellesskapet er viktigere enn instaøyeblikkene... Og hvor jeg kan ha litt lave skuldre og kose meg med god mat og drikke, sammen med de jeg er glad i. Er det flere bruder som synes det er litt vanskelig med den plettfri overflaten som florerer i bryllupsforaer? Anonymkode: 8c7b7...fdc Har det noe å si hva som er vanlig, hvis du ikke ønsker deg disse tingene? Og hvorfor får du prestasjonsangst, hvis du ikke vil ha disse tingene? Alle velger som de selv vil. Får inntrykk av at du egentlig faktisk VIL ha alt du nevner, men ikke har råd. Anonymkode: d2b82...de9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #40 Del Skrevet 18. juni 2022 Overhodet ikke. Det er du som er for opptatt av hva andre tenker og mener. Anonymkode: 27d34...2c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå